Auto ražotāju prognozes nākotnes elektrisko automobiļu jomā.

2019.gadā elektroautomobiļu tirgus guvis ievērojamus panākumus dažādu automobiļu ražotāju vidū, un turpmākajos gados nozarei ir vēl lielāki plāni.

Piemēram, Rivian gadu noslēdza ar papildu investīcijām 1.3 miljardu ASV dolāru apmērā. Tesla guva peļņu, iepazīstināja ar Cybertruck, piegādāja pirmo Model 3, kas uzbūvēts Šanhajas rūpnīcā, un paziņoja, ka Model S un Model X ir palielinātas nobraucamā attāluma iespējas. Luksus klasē – pārdošanā devies Audi E-Tron, Porsche sācis Taycan augstas veiktspējas automobiļa ražošanu, savukārt Lamborghini paziņojis par savu pirmo hibrīdauto.

Lai gan 2019.gadā nozarē noticis daudz jau redzamu un taustāmu notikumu, tas bijis arī solījumu gads. Pagājušā gada nogalē autoražotāji The Wall Street Journal ziņoja, ka tuvākajā laikā apņēmušies iztērēt 225 miljardus ASV dolāru jaunu elektroauto izstrādei.

Arvien vairāk ierobežojošie emisiju un degvielas patēriņa efektivitātes noteikumi, kas stājas spēkā visā pasaulē, bet ne tik lielā mērā ASV, liek automobiļu ražotājiem ieviest tādus transportlīdzekļus, kas spētu iekļauties šajās normās. Tādēļ pēdējos gados auto ražotāji ziņo par lieliem plāniem plašākam elektroauto piedāvājumam tirgū.

Toyota
Toyota automašīnas pašlaik veido vairāk nekā 80% no pasaules hibrīda transportlīdzekļu tirgus. Saskaņā ar Reuters, Toyota plāno, ka līdz 2025.gadam (piecus gadus agrāk nekā iepriekš tika lēsts) pusi no kompānijas pārdošanas apjoma sastādīs elektrificētās automašīnas. Neskatoties uz to, ka Toyota jau ir veikusi savu akumulatoru izgatavošanu, tā sadarbosies ar Ķīnas akumulatoru ražotājiem, lai apmierinātu pieprasījumu.

Volkswagen
Pagājušajā gadā Volkswagen ziņoja, ka līdz 2023.gadam tērēs vairāk nekā 30 miljardus ASV dolāru, attīstot elektroautomobiļu ražošanu. Ražotājs vēlas, lai līdz 2030.gadam elektroauto veidotu 40% no uzņēmuma saražotā apjoma. Līdz 2023.gada beigām (par diviem gadiem ātrāk nekā iepriekš prognozēts) Volkswagen mērķis ir saražot 1 miljonu elektromobiļu.

General Motors
2019.gadā General Motors paziņoja, ka attiecībā uz elektromobiļiem Cadillac būs tā galvenais zīmols. Cadillac prezidents vēsta, ka lielākā daļa zīmola modeļu līdz 2030.gadam būs elektriski, un tiek pieļauta iespēja, ka visi šī zīmola auto varētu tikt elektrificēti. Viņš arī apstiprināja, ka Cadillac radīs lielu Escalade līdzīgu elektrisko SUV, ko tas cer sākt ražot 2023. gada beigās.

Ford
Pagājušajā gadā Ford atklāja Mustang Mach-E, elektrisko krosoveru, kas savu vārdu ieguvis no kompānijas ikoniskās sporta automašīnas. Taču tas nebija vienīgais Ford plāns šajā jomā. Ford izpilddirektors stāsta, ka, palielinot ieguldījumus elektrisko automobiļu iniciatīvās, līdz 2022.gadam plānots izveidot līniju, kurā būtu iekļauti 40 elektriski un elektrificēti transportlīdzekļi.

2019.gadā Ford Europe Detroitas auto izstādē paziņoja, ka tuvākajos gados tiks izlaists pilnībā elektrisks F-150 , kā arī prezentēja 17 hibrīdu un elektroauto līniju, kas sevī ietver gan ģimenes auto, gan komercauto, ko līdz 2024.gadam plānots piedāvāt Eiropā.

