Mini piedāvā elektrisko konceptu Vision Urbanaut

Mini prezentējis elektrodizaina pētījumu digitālajā pasākumā NEXTGen. Pētījumam būtu jāiemieso “pilnīgi jauna telpiska redzējuma forma”.

Mini apgalvo, ka konsekventais un mērķtiecīgi būvētais dizains elektriskajai piedziņai un automatizētajām braukšanas funkcijām bija izšķirošs, lai transportlīdzeklis radītu papildu dizaina brīvību gan ārpusē, gan interjerā. Šis ir teikums, kas reti ir dzirdēts no BMW grupas. Līdz šim Minhenē bāzētais uzņēmums ir stingri veicinājis vairāku enerģijas veidu pieeju ar jauktajām platformām, kur tīri elektriskām automašīnām ir nācies veikt dažus kompromisus, piemēram, iekšdedzes motora nodalījuma vai kardāna tuneļa projektēšanā.

“1959.gadā pirmais Mini ar šķērsvirzienā uzstādītu motoru ieviesa nelielu revolūciju transportlīdzekļu konstrukcijā,” saka Mini dizaina vadītājs Olivers Heilmers. “Ar MINI Vision Urbanaut mēs esam pārdomājuši un vēl vairāk palielinājuši automašīnas iekšējo laukumu, salīdzinot ar tā nospiedumu.”

Vision Urbanaut ir paredzēts, lai radītu “plašu interjera baudījumu” 4,46 metru garumā, kas ļoti atšķiras no parastā automobiļa. Piekļuve ir caur lielām bīdāmām durvīm, kuras ir piemērotas šaurām stāvvietām, izmantojot bīdīšanas mehānismu.

Četru sēdvietu izkārtojums ir veidots tā, lai būtu ļoti elastīgs. Tā kā sēdeklis ir nekustīgs, stūres ratu var nolaist un vadītāja sēdekli – pagriezt. Tādējādi nolaistais vadības panelis kļūst par vēl vienu sēdekļa/dīvāna virsmu, ko dizaineri sauc par “dīvānu”. Tumšāka aizmugurējā sēdekļa zona ir paredzēta kā “mājīgs stūrītis” relaksācijai.

Lai gan daudzi interjera elementi un, iespējams, arī piedziņas tehnoloģija pagaidām var palikt unikāli, BMW norāda, ka citi elementi varētu tikt pārņemti sērijas ražošanai. Lai gan jaunais mini-face ir paredzēts, lai zīmola klasiskajā dizainā parādītu starmešus un radiatora režģi, tas ir nedaudz pārdomāts. Priekšējie lukturi atrodas aiz slīpētas alumīnija konstrukcijas un kļūst redzami tikai tad, kad tie ir ieslēgti. Šiem daudzkrāsu indikatoriem ir jānodrošina jauna veida saziņa starp transportlīdzekli un tā apkārtni. Tāpat kā BMW iX gadījumā radiatora režģis kalpo kā “izlūkošanas virsma”, aiz kuras tiek uzstādīti sensori.

Taču BMW komanda ar galveno dizaineru Adrianu van Hūidonku (Adrian van Hooydonk) nav vienīgie ar busiņam līdzīga dizaina konceptu. Pirms daudziem gadiem Volkswagen atklāja Sedric, Mercedes Vision Urbanetic. Vision Urbanetic, tāpat kā Rinspeed Snap, pat piedāvā dažādas virsbūves. Abiem raksturīgi daudzveidīgi un no jauna iesakņojušies interjeri uz autonomas elektriskās platformas. Tādi piegādātāji kā ZF un Schaeffler ir izstrādājuši arī atbilstošas koncepcijas automobiļus. Tādi starta uzņēmumi kā Canoo pat vēlas padarīt šādus automobiļus par sava biznesa modeļa kodolu.

Informācijas avots bmwgroup.com

Back to top