Audi atklāj detaļas par jauno elektromobiļu platformu
Audi sola 30 elektrificētus modeļus līdz 2025.gadam, no kuriem 20 būs BEV (elektromobiļi, kas enerģiju uzglabā tikai baterijās). Audi ASV ir sniedzis sīkāku informāciju par četrām platformām, uz kurām tiks būvēti šie elektromobiļi. Vairāk informācijas ir arī par gaidāmo PPE arhitektūru, kas tiek izstrādāta kopā ar Porsche.
Lai gan Audi ASV nav minējis konkrētus modeļus, Porsche ir teicis, ka elektriskais Macan kļūs par pirmo PPE modeli, norādot uz tā lielumu. Premium elektrisko platformu (PPE) ir plānots noteikt kā elektrisko līdzinieku lielo iekšdedzes dzinēju modeļiem, tas attiecas uz modeļiem no A4 līdz A8 un no Q5 līdz Q8. Tādējādi PPE teorētiski ir piemērots visiem modeļiem no vidējā diapazona uz augšu – gan kā zemas tā augstas grīdas versijas sedaniem, gan universāļiem, gan SUV un sportbekiem.
Nav pārsteigums, kas gan vēl nav guvis apstiprinājumu, ka PPE ar akumulatoru darbināmie elektromobiļi to pamatversijās tiks aprīkoti ar aizmugurē uzstādītu elektropiedziņas dzinēju. Modeļi ar garāku darbības rādiusu tiks aprīkoti ar otru elektromotoru uz priekšējās ass. Interesanti, ka Audi šai specifikācijai pievieno sufiksu “PSM vai ASM” – tātad kompānija, acīmredzot, vēl nav izlēmusi, vai uz priekšējās ass tiks izmantots pastāvīgās ierosmes sinhronais dzinējs vai asinhronais dzinējs.
PPE platforma izmantos 800 voltu sistēmu un tādējādi piedāvās uzlādes jaudu līdz 350 kW. Grafikā redzams, ka PPE “skrituļdēlim”, tāpat kā Audi e-tron un Porsche Taycan, būs divi uzlādes porti. Tie novietoti virs aizmugurējiem riteņiem, nevis aiz priekšējiem riteņiem. Nav skaidrs, vai šāds būs portu novietojums arī ražotajiem transportlīdzekļiem.
Audi joprojām nav izteicis nekādus apgalvojumus par plānotajiem veiktspējas datiem un akumulatoru jaudām. Lai nu kā būtu, būs pieejamas tādas funkcijas kā griezes momenta vektorēšana, pneimatiskā balstiekārta un visu četru riteņu stūrēšana.
Ražotājs vēl nav ziņojis par datumu, kad no Audi būs pieejams pirmais PPE elektromotors. Tomēr ir skaidrs, ka PPE modeļi aizstās labi zināmo e-tron. Tā pamatā ir pielāgota MLB versija.
Izsludinātais e-tron GT pārņems Porsche izstrādāto Taycan J1 platformu, bet arī šo, iespējams, vidējā termiņā aizstās PPE ar izmantoto 800 voltu tehnoloģiju. Tomēr atšķirībā no PPE kā veiktspējas platforma J1 ir daudz vairāk paredzēta sporta automobiļiem un mazāk modularitātei.
Mazākie Audi modeļi, kas praktiski ir MQB iekšdedzes automobiļu elektriskie līdzinieki, būs balstīti uz Volkswagen MEB. Pirmais no šiem spēkratiem, Q4 e-tron, tiks būvēts VW rūpnīcā Cvikavā.
Audi vēlas iekļūt elektriskajā laikmetā pamatojoties uz šiem četriem komplektiem – iespējams, tikai divi vidējā termiņā ar MEB un PPE. Ingolštadtē bāzētais uzņēmums 2025.gadā plāno uzbūvēt 800 000 elektromobiļu – 40% no kopējā līdz šim cerētā pārdošanas apjoma.
Informācijas avots – audiusa.com