Skeleton Technologies iegūst vēl 40 miljonus eiro

Ultrakondenstarotu ražotājs Skeleton Technologies no Igaunijas ir noslēdzis jaunu finansēšanas kārtu par 41,3 miljoniem eiro. Kopš tā dibināšanas 2009.gadā Skeleton jau ir piesaistījis kapitālu vairāk nekā 93 miljonu eiro apmērā.

Kā norāda Igaunijas kompānija, visi esošie investori piedalījušies D sērijas finansēšanas kārtā, kas ir ceturtā šāda veida kārta. Skeleton Technologies nosauc EIT InnoEnergy, FirstFloor Capital, MM Grupp un Harju Elekter. Pirmais investors bijis arī agrākais investors Northvolt, Igaunijas kompānija ziņoja paziņojumā presei.

Skeleton stāsta, ka par spīti veselības krīzei 2020.gadā ir spējis trīskāršot pārdošanas pieaugumu jau otro gadu pēc kārtas, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, lai gan uzņēmums konkrētu summu nenosauc. Ultrakondensatoru ražotājs kļūst atklātāks, kad runa ir par pasūtījumiem, un saka, ka to vērtība šobrīd pārsniedz vairāk nekā 150 miljonus eiro. Skeleton apgalvo, ka nesen ir ieguvis svarīgus jaunus klientus, tostarp atjaunojamās enerģijas ražotāju un ūdeņraža autobusu ražotāju. Esošo klientu bāzi veido automobiļu un komerciālo transportlīdzekļu ražotāji, tīkla operatori un pat Eiropas Kosmosa aģentūra.

“Ceļvedim uz nulles emisiju ir nepieciešami jauninājumi un daudzveidīgu tehnoloģiju kopums,” norāda uzņēmuma vadītājs Tāvi Madiberks (Taavi Madiberk). “Ultrakondensatori ir galvenais emisiju samazināšanas veicinātājs – mēs nekonkurējam ar litija jonu baterijām un ūdeņraža degvielas elementiem; mēs papildinām veiktspējas uzlabošanu un izmaksu pazemināšanu.”

Septembrī Skeleton paziņoja par sadarbību ar Karlsrūes Tehnoloģiju institūtu (KIT), lai strādātu pie grafēna akumulatora izstrādes, kura uzlādes laiks ir tikai 15 sekundes. SuperBattery paredzēts galvenokārt kā papildinājums, nevis litija jonu akumulatoru aizvietotājs elektriskajos automobiļos.

“SuperBattery var izvairīties no bateriju un atbilstošo dzesēšanas sistēmu tipiskā lielā izmēra, kas ievērojami samazina izmaksas un paildzina sistēmu kalpošanas laiku,” norādīja uzņēmuma pārstāvis. “Būtībā SuperBattery kalpo kā buferis maksimālai jaudas slodzei uzlādēšanai un izlādei, kas parasti ir visprasīgākie uzdevumi mūsdienu baterijām.” Skelon Technologies apgalvo, ka jau ir parakstījis 1 miljardu eiro vērtu nodomu vēstuli ar vadošo autobūves ražotāju, lai šo tehnoloģiju palaistu tirgū.

Informācijas avoti: reuters.comskeletontech.com

Back to top