Mercedes prezentē bezceļa koncepciju, kas balstīta uz EQC

Mercedes-Benz ir prezentējis bezceļu elektroautomobili, kura pamatā ir ražotāja EQC sērijas modelis ar EQC 4×4² konceptu. Vairākas šasijas modifikācijas pārveidojušas elektrisko SUV par bezceļa elektroauto.

Transportlīdzeklis, ko Daimler dēvē par “elektrisko automobili asu izjūtu cienītājiem”, visticamāk, netiks nodots sērijveida ražošanā. EQC 4×4 ² ir paredzēts, lai ar šo auto pārbaudītu ierobežojumus un parādītu, ka e-mobilitāte ir iespējama ne tikai pilsētas, bet arī bezceļa apstākļos. Unikālo spēkratu izstrādāja starpnodaļu komanda, ko vadīja attīstības inženieris Jirgens Eberle (Jürgen Eberle), kurš uz riteņiem uzlicis arī E 400 All-Terrain 4×4².

Papildus radītajām riepām pirmajā acu uzmetienā pamanāms paaugstinātais auto klīrenss un paplašinātās riteņu arkas. Ar 293 milimetriem EQC sērijas klīrenss (140 milimetri) ir vairāk nekā divkāršots, padarot to augstāku pat par pašreizējo G-Class. Lai gan EQC 4×4² šasija ir savienota ar tādiem pašiem virsbūves stiprinājuma punktiem kā standarta šasija, portāla asis (vai, precīzāk, portāla transmisijas uz asu galvām) nodrošina visa transportlīdzekļa pacelšanu. Palielinoties klīrensam, slīpuma leņķi palielinās līdz 31,8 grādiem priekšpusē un 33 grādiem aizmugurē – tāpat labākas vērtības nekā G-Class.

No 3D printera drukāti melnie spārnu zibšņi, un pati automašīna ir nokrāsota Gunmetal Metallic matt krāsā. Saskaņā ar Daimler datiem, pateicoties asu kinemātikai ar četru sviru priekšējo asi, tika panākts “ērts pagrieziena aplis”, neskatoties uz 285/50 R 20 formāta riepām.

Daimler nepiemin izmaiņas EQC elektropiedziņas sistēmā ar tās diviem 150 kW elektromotoriem – tāpēc visticamāk, ka lielākā daļa izmaiņu būs standarta. Ir pārprogrammētas tikai bezceļu braukšanas programmas.

Vēl viena jauna iezīme ir Acoustic Vehicle Alert System (AVAS), kas tika izveidota īpaši šim unikālajam transportlīdzeklim. Visjaudīgāk AVAS atveido ārējie skaļruņi, kas uzstādīti priekšējos lukturos. Bezceļa pētījumā modificētā AVAS skaņa var būt triks. Taču citā komunikācijā Daimler sīkāk komentējis topošo EQ modeļu mākslīgo skanējumu. Ražošanas modeļos ārējais skaļrunis atrodas spārnā – digitālajam signāla procesoram, kas aprēķina skaņas algoritmus, ir skaitļošanas jauda 1 GHz.

Informācijas avoti: daimler.com

Back to top