Land Rover iepazīstina ar hibrīdiem Evoque un Discovery Sport
Land Rover ir aprīkojis savus divus mazākos SUV – Evoque un Discovery Sport – ar īpaši izstrādātu plug-in hibrīdpiedziņu. Abi modeļi ir pieejami arī tūlītējai pasūtīšanai.
Piedziņas sistēmas ir nodalītas – iekšdedzes dzinējs klasiski atrodas dzinēja nodalījuma priekšpusē, bet elektromotors nav integrēts automātiskajā transmisijā – tā vietā tas atrodas tieši uz aizmugurējās ass atsevišķi no iekšdedzes dzinēja. Elektromotora jauda ir 80 kW, kam jābūt spējīgam paātrināt transportlīdzekli līdz pat 135 km/h elektrorežīmā, un atkarībā no modeļa elektriskās darbības diapazons ir no 64 līdz 68 kilometriem saskaņā ar WLTP. Land Rover norāda, ka akumulatora kopējā kapacitāte ir 15 kWh, to veido septiņi moduļi ar 12 elementiem katrā.
Tāpat kā dažus PHEV modeļus no Mercedes, arī abus kompaktos SUV no britu kompānijas iespējams uzlādēt ar līdzstrāvu. Maksimālā uzlādes jauda ir 32 kW, kas nozīmē, ka uzlādes procesam no 0 līdz 32 procentiem būtu jāilgst “nedaudz mazāk par 30 minūtēm”. Izmantojot maiņstrāvu, iespējama tikai vienfāzes uzlāde ar septiņu kW jaudu, uzlādei līdz 80 procentiem aizņemot aptuveni pusotru stundu. Uzlādei no mājsaimniecības rozetēm paiet 6 stundas un 42 minūtes, līdz akumulators ir pilnībā uzlādēts. Atšķirībā no P400e Range Rover un Range Rover Sport versijām, uzlādes ligzda neatrodas radiatora režģī, bet gan virs aizmugurējā riteņa vadītāja pusē.
Viena no nodalītas piedziņas hibrīda priekšrocībām ir tā, ka aizmugurē novietotajai hibrīda tehnoloģijai ir maza ietekme ,vai arī tās nav nemaz, uz iekšdedzes dzinēja piedziņu priekšpusē – var būt tikai savādāk jānovieto izpūtējs. Tomēr JLR nolēmusi plug-in hibrīdā izmantot pilnīgi jaunu iekšdedzes dzinēju – līdz šim abi modeļi bijuši pieejami tikai ar četrcilindru dzinējiem ar divu litru darba tilpumu (benzīna un dīzeļdegvielas) no uzņēmumam piederošo Ingenium dzinēju klāsta. PHEV izmanto atvasinātu trīs cilindru benzīna dzinēju ar 1,5 litru darba tilpumu. Dzinējs sasniedz 147 kW jaudu (tieši tāpat kā vājākais četrcilindru benzīna dzinējs līdz šim), kas kopā ar elektromotoru nodrošina 227kW sistēmas jaudu. Mazākajā Evoque tas nozīmē standarta paātrinājumu līdz 100 km/h 6,4 sekundēs, lielākajā Discovery Sport tās ir 6,6 sekundes. Briti norāda WLTP patēriņu ar 1,9 vai 2 litriem uz 100 kilometriem.
Hibrīda tehnoloģija ietekmē arī četrriteņu piedziņu, kas ir bieži sastopama Land Rover – mehāniskā četrriteņu piedziņa, kurā iekšdedzes dzinēja nodrošināta piedziņa aizmugurējos riteņos ar sajūgiem un diferenciāļiem nav iespējama uz pakaļējās ass uzstādītā elektromotora un akumulatoru dēļ. P300e modeļiem iespējota četrriteņu piedziņa, kad darbojas gan iekšdedzes dzinējs, gan elektromotors. Land Rover uzskata, ka modeļu veiktspēja bezceļa apstākļos nedrīkst tikt ietekmēta.
Standarta hidrauliskās bremžu sistēmas vietā abiem PHEV modeļiem ir nesen izveidotā elektronisko bremžu sistēma, kas ir izstrādāta, lai vienmērīgi pārslēgtos starp reģeneratīvo bremzēšanu un parasto berzes bremzēšanu. Saskaņā ar ražotāja sniegto informāciju rekuperācijas laikā iespējams sasniegt 0,2G bremzēšanas spēku.
Paralēli prezentācijai britu kompānija uzsāka arī auto iepriekšpasūtīšanu Range Rover Evoque P300e un Land Rover Discovery Sport modeļiem.
Cenas sākas ar GBP 43850 Range Rover Evoque P300e PHEV modelim un GBP 45370 Land Rover Discovery Sport P300e PHEV, pirms subsīdiju kompensācijas. Tomēr Land Rover neprecizēja, kad piegādes sāksies.
Informācijas avoti – autocar.co.uk, landrover.com, jaguarlandrover.com