Amazon un Rivian debitējis ar pēc pasūtījuma izgatavotu elektrofurgonu

Amazon piedāvā pirmo īpaši izgatavoto piegādes mikroautobusu, ko uzņēmums ir izstrādājis kopā ar Rivian. Pilnībā elektriskais transportieris veido pasūtījuma bāzi, kas ir ne tikai lielākā Rivian jaunajā vēsturē, bet arī viena no lielākajām pasaulē.

Tiešsaistes mazumtirdzniecības gigants jau kādu laiku ir meklējis iespējas veidot savu loģistikas darbību kā daļu no iniciatīvas ar nosaukumu The Climate Pledge. Kopš tā laika, kad Amazon pirms gada bija pasūtījis vairāk nekā 10 000 e-busu, Rivian sāka darbu. Kopējais pasūtījums līdz 2030.gadam ietver ne mazāk kā 100 000 elektriskos piegādes transportlīdzekļus. Par spīti lielajam ražošanas vilnim, Rivian kopš tā laika ir apgalvojis, ka viņi iekļaujas termiņos. Amazon paredz, ka piegāde sāksies 2022.gadā.

Tādejādi unikālā dizaina prezentēšana šķiet savlaicīga. Furgons, ko iespējams apskatīt Amazon blogā, ir viens no trim dažādiem modeļiem, par kuriem Amazon raksta: “sadarbībā ar Rivian pilnīgi pielāgots transportlīdzeklis, lai uzlabotu autovadītāju pieredzi un optimizētu drošību”.

RJ Skarindžs (RJ Scaringe), Rivian izpilddirektors, uzsvēra: “Mēs domājām par to, kā autovadītāji iekāpj un izbrauc no furgona, kāda ir darbvieta un kāda ir darbplūsma paku piegādei.”

Transportlīdzeklī iekļautas tādas funkcijas kā “dancefloor” vadītāja salonā, lai ērti varētu pārvietoties busiņa iekšienē, piegādājot pakas, kā arī nostiprinātas durvis, trīs līmeņu plaukti, Alexa palīgsistēma un citas braukšanu uzlabojošas funkcijas. Lielais vējstikls un aizmugurējie lukturi, kas kā gaismas josla aptver visu augšējo pusi, pievērš uzmanību, lai uzlabotu drošību.

Trūkst informācijas par faktisko specifikāciju un piedziņas tehnoloģiju. Jāatceras, kā Rivian parādījās uz skatuves 2019.gadā, ar iespaidīgu izrādi LA Auto Show prezentējot pilnībā elektrisko R1T pikapu. Tikai vienu dienu vēlāk Rivian parādīja R1S – atbilstošu elektrisko SUV. Abi modeļi izmanto Rivian platformu, kuru var izmantot arī citi ražotāji.

Mazumtirgotājs apgalvo, ka daļēji viņu lēmums ieguldīt Rivian bijis tā iemesla dēļ, ka viņi nav spējuši atrast citas nulles emisijas iespējas, kas atbilstu viņu prasībām. Tā vietā, lai gaidītu, kad industrija virzīsies uz priekšu, Amazon apvienojās ar Rivian. Galu galā viņi izstrādāja risinājumu, Ross Račijs (Ross Rachey), Amazon globālās flotes un produktu direktors, saka: “es ceru, ka tas radīs nozarē sajūtu, ka steidzami nepieciešams domāt par ilgtspējīgu tehnoloģiju un risinājumu izmantošanu – neatkarīgi no tā, vai jūs esat paku piegādes uzņēmums, loģistikas uzņēmums, saldējuma ražotājs vai gandrīz jebkurš cits uzņēmums ar transportlīdzekļiem.”

Līdz šim Amazon vadība ir strādājusi pie projekta jau kopš brīža, kad uzņēmums ieguldīja 700 miljonu dolāru lielu finansējumu jau 2019.gada februārī un papildināja savu iesaisti šī gada jūlijā, kad Rivian, kā ziņots, saņēma vēl 2,5 miljardus dolāru. Ford pērn aprīlī ieguldīja 500 miljonus dolāru, un septembrī Cox Automotive paziņoja par savu $350 miljonu ieguldīšanu Rivian, ko papildina plāni sadarboties loģistikas un servisa jomā.

Turklāt Amazon ir paplašinājis elektrisko transportlīdzekļu piegādes ķēdi, lai atbalstītu The Climate Pledge, kas ietver mērķi līdz 2040.gadam sasniegt nulles oglekļa līmeni visā uzņēmuma darbībā. Uzņēmums no Mercedes-Benz Vans sagaida 1800 elektriskos transportētājus ar piegādēm, kas, kā ziņots, sāksies šogad.

Šie furgoni ir paredzēti Eiropai, kur Amazon paļāvies uz vietējiem un jau esošiem ražotājiem. Minhenē viņi izmanto 40 StreetScooters un desmit Mercedes eVito. Amazon nesen pievienoja 340 uzlādes stacijas un sacīja, ka tas katru dienu savā sadales centrā Esenē, Vācijā, kopā ar Mercedes partneri, ekspluatē vairāk nekā 150 elektriskos piegādes automobiļus.

Uzņēmums arī paziņojis, ka līdz 2025.gadam pievienos 10000 elektriskos piegādes transportlīdzekļus, tostarp rikšas, autoparkam, kas darbojas vairāk nekā 20 Indijas pilsētās.

Informācijas avots aboutamazon.com

Back to top