Škoda Enyaq iV: pirmais MEB platformas SUV tiek ražots Čehijā
Dažas nedēļas pirms VW ID.4 prezentācijas Škoda prezentē elektrisko SUV modeli uz MEB bāzes – Enyaq iV. Čehijas kompānija piedāvā ierobežotu izlaiduma modeli ar bagātīgu aprīkojumu, lai gan pats pamata modelis jau nodrošina augstus standartus.
Pagaidām Enyaq iV būs vienīgais Eiropas modelis uz MEB bāzes, kas nav būvēts Vācijā. Volkswagen zīmols komplektēs elektromobili Mladā Boļeslavā, Čehijā. “Tas padara mūsu galveno rūpnīcu par vienīgo MEB bāzes transportlīdzekļu ražotni Eiropā ārpus Vācijas,” saka jaunais Škoda boss Tomass Šēfers (Thomas Schäfer). “Šis ir lielisks apbalvojums par Škoda kompetenci.”
Pasaules prezentācijā Prāgā nekādu īstu pārsteigumu par Enyaq iV tehniskajiem datiem nebija. Škoda jau maijā ziņoja par pieciem dažādiem veiktspējas variantiem (trīs ar aizmugurējo riteņu piedziņu un divi ar četrriteņu piedziņu) un trīs akumulatoru izmēriem. Arī elektromobiļu nobraukuma diapazons ar vienu uzlādi nav mainījies, kas ir sākot no 340 kilometriem (Enyaq 50 iV) līdz 510 kilometriem (Enyaq 80 iV).
Škoda nodrošina automobiļu uzlādes jaudu līdz 11 kW maiņstrāvai un līdz 125 kW līdzstrāvai. Pamatversijā Enyaq iV nav trīsfāžu borta lādētāja – pat ID.3 Pure ir tikai divfāžu lādētājs, kura jauda nepārsniedz 7,2 kW. Škoda izvēlējusies līdzīgu opciju līdzstrāvas uzlādes jaudai, kā VW darījis ar ID.3: versijai ar mazāko akumulatoru uzlādes jauda ir tikai līdz 50 kW, 58 kWh akumulatora versijai 100 kW un 77 kWh versijai iespējama maksimālā norādītā jauda – 125 kW.
Svarīgi atzīmēt, ka ātrās uzlādes iespēja 100 vai 125 kW apmērā Enyaq 60 iV un Enyaq 80 iV maksās papildus 500 eiro (ar 19 procentu PVN). Bez ātrās uzlādes iespējas līdzstrāvas uzlādes jauda visiem akumulatora izmēriem ir tikai 50 kW. Ātrās uzlādes iespēja ietver arī vienu gadu ilgu bezmaksas piekļuvi Ionity, bet šī ir opcija, kas būtu jāpievieno visiem Enyaq klientiem, ņemot vērā vien uzlādes jaudu.
Visām versijām maksimālais ātrums ir 160 km/h. Tikai sportiskajam modelim Enyaq RS iV tas ir 180 km/h. Turklāt šī versija var vilkt piekabi, kas sver līdz pat 1400 kilogramiem, un kā izvēle ir pieejama elektriski izvelkama piekabes sakabe. Tomēr automobilis šādu svaru var pavilkt tikai līdz astoņiem procentiem slīpuma, virs tā – līdz 1200 kilogramiem. Saskaņā ar iepriekš publicēto informāciju trīs aizmugurējo riteņu piedziņas versiju vilkt spēja ir līdz vienai tonnai.
Pat pamata modelis par aptuveni 33800 eiro ar 52 kWh akumulatoru un 109 kW elektromotoru aizmugurējai piedziņai piedāvā pieklājīgu aprīkojumu. Apvienotajā Karalistē cenas sākas no £33450 (pirms £3000 PiCG). Ierobežotā izlaiduma modelis maksā gandrīz 50000 sterliņu mārciņu.
Standarta komplektācija papildus pamata funkcijām ietver divu zonu gaisa kondicionēšanas sistēmu, daudzfunkcionālu ādas stūres ratu, DAB radio un LED lukturus. Šai versijai ir 18 collu diski.
Škoda vairs nepiedāvā Enyaq iV klasiskās komplektācijas. Tā vietā interjera iespējas ir atdalītas no citām papildus funkcijām, kas bieži bija augstākās vērtības komplektāciju daļa (piemēram, ādas sēdekļi, automātiska klimata kontrole un navigācijas sistēma). Nākotnē interjeru varēs pielāgot, izmantojot to, ko uzņēmums sauc par Design Selections, piemēram, izvēloties sēdekļu pārvalkus, dekoratīvus rotājumus un instrumentu paneļa materiālus. Dažbrīd (kā pamata modelī) tas būs vienkāršs, reizēm mūsdienīgāks un mājīgāks, reizēm klasiski krāšņs, reizēm sportisks. Pavisam kopā būs pieejamas desmit dizaina paketes, dažas no tām pamata komplektācijā un vēl plašākā plus versijā.
