Japānā gatavojas sākt ūdeņraža savienību
Toyota un astoņi citi Japānas uzņēmumi ir paziņojuši par Japānas ūdeņraža savienības (JH2A) radīšanu, lai veicinātu ūdeņraža piegādes ķēdes veidošanos un globālas partnerības ūdeņraža nozarē.
Papildus Toyota JH2A partneru starpā ir Toshiba, Kawasaki Heavy Industries, Mitsui un Kobe Steel, savienība tiks dibināta decembra sākumā. Toyota ir izdevusi ļoti vispārīgu paziņojumu par jaunās organizācijas mērķi – tā vēlas veidot “ūdeņraža sabiedrību”, dibinot partnerības ar dažādām interešu grupām, veicinot iniciatīvas un pētniecības projektus, kā arī, protams, piedaloties ūdeņraža industrijas attīstībā.
Uzņēmumi apvienos spēkus, lai “palielinātu pieprasījumu pēc ūdeņraža, uzlabotu ūdeņraža piedāvājuma pieejamību un veicinātu ūdeņraža izmantošanu”, rakstīts paziņojumā. JH2A sevi redz kā saikni starp uzņēmumiem, pašvaldībām un citām atbalsta organizācijām. Papildus H2 vērtības ķēdes izveidei organizācija vēlas arī lobēt finanšu iestādes, piemēram, plaša finansējuma piesaistei.
Lai paātrinātu ūdeņraža uzpildes staciju attīstību Japānā, vienpadsmit uzņēmumi jau 2018.gadā bija apvienojuši spēkus, lai veidotu kopuzņēmumu Japan H2 Mobility. Konsorcijā iesaistījušies automobiļu ražotāji Toyota, Nissan un Honda, kā arī vairāki enerģijas piegādātāji.
Viens no konkrētajiem H2 projektiem transporta nozarē Japānā ir degvielas elementu kravas automašīnu ieviešana, ko īsteno automašīnu ražotājs Toyota un tā komerctransporta meitasuzņēmums Hino Motors. 25 tonnu kravas automašīna, kuras pamatā ir Hino Profia, pirmo reizi tika prezentēta šā gada martā. Automašīnai ir izmantotas tehnoloģijas, ko Toyota izstrādājusi nākamajai Mirai paaudzei.
Kā ziņo Toyota, no 2022.gada pavasara 12 metru degvielas elementu furgons veiks klientu izmēģinājumus loģistikas un dzērienu nozares partneruzņēmumos. Ar aptuveni 600 kilometru diapazonu transportlīdzekļiem būtu jāspēj noklāt visi pieteiktie maršruti neapstājoties uzpildei.
Tikai pirms dažām dienām Toyota un Hino Motors paziņoja, ka plāno izstrādāt 40 tonnu kravas automašīnu ar degvielas šūnu tehnoloģiju Ziemeļamerikas tirgum. Pirmais demonstrēšanas transportlīdzeklis jāpabeidz 2021.gada pirmajā pusē. Par pamatu kalpos Hino XL šasija.
Noslēdzoties izstrādes procesam, jāražo bezizmešu 8. klases kravas auto. 8. klasē ietilpst visas kravas automašīnas, kuru masa pārsniedz 15 tonnas. Viens potenciālais tirgus ir Kalifornija, kur no 2024.gada elektriskajiem kravas automobiļiem piemēros kvotas.
Starp citu, Hino kopā ar Ķīnas kompāniju BYD izstrādā arī ar akumulatoru darbināmus elektriskos kravas automobiļus. Sadarbība tika izsludināta 2020.gada aprīlī, dažas nedēļas pēc tam, kad tika prezentēta 25 tonnu kravas automašīna ar degvielas šūnu tehnoloģiju.
Informācijas avoti: global.toyota, toyota.co.uk