Kia līdz 2027.gadam plāno septiņus jaunus BEV modeļus
Kia ir publicējusi jaunumus par savu elektrifikācijas stratēģiju, kas balstās uz janvārī prezentēto plānu. Korejas uzņēmums prezentēja pirmo elektrisko sedana skici, ko paredzēts laist pārdošanā 2021.gadā.
Pēc tam, kad Hyundai 2019.gada decembrī prezentēja savu “Stratēģija 2025”, tā māsas zīmola Kia pārstāvji janvārī sekoja ar savu Plan S. Šis plāns paredzēja, ka līdz 2025.gadam “videi draudzīgie transportlīdzekļi” veidos 25% no pārdošanas apjoma un vienpadsmit bateriju elektroauto tika solīti līdz 2025.gadam. Pirmajam no šiem elektriskajiem modeļiem būtu jāparādās jau nākamgad, un tas, iespējams, būs Imagine by Kia ražošanas versija.
Lai gan Kia pašreizējam paziņojumam presei bija devusi nosaukumu “Uzņēmuma pārveides par vadošo zīmolu elektriskajos transportlīdzekļos paātrināšana”, izvirzītie Plan S mērķi pēc astoņiem mēnešiem faktiski atkal tika mīkstināti: tagad līdz 2027.gadam ir runa tikai par septiņiem jauniem specializētiem bateriju elektroauto. Citiem vārdiem sakot, vienpadsmit elektriskie modeļi, kas minēti janvārī, acīmredzami ietver tādu pašreizējo modeļu sēriju kā e-Niro un e-Soul, kā arī Ķīnā pārdoto K3 elektroauto.
Kia ir padarījusi pārdošanas mērķus konkrētākus: attiecībā uz 2025.gadu mērķis ir bateriju elektroauto daļa 20 procenti no autoražotāja pārdošanas kopapjoma; sākotnējais mērķis – 25 procenti – jāsasniedz 2029.gadā.
Pirmais jaunais bateriju elektroauto modelis tiek izstrādāts ar segvārdu CV; Kia ir publicējusi transportlīdzekļa skici. Pētījumā ir dažas daļas no sākotnēji prezentētā, bet skice joprojām ir ļoti neskaidra. Var secināt, ka Kia plāno lielu elektrisko SUV, kas redzams pa kreisi no CV modeļa.
Kia plāno paplašināt elektromobiļu pārdošanas pieeju. Zīmols apsver abonēšanas pakalpojumu, līzinga un nomas programmu izveidi baterijām un citiem pakalpojumiem, kas saistīti ar bateriju lietošanu.
Arī elektromobiļu pēcpārdošanas infrastruktūra ir jāpaplašina šiem elektroauto biznesa modeļiem. Paredzams, ka līdz 2023.gadam 2000 darbinieki šajā jomā strādās tikai ar elektrisko mobilitāti. Kia mērķis ir līdz 2030.gadam palielināt savu gadījuma darba vietu skaitu Korejā līdz 1200. Korejiešu autobūvētājs sacīja, ka līdz šī gada beigām palielinās ar elektroauto saistīto darba vietu skaitu “citos tirgos visā pasaulē” līdz 600, bet līdz 2023.gadam vēl par 2000. Risinot jautājumu par kvalificētiem apkopes darbiniekiem, Kia pavēstījusi, ka plāno izstrādāt pati savas apmācību programmas.
Pēdējais, bet ne mazāk svarīgais, ir tas, ka Kia plāno paplašināt savu uzlādes infrastruktūru visā pasaulē. Savukārt Dienvidkorejas vietējā tirgū 1500 uzlādes stacijas pamatā plānotas pie filiālēm un izplatītājiem. Savukārt Hyundai Motor Group plāno uzstādīt 120 ātrās uzlādes stacijas pilsētas centros un pie lielceļiem. Kia min 2400 uzlādes stacijas Eiropā un 500 Ziemeļamerikā, bet nespecificē, vai tie būs maiņstrāvas vai līdzstrāvas uzlādes punkti. Par ASV un Ķīnu Kia vēsta, ka joprojām tiek meklēti partneri uzlādes infrastruktūrai.
Avots: kianewscenter.com