Volvo
Pagājušajā gadā Volvo izlaida savu pirmo elektromobili XC40 Recharge, ko ražotājs cer pārdot ASV 2020.gada ceturtajā ceturksnī. Zīmols divkāršojis savu apņemšanos, ka līdz 2025.gadam 50% no ražotāja pasaules pārdošanas apjoma būs elektroauto. Volvo solīja, ka līdz tam pašam gadam samazinās katra saražotā transportlīdzekļa kopējo oglekļa emisiju par 40%.

Jāpiebilst, ka Volvo katru gadu nākamo piecu gadu laikā izlaidīs jaunu elektroautomobili. Tas viss ietilpst Zviedrijas kompānijas plānā – līdz 2040.gadam būt pilnībā klimatneitrāliem.

Honda
Honda 2019.gadā atklāja savu Honda E pilsētas auto un prognozēja, ka visi modeļi, kas tiks pārdoti Eiropā, būs vismaz daļēji elektrificēti līdz 2022.gadam. Tas ir liels lēciens no Honda agrākajām prognozēm sasniegt visa auto piedāvājuma elektrificēšanu līdz 2025.gadam. Pilnībā elektriskais Honda E un hibrīds Jazz, kas zināmi kā piemēroti ASV patērētājiem, aizsāks šo iniciatīvu.

BMW
BMW grupa 2017.gadā paredzēja, ka elektrificēti auto (ne obligāti pilnībā elektriski auto) līdz 2025.gadam sastādīs 15% līdz 25% no uzņēmuma pārdošanas apjoma.

Lai sasniegtu šo prognozi BMW grupa pagājušogad prezentēja elektrisko Mini Cooper SE, segmentējot to “pilsētas mobilitātei”. Jūnijā Bavārijas zīmols paziņoja, ka līdz 2023.gadam piedāvās 25 elektrificētus auto, kas ir divus gadus agrāk kā iepriekš plānots. Viens no šiem jaunajiem modeļiem, 1.sērijas hečbeka elektriskā versija, var parādīties jau 2021.gadā.

BMW prognozē arī divkārtēju pieaugumu elektrisko auto pārdošanas apjomos līdz 2021.gadam, salīdzinot ar 2019.gadu, kā arī 30% pieaugumu no 2021.gada pārdošanas apjoma līdz 2025.gadam.

Nissan
Nissan pagājušajā gadā tirgošanā laida Leaf Plus ar lielāku nobraucamā attāluma diapazonu un plāno prezentēt vēl astoņus jaunus elektroauto līdz 2022.gadam.

Pagājušā gada Tokijas auto šovā zīmols atklāja koncepta versiju jaunajam Ariya EV un portāls Car and Driver ziņoja, ka produkcijas versija ASV varētu nokļūt līdz 2021.gadam. Nissan apgalvo, ka augstas veiktspējas krosovers varēs nobraukt 300 jūdzes (apmēram 483 km) ar vienu uzlādi, kā arī tā paātrinājums no 0 līdz 60 mph (97 km/h) būs mazāk kā 5 sekundēs.

Fiat Chrysler Automobiles (FCA)
Fiat-Chrysler 2018.gadā paziņoja, ka laikā līdz 2022.gadam elektrifikācijā ieguldīs 10,5 miljardus ASV dolāru. Līdz tam laikam FCA plāno piedāvāt vismaz 12 hibrīdauto un pilnībā elektrificētas piedziņas opcijas, kā arī izlaist vairāk kā 30 elektrificētus modeļus. Daļa no centieniem mērķi sasniegt ir pagājušā gada 4,5 miljardu ASV dolāru ieguldījumi jaunās un esošajās auto ražotnēs, kas ļaus ražot vismaz četrus uzlādējamus Jeep hibrīda modeļus.

FCA realizēja šos solījumus, kad šomēnes demonstrēja uzlādējamā hibrīda versijas Compass, Renegade un Wrangler modeļiem Consumer Electronics šovā.

Daimler
Mercedes-Benz mātes kompānija Daimler 2017.gadā atklāja plānus iepludināt vairāk kā 11 miljardus ASV dolāru EQ sērijas elektroauto izstrādei, ar mērķi iepazīstināt ar vairāk kā 10 elektroauto modeļiem līdz 2022.gadam. Kompānija plāno piedāvāt vismaz vienu elektrisko opciju visiem Mercedes-Benz sērijas modeļiem. Pagājušogad Daimler apstiprināja, ka pašlaik izstrādē atrodas pilnībā elektrisks G-sērijas auto.

Back to top