BMW radīs elektroauto platformu un maina elektrifikācijas stratēģiju
BMW maina savu elektrifikācijas stratēģiju un izstrādā speciālu elektrisko automobiļu platformu, ko izmantot jaunajā rūpnīcā Ungārijā pēc 2025.gada. Kompānija iecerējusi no 2022.gada sākt pilnīgi elektriska modeļa būvniecību Regensburgas pilsētā.
Vācu izdevumā Automobilwoche citēts BMW vadītājs Olivers Zipse. Uzņēmuma vadība, iepazīstinot ar uzņēmuma ceturkšņa datiem, komentēja, ka BMW ir sava platforma. Jaunajā stratēģijā redzams, kā BMW attālinās no iepriekšējās modeļu veidošanas filozofijas – ar visām piedziņām vienā platformā, lai tos visus varētu veikt vienā ražošanas līnijā. Uzņēmuma darba padomes priekšsēdētājs Manfrēds Šohs (Manfred Schoch) jau šovasar aicināja īstenot šo stratēģiju, un tagad tā ir guvusi virsroku.
Laika posmā līdz 2025.gadam Zipse saskata priekšrocības elastīgajā ražošanas stratēģijā uz vienas platformas, aizstāvot līdzšinēji uzņemto kursu: “BMW grupa ir pareizā un stabilā pozīcijā pašreizējā pārbūves posmā līdz 2025.gadam. Mūsu e-mobilitātes daļa pieaug ar maksimālu elastību ražošanā,” norāda BMW vadītājs. Tikmēr jūlijā ir izveidota atsevišķa nodaļa, lai izstrādātu jauno EV platformu.
Citas ziņas no BMW galvenās mītnes: tagad BMW 5.sērijas Touring PHEV versija Dingolfingā kā trešais, kaut arī daļēji elektrificētais modelis ir noripojusi no montāžas līnijas.
Grupa sāks ražot pilnīgi elektrisku modeli arī Regensburgā no 2022.gada, bet nav ziņots, kurš modelis tas būs. X1 un X2 kompakto SUV spraudņa hibrīdi jau tiek ražoti Regensburgā paralēli iekšdedzes dzinēju atvasinājumiem.
Turklāt BMW nesen paziņoja, ka plāno no 2021.gada šajā vietā pārklāt augsta sprieguma bateriju elementus un no 2022.gada tur ražot pilnvērtīgus augstsprieguma akumulatorus. BMW elektrifikācijas stratēģijas ietvaros tagad Regensburgā tiks ražots arī pilnībā elektrisks automodelis.
Tas nozīmē, ka nākotnē BMW ražos elektromobiļus visās četrās Vācijas autobūves rūpnīcās. BMW i3 kopš 2013.gada ražo Leipcigā. 2021.gadā sagaidāms arī BMW iNext ražošanas sākums Dingolfingā un BMW i4 Minhenē. Izmantojot šo atrašanās vietas stratēģiju, Minhenē bāzētais uzņēmums apgalvo, ka tas nodrošinās ilgtermiņa jaudas izmantošanu un tādējādi augsto nodarbinātības līmeni savās rūpnīcās Vācijā.
BMW paļaujas arī uz decentralizāciju komponentu ražošanā. Jūlijā autoražotājs atvēra savu E-Drive ražošanas kompetences centru Dingolfingas rūpnīcā, kur paredzēts būvēt akumulatoru moduļus, augstsprieguma baterijas un elektromotorus. Autoražotājs stāsta, ka no 2022.gada iekārta varētu ražot līdz pat 500 000 elektrificētu transportlīdzekļu gadā. Uzņēmums būvēs arī elektromobiļus Landhauzā.
BMW tagad apgalvo, ka vairāk nekā 500 elektroloģistikas un ražošanas transportlīdzekļu, kā arī transporta sistēmas jau tiek izmantotas detaļu rūpnīcā – no traktoriem un slaucītājiem līdz autoiekrāvējiem un elektriskām kravas automašīnām. Biznesa braucieniem rūpnīcas autoparkā ietilpst pieci pilnībā elektriski BMW i3s un 20 hibrīdmodeļi. Esošā uzlādes infrastruktūra rūpnīcā un tās apkārtnē līdz 2021.gadam tiks paplašināta līdz 140 zaļās elektroenerģijas uzlādes punktiem.
Akumulators kā atslēgas komponents
Vasarā BMW paziņoja par nodomu izveidot izmēģinājuma akumulatoru šūnu ražošanas iekārtu Parsdorfā, netālu no Minhenes, kuras jauda pārsniegs 2019.gadā atvērtās Battery Cell Competence Center jaudu. No 2021.gada Leipcigas rūpnīcā masveidā jāražo akumulatoru moduļi, kas pēc tam tiks samontēti iepriekšminētajās augstsprieguma baterijās
Regensburgā no 2022.gada, bet joprojām izmantojot elementus, kas iegādāti no CATL un Samsung SDI. 2020.gada septembrī iX3 akumulatoru ražošana sākās arī Ķīnā. Baterijas ražos kopuzņēmums BMW Brilliance Automotive.
BMW grupa vēl arvien plāno desmit gadu laikā uz ceļiem nogādāt vairāk nekā septiņus miljonus elektrificētu transportlīdzekļu, no kuriem divas trešdaļas būs pilnībā elektriski. Līdz 2021.gada beigām būs pieejami pieci modeļi, kas darbināmi ar elektrību, proti, i3, Mini Cooper SE, iX3, iNEXT un i4.
Informācijas avoti: bmwgroup.com, automobilwoche.de , bmwgroup.com