DB Cargo pasūta līdz pat 400 Siemens hibrīdvilcienus
DB Cargo ir parakstījis pamatlīgumu ar Siemens Mobility par līdz pat 400 hibrīdlokomotīvju piegādi. Sākotnēji kravas dzelzceļš DB pasūtīs simts 248.klases lokomotīves.
Hibrīda lokomotīves jeb, kā DB Cargo tos dēvē, divu degvielu lokomotīves ir DB Cargo pamata un aizstājēj flotes transportlīdzekļi, kas var darboties gan elektriski, gan ar dīzeļdzinēju. Saskaņā ar Dzelzceļa nodaļas paziņojumu pamata līguma ieguldījumu apjoms pārsniedz vienu miljardu eiro.
Siemens Mobility piegādās Vectron Dual Mode tipa lokomotīves ar īpašiem pielāgojumiem DB Cargo plānotajam pielietojumam. Vienību piegāde no saistošā pasūtījuma 100 lokomotīvēm paredzēta 2023.gadā. “Šī lokomotīve mums piestāv, jo tā ir tāda pati kā mēs DB Cargo – liela, zaļa un jaudīga “, saka DB Cargo ražošanas vadības valdes loceklis Ralfs Ginters Kloss (Ralf Günter Kloß). “Tādējādi uzņēmums ir izcēlis dzelzceļa draudzīgumu videi,” turpina Kloss.
Vectron Dual Mode ir paredzēti izmantot kravas pārvadājumiem līdz pat gala klienta lokācijai. Mūsdienās gala posmā joprojām tiek izmantotas daudzas dīzeļlokomotīves, jo klienta lokācijā “pēdējā jūdze” bieži vien ir caurbraucama tikai ar iekšdedzes dzinēju, pat ja maģistrālā līnija ir gaisvadu līnija. Tāpēc pat elektrificētajās dzelzceļa līnijās bieži vien darbojas dīzeļlokomotīves. Hibrīda lokomotīve ir konstruēta tā, lai novērstu šādu situāciju: pēc iespējas ilgāk brauciet ar elektrību pa kontaktstrāvas līniju un, ja nepieciešams, pārslēdzoties uz dīzeļdzinēju.
DB Cargo lēš, ka hibrīdlokomotīvju iespējamais ietaupījums no pašreizējā pasūtījuma ir aptuveni astoņi miljoni litru degvielas un 17 000 tonnu CO2 gadā. Saskaņā ar Siemens Mobility ritošā sastāva izpilddirektora Albrehta Noimana (Albrecht Neumann) teikto arī tehniskās apkopes izmaksām vajadzētu būt zemākām nekā tās ir parastām dīzeļlokomotīvēm.
DB Cargo mērķis ir līdz 2030.gadam aprīkot aptuveni 70 procentus dīzeļlokomotīves ar inovatīvām piedziņas sistēmām. Siemens nebūs ekskluzīvais piegādātājs: janvārī DB Cargo veica pasūtījumu Toshiba par 50 hibrīda lokomotīvēm. Transportlīdzekļus paredzēts izgatavot DB Cargo esošajā tehniskās apkopes rūpnīcā Rostokā. Šeit Deutsche Bahn meitasuzņēmums norādīja uz potenciāliem ietaupījumiem viena miljona litru dīzeļdegvielas gadā.
Informācijas avots electrive.net