Audi izlaiž divas Q8 hibrīdversijas
Audi prezentējis Q8 ar plug-in hibrīdpiedziņu, padarot to par septīto PHEV modeli, kas izdots kopš 2019.gada vidus. Ražotājs piedāvā Q8 kā PHEV ar elektromotoru divos jaudas līmeņos.
Q8 pamatā izmantotas daļēji elektriskas piedziņas, ko Audi jau piedāvā Q7, bet ar nedaudz atšķirīgiem tehniskajiem datiem. Q8 55 TFSI e quattro nodrošina 280 kW (381 PS) sistēmas jaudu un diapazonu līdz pat 47 kilometriem atbilstoši WLTP. Q7 maksimālais diapazons ir 43 kilometri.
Jaudīgākais Q8 60 TFSI e quattro sasniedz 340 kW (462 PS) sistēmas jaudu, un to var darbināt līdz pat 45 kilometriem tikai elektriski, izmantojot WLTP mērīšanas metodi. Q7 šīs versijas sistēmas jauda ir tikai 335 kW. Pati piedziņa tiek izmantota arī Porsche Cayenne un Cayenne Coupé, kā arī VW Touareg R. 280 kW versija nav pieejama no Porsche un to piedāvā VW kā Touareg eHybrid.
Visi lielie SUV modeļi balstās uz 3,0 litru V6 benzīna dzinēju. Tas rada 250 kW jaudu un 450 Nm griezes momentu, un izplūdes gāzes, cita starpā, tiek attīrītas ar benzīna daļiņu filtru. Atšķirības skaidrojamas vienīgi ar elektromotora konstrukciju (100 kW jauda).
Baterija uzstādīta zem bagāžnieka un tās maksimālā enerģijas kapacitāte ir 17,8 kWh. Tas ir par 0,5 kWh vairāk nekā akumulatoram, ar kuru tika pārdots Q7 TFSI e quattro 2019.gadā. Tagad Q7 tiks uzstādīts arī jaunākais akumulators, kas ir par 40 kilogramiem vieglāks.
Jaunais, lielais spraudņa hibrīds pēc dažām dienām nonāks iepriekšpārdošanā Vācijā un citos Eiropas tirgos. Audi Q8 55 TFSI e quattro ir pieejams Vācijā, sākot no 75 351,26 eiro (ieskaitot 16% PVN). Ar neto cenu 64 957,98 eiro apmērā šis modelis iekļaujas Federālā tautsaimniecības un eksporta kontroles biroja (BAFA) transportlīdzekļu sarakstā, t.i., tas ir tiesīgs saņemt subsīdijas līdz 5625 eiro. Audi Q8 60 TFSI e quattro maksā no 92 800 eiro (ieskaitot 16% PVN) un uz to neattiecas vides piemaksa.
Informācijas avots audi-mediacenter.com