Polestar Precept nonāks ražošanā
Polestar paziņojis, ka šogad prezentētā Polestar Precept koncepcija nonāks ražošanā. Izpilddirektors Tomass Ingenlaits (Thomas Ingenlath) atklāja, ka būs vajadzīgi vismaz trīs gadi, lai uzņēmums varētu sākt ražot pilnībā elektriskos četrdurvju Grand Tourer.
Ar Polestar Precept Volvo premium zīmols pirms dažiem mēnešiem nodrošināja ieskatu zīmola elektrisko modeļu nākotnē. Paziņojusi par Geneva Motor Show februārī, Ķīnas-Zviedrijas kompānija nolēma aprīlī virtuāli veikt prēmijas koncepcijas prezentāciju pēc tam, kad nācās atcelt tiešraides šovu. Polestar tolaik nesniedza nekādas tehniskas specifikācijas un līdz šim nav atjauninājis arī datus par piedziņas sistēmu. Tomēr Ingenlaits devis dažas norādes par automašīnas stiprajām pusēm.
Vispamanāmākais paziņojums – Polestar Precept nav paredzēts palikt nemainīgam, jo modelis vēl ir tālu no tā, lai būtu gatavs ražošanai.
Galvenokārt tas ir tāpēc, ka Polestar nolēma ražot elektromobili tikai pēc tam, kad bija pabeigta koncepcija: “[..] sabiedrība teica: “Mēs to gribam”, tāpēc mēs nolēmām to uzbūvēt,” skaidro Ingenlaits. “Tas nav viltojums, tas tika būvēts kā izstāžu automobilis, bet mūsu inženieri ir veikuši izpēti un atraduši veidus, kā to uzkonstruēt un izdarīt. Tas ir vērienīgs projekts, bet mēs vēlējāmies to padarīt par mūsu nākamo lielo projektu.”
Tomēr šis modelis netiks virzīts uz lieljaudas sērijveida ražošanu. Ingenlaits devis mājienu, ka tas nebūs tāds ierobežots izdevums kā Polestar 1, kas tiecas pēc kaut kā cita. Viņš nosauc Polestar 3 elektrisko SUV, kas plānots nākamajam gadam, par labāka tilpuma automobili nekā tāda sporta automašīna kā Precept ar ierobežotu auditoriju.
Un kas ir zināms par pēdējo? Precept ir 3,1 metrs garš, padarot to par 150 mm garāku nekā Tesla Model S. Tam vajadzētu būt spējīgam ietilpināt lielu akumulatoru, kā arī nodrošināt pietiekami plašu galvas un kāju vietu aizmugurē. Iekšpusē atrodams 15 collu centrālais skārienekrāns un 12,5 collu digitālais instrumentu displejs. Programmatūras pusē Great Tourer ir zīmola nākamās paaudzes Android informācijas izklaides sistēma.
Kā jau minēts, Polestar neizstrādā piedziņas sistēmas tehniskās specifikācijas. Video, ko iepriekš publicēja Polestar, redzams displejs ar diapazonu 500 kilometri un ar 80 procentu uzlādes līmenis. Tas norāda uz kopējo attālumu – 625 kilometri.
Kopumā Polestar uzsver ilgtspēju. Izmantojot aerodinamiskos trikus (ne tikai klasisko ārējo spoguļu izlaidumu), dizaineri tiecas samazināt gaisa pretestību, un arvien vairāk ekomateriāliem atrasts pielietojums auto iekšpusē. Uzlikas un atzveltnes ir izgatavotas no kompozītmateriāliem uz lina bāzes. Pārstrādāti materiāli izmantoti sēdekļiem un polsterējumiem. Piemēram, ādu, koku un hromu aizstāj PET pudeles, korķis un zvejas tīkli.
Ingenlaits skaidro, ka Precept tiks ražots jaunā rūpnīcā Ķīnā, kas savā darbībā būs klimatneitrāla. “Ķīna ir Polestar vietējais tirgus, un mēs atzīstam, ka arvien svarīgāk ir panākt lielāku ilgtspēju šeit,” saka Polestar boss. “Ar šo jauno rūpnīcu mēs atkal pacelsim latiņu, tiecoties ražot vismodernāko elektrisko automobili Ķīnā ar vismazāko oglekļa emisiju”.
Attiecībā uz ražošanas versijas nosaukumu Precept modelis saskaņā ar ražotāja sniegto informāciju tiks iekļauts numurētajā nomenklatūrā. Tāpēc ir diezgan iespējams, ka Grand Tourer liks to tirgot kā Polestar 4. Paredzams, ka Polestar 3 SUV tiks prezentēts 2021.gada beigās.
Informācijas avoti: autocar.co.uk, newspressuk.com