VW un Škoda mazie elektriskie pilsētas auto pārāk iecienīti

Škoda Citigo-e iV ir izpārdots un tiek neatgriezeniski izņemts no apgrozības, tāpat kā tā iekšdedzes dzinēja partneris pagājušajā gadā. Arī VW lielā pieprasījuma dēļ ir noteicis e-Up pagaidu pasūtījumu apturēšanu Vācijā. Tomēr Apvienotajā Karalistē VW e-Up joprojām ir konfigurējams.

Lai gan VW e-Up pasūtījuma apturēšana Vācijā oficiāli ir tikai īslaicīga, Volkswagen Čehijas meitasuzņēmums Škoda ir pārstājis veidot Citigo e iV pavisam. Lai gan elektromobilis kļuvis populārs Apvienotajā Karalistē, tirdzniecības un mārketinga direktors Alain Favey sacīja: „Citigo vairs nav pieejams, ciktāl tas attiecas uz Eiropu – transportlīdzeklis ir izpārdots. Nomainīšana nenotiks, un mums nav nolūka nākotnē izlaist šāda izmēra automašīnu.” Tāpēc ir pamats uzskatīt, ka pie apvāršņa atrodas arī Seat Mii elektriskā versija, pat ja tas vēl nav oficiāli apstiprināts.

Šobrīd izskatās, ka VW dodas šajā pašā virzienā. “Tā kā strauji pieaudzis pieprasījums pēc e-transportlīdzekļiem, mēs esam nolēmuši pielāgot savu piedāvājumu Vācijā un uz laiku no tā izņemt mazo automašīnu e-Up! ar pašreizējo piegādes laiku līdz 16 mēnešiem,” apliecināja pārstāvis. “Klientu interesēs mēs koncentrējamies uz ātri pieejamiem e-transportlīdzekļiem.”

Uzņēmuma pārstāvis atsaucās uz ID.3 un dažādiem PHEV modeļiem.
Pārdošanas apturēšana jau ir kļuvusi acīmredzama. Intervijā ar kfz-betrieb VW pārdošanas direktors Jirgens Stakmans paziņojis, ka e-Up saņēmis visvairāk pasūtījumu no visiem modeļiem Vācijā. “Bija gandrīz tā, it kā visi, kurus interesē e-Up, vienlaikus nospiestu pasūtījuma pogu,” sacīja Stakmans. Jūlijā uzņēmums pārdevis vairāk e-Up nekā iepriekšējos deviņos mēnešos.

Ņemot vērā 16 mēnešu piegādes laiku, proti, aptuveni līdz 2022.gada sākumam, ir apšaubāms, vai e-Up atkal tiks pārdots. 2023.gadā Volvo, iespējams, laidīs klajā jaunu mazo elektroauto, kura pamatā būs saīsināts MEB. Līdz tam laikam plāns ir padarīt ID.1 pieejamu. Taču jau ir izskanējušas ziņas, ka ID.1 varētu aizkavēties par diviem gadiem un tas nenonāks tirgū līdz 2025.gadam, tādā gadījumā ražošanas pauze būtu ilga un VW varētu piedāvāt e-Up vēl nedaudz ilgāk.

Vācijā e-Up ar 16 procentu pievienotās vērtības nodokli joprojām maksā 214201 eiro. Tā kā Vācijas vides prēmija plus inovācijas prēmija 9480 eiro apmērā pazemina cenu, gala cena klientam sasniedz 11941 eiro, kas attiecīgi nozīmē zemas līzinga likmes.

Pievilcīgā cena attiecas arī uz māsu modeļiem Seat Mii electric un Škoda Citigo e iV, tie ir pat par dažiem eiro lētāki nekā VW. Kamēr Volkswagen galvenajā mītnē Volfsburgā oficiāli tiek runāts par pagaidu pasūtījuma iesaldēšanu, Škoda gadījumā pārdošanas apturēšana šķiet pastāvīga. Intervijā ar Autocar pārdošanas un mārketinga direktors Alain Favey sacīja, ka ražotājs vēlas koncentrēties uz lielākiem modeļiem.

Škoda Germany preses pārstāvis arī apstiprināja automašīnas izņemšanu no apgrozījuma. “Kā Škoda pirmais akumulatora elektromobilis Citigo e iV ir radījis lielu klientu interesi un daudzus pasūtījumus no mūsu Škoda partneriem,” sacīja kompānijas preses pārstāvis. “Rezultātā esošās ražošanas jaudas tagad ir izsmeltas un modeli vairs nevar pasūtīt.” Citigo, ieskaitot elektrisko versiju, jau vairs nav minēts Škoda mājas lapā Vācijā.
Volkswagen Spānijas meitasuzņēmuma Seat elektroauto Mii joprojām ir minēts Vācijas mājaslapā, taču to nevar ne pasūtīt, ne konfigurēt.

Lielbritānijā transportlīdzekli var konfigurēt, bet testa braucieni nav pieejami. “Seat Pirmais elektromobilis ir radījis ļoti lielu pieprasījumu, tāpēc 2020.gadam tas vairs nebūs pieejams,” teikts paziņojumā. “Šī iemesla dēļ Seat Mii elektroauto vairs nevar pasūtīt. Paredzams, ka transportlīdzeklis būs pieejams no 2021.gada.” Intervijā ar Electrive pārstāvis no Seat Germany atkārtoja, ka Mii elektroauto, paredzams, atkal būs pieejams no 2021.gada.

Pat bez inovācijas piemaksas pieprasījums pēc VW tripletiem jau bija pārsniedzis piedāvājumu. Gada pirmajos trīs mēnešos vien e-Up tika pasūtīts 20 000 reižu – kā aprīlī pastāstīja VW pārstāvis, šis jau bija plānotais daudzums 2020.gadam. Tajā laikā Seat Mii eletroauto jau bija izpārdoti līdz 2020.gadam, bet Škoda tolaik vēl bija pieejams pasūtījumam, lai gan dažos gadījumos piegādes termiņš bija līdz 2021.gada sākumam.

Informācijas avoti: autocar.co.ukkfz-betrieb.vogel.de

Back to top