LG Chem trīskāršos cilindrisko akumulatoru elementu ražošanu

LG Chem ir paziņojis, ka tas trīskāršos ražošanas jaudu savu cilindrisko bateriju šūnu izgatavošanai, ko izmanto Tesla un citi. Korejas uzņēmums apsver arī ekspansiju Eiropā un Ziemeļamerikā, lai apmierinātu augošo pieprasījumu.

Tomēr LG Chem nav precizējis laika grafiku plānotajai ražošanas jaudas trīskāršošanai. Par uzņēmuma trešā ceturkšņa rezultātiem, kur LG Chem sasniedzis rekordlielus rezultātus sakarā ar augošo pieprasījumu pēc elektriskajiem automobiļiem un to akumulatoriem, uzņēmums paziņoja: “Paredzams, ka pārdošanas apjomi pieaugs, pateicoties pieaugošajiem automobiļu akumulatoru un elektromobiļu cilindrisko akumulatoru pārvadājumiem.

Trešajā ceturksnī LG Chem guva darbības peļņu 902 miljardu vonu apmērā (kas atbilst aptuveni 673 miljoniem eiro). Battery Division guva 169 miljardus vonu (126 miljonus eiro) lielu peļņu, kas bija apmēram divreiz lielāka nekā pirms gada. Bateriju nodaļa ietver arī mazākus akumulatorus, kas tiek izmantoti, piemēram, viedtālruņos.

Cita starpā LG Chem plāno būvēt vēl vienu rūpnīcu Eiropā. LG Chem Polijā jau darbojas elektrisko automobiļu akumulatoru elementu ražošanas iekārtas. Vēl joprojām tur tiek ražotas pouch šūnas (Audi e-tron, Ford Mustang Mach-E, Jaguar I-Pace). Kur un kad tiks uzbūvēta jauna cilindrisko akumulatoru elementu ražotne, pagaidām nav zināms.

Dienvidkorejas akumulatoru speciālists arī paziņojis par cilindrisko bateriju elementu izstrādi ar “jaunas formas faktoru”, kura enerģijas blīvums ir palielināts pieckārtīgi un jauda – seškārtīgi, neiedziļinoties detaļās. Interesanti, ka tas ir līdzīgi Tesla mērķiem – par jaunajām 4680 šūnām – to autoražotājs ziņoja pagājušajā mēnesī Battery Day laikā.

Lai gan vācu automobiļu ražotāji savos elektriskajos automobiļos galvenokārt paļaujas uz pouch vai prizmatic šūnām, Tesla galvenokārt strādā ar apaļajām šūnām – arī ar LG Chem ražotajām. Lai gan visas ASV būvētās Model 3 un Model Y automašīnas ir aprīkotas ar Panasonic apaļajām šūnām no Gigafactory 1 Nevadā, Tesla paļaujas uz citiem šūnu partneriem Gigafactory 3 Šanhajas tuvumā: zemākās cenas LFP elementi Ķīnas Model 3 versijai Standard Range + ir no CATL, bet garās distances baterijas ir izgatavotas no apaļajām šūnām LG Chem – precīzāk, Nanjing rūpnīcā Ķīnā.

Nav arī apstiprināts, kuru auto ražotāju LG Chem apgādās ar apaļajām šūnām no jaunās Eiropas rūpnīcas. Tā varētu būt Tesla Grünheide, jo Kalifornijas uzņēmums plāno tur izmantot 4680 šūnas. Ja LG Chem ražos Tesla izstrādātās šūnas Giga Berlin vajadzībām, tas izskaidrotu piezīmi par cilindriskajām akumulatora šūnām ar “jaunu formas faktoru”.

Informācijas avoti: reuters.comelectrek.co

Back to top