Citroën ë-Jumper tiks laists klajā šogad

Citroën turpina elektrizēt savus kravas automobiļus un šogad autoražotājs ir paziņojis par darba uzsākšanu pie ë-Jumper . Sekojot mazākajam  ë-Jumpy (un tā pasažieru furgonam ë -Spacetourer), lielais furgons tagad būs pieejams elektriskā versijā.

Tehnoloģiju ziņā nav pārsteigumu, jo identiskā Peugeot e-Boxer dati jau ir zināmi un arī Opel Movano ar šo tehnoloģiju radīs elektrisko versiju. Elektromotoram ir 96 kW jauda ar divām akumulatoru versijām. Mazākajam akumulatoram ar 37 kWh būs aptuveni 200 kilometru nobraukuma diapazons ar vienu uzlādi atbilstoši WLTP, lielākajam akumulatoram ar 70 kWh būs aptuveni 340 kilometru nobraukuma diapazons ar vienu uzlādi, lai gan abi vēl ir provizoriskie rādītāji.

Tomēr praksē šis diapazons, visticamāk, būs ļoti atkarīgs no kravas un braukšanas profila; ë-Jumper var pārvadāt līdz 17 kubikmetriem vai kravas svaru līdz 1890 kilogramiem. Salīdzinājumam, mazākie ë-Jumpy var sasniegt WLTP robežu 330 kilometri ar papildu 75 kWh akumulatoru. Rezultātā ë-Jumper (ar 10 kW mazāku jaudu) būtu jāpatērē mazāk jaudas, neskatoties uz lielāko virsbūvi, lai sasniegtu 340 kilometru attālumu.

Turklāt šādu kravas automobiļu darbības diapazona specifikācija atkarībā no akumulatora izmēra ir visai neatbilstoša: ë-Jumper ir pieejams četros garumos un trīs augstumos, katram no tiem ir atšķirīga pašmasa un gaisa pretestība. 37 kWh akumulators ir pieejams tikai L1 un L2 (4,96 vai 5,41 metrs) garumos, lielākā baterija ir pieejama L2S, L3 un L4 struktūras versijām, kuras ir attiecīgi 5,99 un 6,36 metrus garas. PSA baterijām, kuras uzstāda piegādātājs Bedeo, piedāvā astoņu gadu vai 160 000 kilometru garantiju, saglabājot tām 70 procentus no uzlādes ietilpības. Līdz ar šo pieņēmumu jaudas zudums mazākajam akumulatoram būtu tikai ap 26 kWh. Ja enerģijas patēriņš ziemā palielināsies, visticamāk, nebūs pārāk daudz atlicis no 200 kilometru standarta diapazona.

Ja akumulatori izlādējas, tos var uzlādēt maiņstrāvas uzlādes iekārtā piecu stundu (37 kWh) vai septiņu stundu (70 kWh) laikā. Baterijas var uzlādēt arī ar līdzstrāvu (CCS). Šādā gadījumā abiem akumulatora variantiem ir nepieciešama viena stunda pie uzlādes stacijas līdz 80 procentiem ar 50 kW.

Versijām ar pieļaujamo kopējo svaru 3,5 tonnas maksimālais ātrums ir 110 km/h, savukārt četru tonnu versija var sasniegt 90 km/h. Vairāk nekā deviņas palīdzības sistēmas ir paredzētas, lai atbalstītu vadītāju, tostarp opcija, kas spēj atklāt transportlīdzekļus līdz 50 metru attālumā.

Virsbūves ziņā ë-Jumper piemīt tādas pašas īpašības kā tā iekšdedzes dzinēja versijām. Aizmugurējās durvis atveras par 90 vai 180 grādiem, un kā iespēja ir pieejama 270 grādu atvere. Turklāt iekraušanas slieksni ar regulējamo aizmugurējo balstiekārtu var nolaist pat par septiņiem centimetriem. Sānu bīdāmās durvis ir līdz 1,25 metru platas.

Citroën vēl nenorāda cenas ë-Jumper, bet tās būs zināmas līdz ar ienākšanu tirgū ceturtajā ceturksnī.

Informācijas avots: citroen.com

Back to top