Tesla varētu kļūt par akumulatoru piegādātāju
Par to, ka Tesla nākotnē varētu kļūt par potenciālo akumulatoru piegādātāju citiem autoražotājiem, liecina sāncenšu neveiksmes šajā jomā. Šī ideja kļūst arvien reālāka, jo arvien vairāk autoražotāji savās elektromobiļu programmās saskarās ar izaicinājumiem tieši akumulatoru jomā.
Elektromobiļu būvēšana nav viegls uzdevums. Kā pierādīja Volkswagen ID.3 masveida izlaišana tirgū, laba elektromobiļu izgatavošana nav tikai elektromotora un akumulatoru ievietošana līdzšinējā iekšdedzes automobiļa platformā. Lai elektroautomobilis būtu īpaši labs, augstas veiktspējas, kā piemēram, Tesla Model 3, ir nepieciešams dažādu prasmju kopums, piemēram, programmatūras pārvaldība un akumulatoru optimizācija.
Akumulatori ir tas, kas atšķir Tesla no citiem autoražotājiem. Tesla transportlīdzekļiem izmanto savu patentēto akumulatora tehnoloģiju. 2170 šūnu akumulatori, kas paredzēti Model 3 sedanam, tiek ražoti Giga Nevada – masīvā rūpnīcā, kas ir gatava kļūt par vienu no lielākajām pasaulē, kad tā būs pabeigta. Savukārt citi autoražotāji paļaujas uz piegādātājiem, piemēram, LG Chem, lai saņemtu elektroauto baterijas.
LG Chem piegādā akumulatorus vairākiem autoražotājiem, tostarp Audi un Jaguar, kuru e-tron un I-PACE abi izmanto šos akumulatorus. Rivian, kas R1T pikapam un R1S SUV izmanto šūnu akumulatorus, tos arī saņem no Dienvidkorejas firmas. Vēl nesen pat startaps Lucid Motors, kas, kā tiek ziņots, ir sava pirmā braucamrīka Air izlaišanas sākumposmā, arī paziņoja, ka tas iegūs akumulatorus no LG Chem. Tās ir labas ziņas LG Chem, jo apstiprina uzņēmuma piedāvāto akumulatoru kvalitāti un iespējas, tajā pašā laikā uzņēmumiem, kas vēlas iegūt atbilstošu akumulatoru piegādi saviem elektroautomobiļiem ir jārēķinās ar augsto pieprasījumu.
Šķiet, ka LG Chem jau tagad ir grūti apmierināt pieprasījumu pēc tā produktiem. Tiek ziņots, ka akumulatoru ražošanas elementu trūkums ir kļuvis par iemeslu nesenajai Audi e-tron un Jaguar I-PACE ražošanas pārtraukšanai. Un šāda situācija ir tikai ar premium cenas, vidēja apjoma SUV. Ja tirgū ienāk lielizmēra transportlīdzekļi, piemēram, Volkswagen ID.3 (kas arī daļu no elementiem iegūst LG Chem), Dienvidkorejas uzņēmumam, visticamāk, būs vēl grūtāk piegādāt akumulatorus visiem klientiem.
Šis piegādes jautājums varētu kļūt par nopietnu izaicinājumu elektrisko automobiļu revolūcijai. Ņemot to vērā, un zinot, ka tuvāko gadu laikā elektroautomobiļu skaits tikai pieaugs, rodas vajadzība pēc vēl kāda akumulatoru piegādātāja. Te uz skatuves parādās Tesla. Tesla ir paplašinājusi savu darbību, lai ne tikai koncentrētos uz elektrisko automobiļu būvniecību, tā apliecina uzņēmuma iniciatīvas enerģijas un akumulatoru uzglabāšanas jomā. Ņemot vērā Tesla pieredzi elektroauto būvniecībā, kā arī ražotāja akumulatoru kvalitāti, uzņēmums varētu kļūt par vienu no vadošajiem akumulatoru piegādātājiem citiem elektrisko automobiļu ražotājiem.
Interesanti, ka uzņēmuma izpilddirektors Īlons Masks jau agrāk runājis par iespēju, ka Tesla varētu būt akumulatoru un piedziņas mehānismu piegādātājs citiem autoražotājiem. To skaidroja pats Ī.Masks “Tesla uzdevums būtu palīdzēt citiem elektroautomobiļu ražotājiem ar akumulatoriem un piedziņas mehānismiem, iespējams, arī citās jomās. Mēs noteikti esam atvērti citām auto kompānijām piegādāt akumulatorus un piedziņas mehānismus un, iespējams, citas lietas”, viņš teica.
Fiat-Chrysler izpilddirektors Stīvs Menlijs (Steve Manly) ierosināja šo ideju arī Q&A sesijas laikā. Runājot par uzņēmuma elektromobiļu stratēģiju, Menlijs minēja, ka Fiat-Chrysler, visticamāk, iegādāsies galvenos elektroauto komponentus no Silīcija ielejā bāzētā uzņēmuma. “Būtu nepareizi teikt “nē”,” sacīja Menlijs, piebilstot, ka akumulatori un piedziņas mehānismi, visticamāk, būs to detaļu vidū, ko FCA iegādāsies no Tesla. Izpilddirektors izteica varbūtību, ka FCA varētu iegādāties “skrituļdēļa” platformu no Tesla, kuru tas izmantotu savu spēkratu ražošanai.
Tesla ir nonākusi tādā punktā, kur tās eksistence elektroauto jomā ir nenoliedzama. Uzņēmuma ražošanas sistēmas ir labākas nekā iepriekš. Tādējādi Tesla varētu būt sasniegusi posmu, kurā uzņēmums ir pietiekami liels un stabils, lai atbalstītu citus autoražotājus, kas ražo arī elektriskos automobiļus. Tā kā automobiļu ražotāji veterāni pārslēdzas uz elektroauto jomu, tie, kas varēs nodrošināt akumulatoru piegādi no Tesla, iespējams, būs tie, kas izdzīvos. Tā varētu būt sāpīga un dārga virzība uz ilgtspējību.