Aston Martin pēc ārkārtas līdzekļu piesaistīšanas aizkavē ar elektroautomobiļiem saistītos projektus.
Aston Martin aizkavējis ar elektroautomobiļiem saistītos projektus uzreiz pēc tam, kad no Pirmās formulas miljardiera Lorensa Strola saņemti uzņēmumam tik ļoti nepieciešamie finansiālie ieguldījumi. Uzņēmums apgalvo, ka uz nenoteiktu laiku apturēta pirmā elektroauto Rapide E ražošana, lai gan vēl šī mēneša sākumā autoražotājs atteicās apstiprināt baumas par projektu. Aston Martin pārcēlis arī elektriskā Lagonda zīmola darbības uzsākšanu no 2022.gada uz “ne agrāk kā” 2025.gadu.
Britu luksusa autoražotājs lēmis saņemt līdz 500 miljoniem sterliņu mārciņu (aptuveni 552 miljonus eiro) no L.Strola apmaiņā pret gandrīz 20 procentiem no kompānijas. Tas ir rezultāts tam, ko Aston Martin izpilddirektors Endijs Palmers nosaucis par “ļoti sliktu 2019.gadu”, kad uzņēmums zaudēja vairāk nekā 100 miljonus sterliņu mārciņu (aptuveni 110 miljonus eiro), neraugoties uz pārdošanas pieaugumu.
Par finansiālo ieguldījumu Aston Martin ziņoja agrā piektdienas rītā pēc valdes ārkārtas sanāksmes, kurā tika izdarīta izvēle starp Strola piedāvājumu un līdzīgu piedāvājumu no augošā Ķīnas autobūves konglomerāta Geely. Financial Times vēlāk tajā pašā dienā ziņoja, ka Geely piedāvājums būtu paātrinājis jaunu elektromobiļu ražošanu uzņēmumā, izmantojot elektroautomobiļu tehnoloģiju, ko Ķīnas firma ir izstrādājusi kopā ar Volvo, ko tā iegādājās 2010.gadā.
“Ir zināms, ka es esmu liels elektrisko automobiļu atbalstītājs, atgriežoties līdz pat Leaf un Nissan NV klāstam, kas ir mans iecienītākais projekts. Tāpēc esmu pārliecināts par to, ka elektrifikācija ir jāturpina,” intervijā ar Autocar stāsta Palmers.
Palmers stāsta, ka tuvākajā laikā vairāk pievērsīsies uzņēmuma V6 hibrīda dzinēja izstrādei, jo īpaši tāpēc, ka ir vajadzīgs laiks, lai elektriskais tirgus attīstītos. “Jums arī jāatceras, ka nevienam no mūsu konkurentiem līdz 2025. gadam pārdošanā nebūs elektroauto. Tātad mēs esam diezgan līdzīgā attīstības posmā kā pārējie,” saka Palmers.
Rapide E projektu jau no paša sākuma vajājušas dažādas neveiksmes. Sākotnēji, 2015.gadā, Aston Martin uzbūvēja pirmo prototipu kopā ar Williams F1 komandas tehnisko atbalstu Williams Advanced Engineering. Tomēr drīz pēc tam uzņēmums paziņoja, ka plāno attīstīt Rapide E kā daļu no kopuzņēmuma ar Ķīnas tehnoloģiju konglomerātu LeEco. Par nelaimi, ievērojama parādu sloga dēļ, 2017.gadā LeEco pārtrauca darbību, tā piespiežot britu autobūvētāju Aston Martin samazināt savu darbības plānu attiecībā uz Rapide E.
Drīz pēc tam Aston Martin paziņoja, ka plāno izgatavot 155 luksusa elektrisko sporta sedanus, atkal sadarbojoties ar Williams. Rapide E oficiāli debitēja 2019.gada Šanhajas auto šovā, bet nekad tā arī nenonāca tirgū pirms piektdienas paziņojuma. Aston Martin skaidro, ka Rapide E ir apturēts līdz šī lēmuma tālākai pārskatīšanai.
Kamēr norisinājās drāma ar Rapide E, Aston Martin 2018.gadā paziņoja, ka plāno atdzīvināt Lagonda zīmolu, lai izveidotu jaunu luksusa elektrisko automobiļu līniju. Kompānija pat prezentēja dažus žilbinošus koncepta automobiļus. Tomēr arī šie plāni ir apturēti, jo Aston Martin šobrīd fokusējas uz izdzīvošanu īstermiņā un cenšas izvairīties no astotā bankrota uzņēmuma vairāk nekā 100 gadu ilgajā vēsturē.
“Šī ir sarežģīta nozare, bet es tajā esmu jau 40 gadus, un ceru, ka cilvēki atzīst to, ka man izdodas radīt jaunas auto inovācijas, ienest šos jauninājumus tirgū un pēc tam tos veiksmīgi realizēt,” Palmers stāsta Autocar. “2019.gads nozarei bija nelabvēlīgs gads. Tagad mans uzdevums ir to novērst, un pateicoties šim ieguldījumam, es uzskatu, ka mēs to varam izdarīt.”