VanMoof iegūst 34 miljonus eiro
Nīderlandes e-velosipēdu ražotājs VanMoof no investoriem prasījis vēl 34 miljonus eiro. B sērijas finansējums piešķirts tikai dažus mēnešus pēc 12,5 miljonu eiro ieguldījuma maijā, un tas ir paredzēts VanMoof globālās paplašināšanās atbalstam.
Mērķis ir nodrošināt uzņēmumam lielāku e-velosipēdu tirgus daļu Eiropā, Ziemeļamerikā un Japānā. Jaunais finansējums rezultātā VanMoof kopējās investīcijas sasniedz 61 miljona eiro apmēru.
VanMoof 2009.gadā dibināja brāļi Tako (Taco) un Tīss Karlieri (Ties Calier) un uzņēmums specializējas elektriskajos velosipēdos. Amsterdamā bāzētā startapa augstvērtīgos velosipēdus jau no sākuma pirka labi, bet ar koronavīrusa saistītais lockdown acīmredzot uzņēmumu novedis pie reāla pasūtījuma buma – globālā izaugsme šajā periodā ir 220 procenti.
No 2020.gada janvāra līdz aprīļa beigām vien uzņēmums pārdevis vairāk e-velosipēdu nekā 2018. un 2019.gadā. Vācija bija lielākais un straujāk augošais tirgus ar pieauguma tempu 323 procenti, aptuveni puse VanMoof pasūtījumu tagad nāk no Vācijas.
Attīstība ir pārliecinājusi arī investorus un raisījusi cerības uz ilgāku izaugsmes periodu. B sērijas finansējumā piedalījās riska kapitāla sabiedrība Balderton Capital, Amerikas investīciju fonds Norwest Venture Partners un britu riska investors Felix Capital.
Felix Capital līdzdibinātājs Antuāns Nussenbaums (Antoine Nussenbaum) teica: “VanMoof izceļas ne tikai tāpēc, ka viņiem pieder e-velosipēdu aparatūras un programmatūras daļas, projektējot visu savā uzņēmumā, bet arī tāpēc, ka viņiem ir garantēta kvalitāte, pateicoties īpašumtiesībām pār piegādes ķēdi.”
Tīss Karliers uzskata, ka e-velosipēdu panākumi ir “nenovēršami”, bet Covid-19 ir paātrinājis šos notikumus. “Tā kā sociālā distancēšanās kļūst par jauno realitāti, sabiedriskais transports un ilgā gaidīšana satiksmē ir mazāk pievilcīgas nekā jebkad,” saka jaunākais no brāļiem. “E-velosipēdu ieviešana bija neizbēgama globāla pārmaiņa, kas jau notika daudzus gadus, bet Covid-19 ieslēdza absolūtu turbo.”
34 miljoni eiro tiks izmantoti, lai papildus paplašināšanai finansētu vēl citus projektus: piegādes laiki ir jāsamazina, bet ir jāpaplašina arī pakalpojumi, izmantojot VanMoof lietotni. Uzņēmuma velosipēdiem – šobrīd S3 un X3 modeļiem – ir iebūvēts GPS uztvērējs. Tas ļauj velosipēdus atrast zādzības gadījumā un VanMoof “velosipēdu medniekiem” tos atdot atpakaļ klientam. Izmantojot šādus pakalpojumus (nedaudz mazāk par 100 eiro gadā), uzņēmums gūst ienākumus, pārsniedzot tikai velosipēdu pārdošanu. VanMoof velosipēdi, kas maksā aptuveni 2000 eiro, ir ievērojami lētāki nekā daudzi citi, kas ir tirgū.
VanMoof ir 290 darbinieki, un šogad uzņēmuma mērķis ir sasniegt savu pārdošanas mērķi 100 miljonu eiro apmērā – 2018.gadā tas bija desmit miljoni eiro.
Informācijas avots vanmoof.com