Dienvidkoreja plāno palielināt elektrisko un H2 staciju skaitu

Dienvidkorejas valdība nesen nākusi klajā ar plānu ievērojami palielināt elektrisko uzlādes staciju un ūdeņraža degvielas elementu uzpildes staciju skaitu. Šis solis ir mēģinājums panākt, ka vairāk cilvēki brauc ar nulles emisijas automobiļiem.

Saskaņā ar Tirdzniecības, rūpniecības un enerģētikas ministrijas iesniegto plānu valsts līdz 2025.gadam palielinās elektrisko automobiļu un ūdeņraža automobiļu pārdošanas apjomu līdz attiecīgi 1,13 miljoniem un 200 000.

Tagad valdība domā par uzlādes infrastruktūru, lai atbalstītu elektrisko un ūdeņraža automobiļu uzņemšanu (citi transportlīdzekļu veidi netika minēti The Korea Herald ziņojumā). Dienvidkoreja līdz 2025.gadam plāno izveidot 500 000 EV uzlādes stacijas, kas ir liels kāpums no aptuveni 60 000 vienībām, kas kopš septembra ir ierīkotas visā valstī. Sākot ar 2022.gadu, jaunām ēkām būs jābūt ar noteiktu skaitu uzlādes staciju. Ūdeņraža degvielas uzpildes staciju skaits līdz 2025.gadam sasniegs 450 (šobrīd ir 72).

Lai elektromobiļus padarītu pieejamākus, valsts centīsies līdz 2022.gadam pagarināt nodokļu atvieglojumus par šādu automašīnu iegādi un cieši sadarboties ar privātuzņēmumiem, lai samazinātu lielāko daļu cenas. Valdība izvērsīs pilotprojektu ar nosaukumu “Bez baterijām”, kurā pircēji var iegādāties elektroauto, nemaksājot par baterijām, bet tā vietā iznomājot tās.

Šie pasākumi seko virknei citu subsīdiju Dienvidkorejas elektriskā transporta nozarē. Jūlijā ziņots, ka valdība ir nolēmusi pagarināt elektrisko transportlīdzekļu subsīdijas līdz 2025.gadam.
Atskatoties uz desmit gadiem – līdz 2010.gadam Dienvidkorejas valdība nāca klajā ar vērienīgu EV ieviešanas plānu, kura mērķis bija līdz 2020.gadam panākt, lai uz Korejas ceļiem būtu viens miljons elektroauto. Šis mērķis joprojām nav sasniegts, neraugoties uz spēcīgu politisko atbalstu, un saskaņā ar 2015.gada pētījumu valdība drīz mainīja sākotnējo plānu, samazinot mērķa skaitu no 1 miljona līdz 200 000. Pašlaik saskaņā ar The Korea Hearld datiem elektroauto skaits uz valsts ceļiem šī gada septembrī sasniedza 120 000 vienības, bet ūdeņraža automašīnu skaits sasniedza aptuveni 9500 vienības.

Dienvidkorejā ir divreiz lielāks iedzīvotāju blīvums nekā Vācijā, bet ar salīdzināmu automašīnu īpašumtiesību līmeni uz vienu iedzīvotāju. Abu valstu elektroenerģijas tirgus daļa ir 2 –4%. Tāpat kā Vācija, Dienvidkoreja ir ļoti ieguldījusi autobūves industrijā un ir mājvieta diviem no pasaulē lielākajiem akumulatoru ražotājiem – SK Innovation un LG Chem, kā arī automobiļu ražošanas gigantam Hyundai ir skaidrs plāns elektrifikācijai gan ar elektriskajiem, gan ūdeņraža degvielas elementu transportlīdzekļiem. Hyundai ir topošais līderis lieljaudas ūdeņraža degvielas elementu kravas automašīnu jomā, kur jādomā arī par ūdeņraža uzpildes infrastruktūras biznesa stratēģijām. Hyundai ražo arī nulles emisijas celtniecības automobiļus. Dienvidkoreja ir diezgan agri sākusi nodarboties ar bateriju pārstrādi un pārstrādes rūpnīca šogad sāks darboties tiešsaistē.

Informācijas avots koreaherald.com.

Back to top