Einride prezentē nākamās paaudzes elektrisko kravas automašīnu

Zviedrijas startaps Einride ir iepazīstinājis ar savu nākamās paaudzes autonomo elektrisko kravas automašīnu T-Pod, padarot to komerciāli pieejamu visā pasaulē. Uzņēmums paļaujas uz abonēšanas modeli.

Sākotnējie klienti ir Lidl Sweden, Oatly, Bridgestone un Northvolt.
Einride izziņojis savas nākamās paaudzes kravas automašīnas laišanu tirgū. Transportlīdzeklis, kas paredzēts tikai autonomai ekspluatācijai, un tāpēc tam vairs nav vadītāja kabīnes, jaunajā versijā ir aerodinamiskāks un funkcionālāks, norāda kompānija.

Tajā pašā laikā T-Pod dizains ir pārveidots, lai padarītu to piemērotu liela mēroga ražošanai un komercializācijai. Piemēram, noapaļotas malas aerodinamikai un priekšējais un aizmugurējais apgaismojums tiek minēti kā konstrukcijas elementi, kas ir tikpat funkcionāli, cik raksturīgi.
Atšķirībā no autonomiem vai daļēji autonomiem transportlīdzekļiem, kas klasificēti atbilstoši SAE J3016 standartam ar autonomajiem līmeņiem no 0 līdz 5, Einride izmanto savu klasifikācijas modeli. Kā iemeslu Zviedrijas kompānija min to, ka “šo standartu pamatā ir zināma cilvēka darbības pakāpe kā sākumpunkts”. Tomēr T-Pod vispār nav vadītāja kabīnes, tā ir jauna transportlīdzekļa kategorija. Einride runā par AET, kas nozīmē autonomo elektrisko transportu.

Einride patentētā AET klasifikācijas sistēma svārstās no 1. līdz 5. līmenim, un modeļi no 1. līdz 4. līmenim jau ir pieejami iepriekšpasūtījumiem. AET 1 ir piemērots slēgtām zonām ar iepriekš noteiktiem maršrutiem. AET 2 arī ir paredzēts uzņēmuma telpām, bet papildus piedāvā iespēju izmantot valsts ceļus starp galamērķiem nelielos attālumos. “Gan AET 1, gan AET 2 Pod tagad ir pieejami rezervācijai un tiks piegādāti klientiem sākot no nākamā gada”, ziņo Einride.

AET 3 ļaus veikt ekspluatāciju uz sekundāriem ceļiem un mazāk noslogotiem galvenajiem ceļiem starp vairākām vietām ar maksimālo ātrumu 45 km/h. Visbeidzot AET 4 ietver pilnīgi autonomu ekspluatāciju uz šosejām un citiem galvenajiem ceļiem ar ātrumu līdz 85 km/h. Pēc ražotāja teiktā, 3. un 4. līmeņa transportlīdzekļus var iepriekš pasūtīt un tie tiks piegādāti 2022. un 2023.gadā.

Veicot rezervāciju Einride tīmekļa vietnē, ir nepieciešams veikt ieguldījumu, $10 000 apmērā (sadalīts divos maksājumos – $1 500 un $8 500). Pēc tam tiek izvēlēts abonēšanas modelis, sākot no $18 000 un $19 000 mēnesī par AET 1 un AET 2 līdz $20 000 un $22 500 mēnesī par AET 3 un AET 4. Saskaņā ar ražotāja teikto, abonēšanas maksa ietver ne tikai transportlīdzekli, bet arī piekļuvi Einride mobilitātes platformai, kas koordinē un ekspluatē transportlīdzekli sertificētu, attālinātu operatoru uzraudzībā. Abonēšanas maksa var atšķirties atkarībā no konkrētās lietojumprogrammas.

Einride kā pirmos klientus min Zviedrijas piena produktu ražotājus Lidl Sweden un Oatly. Abi uzņēmumi jau bija sadarbības partneri pirmās paaudzes transportlīdzekļu testēšanā. Citi klienti ir Bridgestone un Northvolt.

Einride pirmo reizi prezentēja T-Pod 2017.gadā. Transportlīdzeklis, kura svars ir līdz 26 tonnām, navigē, izmantojot līdz pat sešas kameras, četras radaru sistēmas, četrus infrasarkano staru detektorus un divas antenas, kas atrod transportlīdzekļa atrašanās vietu ar 20 milimetru precizitāti. Elektriskajā kravas auto ir vieta 15 paletēm. 280-kWh kapacitātes baterija garantē 200 km diapazonu. Tā kā pašreizējā paziņojumā presei jauni veiktspējas dati nav minēti, šiem galvenajiem datiem vajadzētu būt pareiziem.

Vecajā versijā T-Pod tika izmēģināts pie dažādiem klientiem Zviedrijā. Tikai vienā gadījumā transportlīdzeklis ir saņēmis apstiprinājumu dalībai uz koplietošanas ceļiem: Vācijas loģistikas koncernam DB Schenker ir atļauts izmantot elektromobiļus uz sabiedriskā ceļa uz ierobežotu laiku kopš 2019.gada maija. Tomēr apstiprinājums, kas ir spēkā līdz 2020.gada beigām, nosaka, ka T-Pod drīkst braukt tikai ar ātrumu pieci km/h, ka atļauja ir derīga tikai konkrētam sabiedriskam ceļam rūpnieciskajā zonā un, ka viens darbinieks katrā transportlīdzeklī ir norīkots kā vadītājs, kurš problēmu gadījumā var iejaukties no attāluma, izmantojot kursorsviru.

Ar jaunās paaudzes transportlīdzekļiem Einride šajā ziņā plāno panākt ievērojamu progresu. Labi ir tas, ka startaps uzrāda jaunus kapitāla ienākumus paralēli jaunās kravas automobiļu paaudzes tirgus darbības uzsākšanai, proti, 10 miljonus ASV dolāru no esošajiem investoriem.

Informācijas avoti: newatlas.comeinride.tech

Back to top