Sākta BMW iX3 pilnībā elektriska automobiļa ražošana Ķīnā
BMW ir sācis ražot pilnībā elektrisku iX3. Pēc autoražotāja teiktā, pirmais BMW iX3 noripojis no ražošanas līnijas 29.septembrī BMW Brilliance Automotive rūpnīcā Šeņjanā, Ķīnā.
Paziņojumā BMW uzsver augstas kvalitātes ražošanu, sakot, ka “nulles defekta koncepcija” nodrošina iX3 atbilstību globāli augstajām tirgus prasībām attiecībā uz elektrisko mobilitāti. BMW iX3 ir tikai otrais kompānijas pilnelektroauto un pirmais modelis, kas Ķīnā izgatavots eksportam uz galvenajiem pasaules tirgiem.
Apvienotā Karaliste ir viens no tirgiem, kur BMW septembra vidū atvēra iepriekšpasūtījumus ar diviem ekskluzīviem izdevumiem. Saskaņā ar kopuzņēmuma datiem piegādes Apvienotās Karalistes klientiem sāksies 2021.gada vasarā. Cenas sākas attiecīgi no GBP 61,900 un GBP 64,900. Tās atbilst eiro cenām, ko BMW noteicis aptuveni 70 000 eiro apmērā.
IX3 ir pirmais modelis, kas izmanto piektās paaudzes e-piedziņu, kura centrālajā korpusā apvieno elektromotoru, strāvas elektroniku un transmisiju. Aizmugurē uzstādītais elektromotors ģenerē 210 kW un piedāvā 400 ņūtonmetru maksimālo griezes momentu plašā diapazonā.
BMW noteicis paātrinājumu līdz 100 km/h 6,8 sekundēs un ierobežojis augstāko ātrumu līdz 180 km/h. Akumulators ar bruto kapacitāti 80 kWh (74 kWh net) WLTP pretendē uz diapazonu līdz pat 460 kilometriem. (Ķīnā joprojām izmanto citādi novecojušu NEDC, kur iX3 sasniedz diapazonu līdz 520 kilometriem). Tāpēc ražošanas versija paliek tāda pati kā tad, kad BMW jūlijā prezentēja iX3.
IX3 ir arī pirmais no trim jaunajiem elektriskajiem i markas BMW modeļiem, kas tirgū nonāks nākamo 18 mēnešu laikā. Kā minēts iepriekš, ražošana notiks tikai rūpnīcā, ko ekspluatē BMW un Ķīnas autoražotājs Brilliance Šeņjanā (Liaoninā). Kopuzņēmums BMW Brilliance Automotive Ķīnā atvēris arī vēl vienu akumulatoru centru, kur tiek izgatavoti akumulatori, kas paredzēti iX3.
Spēkā stājas BMW jaunākā akumulatoru materiālu iepirkuma stratēģija, pirmo reizi tieši ar iX3. Grupa pērk izejvielas, piemēram, litiju un kobaltu tieši no raktuvēm un pēc tam padara materiālu pieejamu šūnu ražotājiem. Salīdzinot ar iepriekšējo akumulatoru paaudzi, jaunās augstsprieguma uzkrāšanas ierīces ražošanā izmantotā kobalta īpatsvars ir samazināts līdz aptuveni vienai trešdaļai.
Lai uzlādētu BMW ix3, ražotājs 34 minūšu laikā ļāvis iegūt 150 kW jaudu uzlādei no 0 līdz 80 procentiem. Tādējādi vidējā uzlādes jauda ir 104 kW. Atšķirībā no i3, kas varēja izmantot savu maksimālo uzlādes jaudu līdz pat 80 procentiem, BMW nogriež iX3 uzlādes jaudu agrāk, kaut arī ievērojami augstākā līmenī. Uzņēmums runā par nelielu enerģijas patēriņu un lielu uzlādes jaudu, kas ļautu veikt tālbraucienus ar lielu vidējo ātrumu. Citi ražotāji piedāvā nedaudz vairāk, bet salīdzinājumā ar i3 vai Mini Cooper SE (max. 50 kW), progress ir redzams. Maiņstrāvas lādēšanas jauda ir 11 kW.
BMW uzlādes karte ļauj šoferiem piekļūt vairāk nekā 450 000 uzlādes punktiem visā pasaulē. Tomēr BMW iX3 elektroauto klienti gūst labumu no īpaša tarifa Ionity lielas jaudas uzlādes punktos – 0,29 €/kWh, pretstatā Ionity maksai par 0,79 €/kWh citos piedāvājumos.
BMW Brilliance Automotive ražo pilnībā elektrisko BMW iX3 uz tās pašas līnijas uz kuras tiek ražots modelis ar iekšdedzes dzinēju.
Informācijas avots bmwgroup.com