Citam aprīkojumam standarta komplektācijas apjoms ir atkarīgs no akumulatora izmēra. Škoda min parkošanās sensorus, atpakaļskata kameru vai stūres apsildi, kas, piemēram, ir daļa no standarta komplektācijas modeļiem ar lielākiem akumulatoriem. Atkarībā no izvēlētās versijas (Škoda nav noteicis, kā tas tiek iedalīts), Enyaq jābūt arī stūres uzlikām, ar kurām var regulēt rekuperācijas pakāpi.
Neatkarīgi no dažādajām standarta komplektācijām aprīkojums kā papildu opcija būs pieejams visām versijām. Škoda vēlas strukturēt produktu klāstu tā, lai pasūtīšanas process būtu ērtāks, piesaistot standarta komplektācijas atkarībā no akumulatora izmēra, dizaina atlases, opciju pakām un atsevišķām papildu iespējām. Čehijas Volkswagen meitasuzņēmums informācijā masu medijiem paziņo, ka pēc dažiem klikšķiem klientam jāsaņem viņu individuāli veidotais Enyaq iV.
Vizuāli, iespējams, visuzkrītošākā modeļa Enyaq RS iV iezīme ir izgaismotais radiatora režģis. Tāpat kā Vision iV 130 kristāliskie LED izgaismo radiatora režģi un imitē vertikālās atveres, kas ir bieži sastopamas iekšdedzes dzinējos. Funkcija Crystal Face ir pieejama par papildu maksu RS sērijās, Enyaq 60 iV un 80 iV.
Salonā Enyaq 50 iV ir desmit collu displejs ar skārientaustiņu darbības pogām. Premium versijās uzstādīts 13 collu skārienekrāns, taču sistēmai jābūt spējīgai darboties arī ar žestu vadību un izmantojot digitālās balss asistentu Lauru. Turklāt automašīna ir pastāvīgi pieejama tiešsaistē, izmantojot eSIM. Tādējādi maršruta plānošanai tā var izmantot visaptverošu informāciju par satiksmi. Izmantojot Škoda programmatūru, auto var kontrolēt, piemēram, veicot akumulatoru uzlādi vai palaižot gaisa kondicionieri pirms brauciena sākuma. Turklāt navigācijas kartes un sistēmas programmatūru var atjaunināt tiešsaistē.
Tā kā iekšdedzes dzinēju auto klasiskais centra tunelis vairs nav nepieciešams, Škoda interjera dizaineri, kas pazīstami ar saviem Simply Clever risinājumiem, nākuši klajā ar jaunu interjera dizaina koncepciju. Centrālā pults, kas veidota kā tilts, piedāvā ne tikai 6,2 litru glabāšanas nodalījumu, bet arī 11,4 litru plauktu zem tilta. Pārdomāta detaļa ir tā, ka ierastie glabāšanas nodalījumi ir integrēti priekšējo sēdekļu atzveltnēs ar vēl divām nelielām glabāšanas kabatām viedtālruņiem.
Uzlādes kabeļa novietošanai atrasts mazāk pārdomāts risinājums: tam zem bagāžnieka grīdas ir atsevišķs nodalījums, kas atkarībā no kravas nav viegli pieejams. Bagāžā ir paredzēts ievietot ieliktni izveidojot nodalījumus, lai samazinātu objektu slīdēšanu braukšanas laikā. Kabeļa tīrītājam pēc lietošanas jāatvieglo lādēšanas kabeļa tīrīšana. Noderīga detaļa ir tā, ka ledus skrāpis ar maināmu profila dziļumu, kas parasti ir paslēpts zem degvielas uzpildes vāciņa, tiek iestrādāts nodalījumā Enyaq iV bagāžnieka vākā.
VW meitasuzņēmums plāno piedāvāt savu uzlādes karti MyŠkoda Powerpass, kurā būs iekļauta vēl nenoteikta uzlādes pamatcena pirmajiem trim gadiem. Izmaksas esot “caurspīdīgas un atbilstošas tirgum”. Tāpat trīs versijās tiek piedāvāta Škoda iV mājas uzlādes (sienas) kaste, kas, visticamāk, būs ID nodrošinātā VW.Chargers pārzīmolota versija.
Founders Edition ir tikai 1895 vienības – tas ir skaitlis, kas norāda uz zīmola dibināšanas gadu. Komplektācija ir pieejama gan kā Enyaq 60 iV, gan Enyaq 80 iV, un tā ir pieejama tikai ar metālisko krāsu Black-Magic un Arctic-Silver. Papildus 21 collu diskiem ir arī melna ārējā apdare, bet iekšpusē – Design Selection, kas dēvēta par ecoSuite ar konjaka krāsas ādu un kontrastējošu akmens smilškrāsas izšuvumu.
Tūlīt pēc Škoda Enyaq iV pasaules pirmizrādes daudzās valstīs būs iespējams iepriekš pasūtīt dažus modeļa variantus. Pamatmodelis būs pieejams pasūtījumiem vēlāk. Apvienotajā Karalistē pārdošana ir paredzēta 2021.gada sākumā.