Tesla īpašnieki iemīlas auto vadīšanā un viņiem ir nepieciešamais nobraukums, lai to pierādītu
Apvienotās Karalistes uzņēmuma nesen veiktā pētījuma rezultātā konstatēts, ka Tesla īpašnieki labprāt brauc ar savu transportlīdzekli. Patiesībā, viņi to dara tik lielā mērā, ka nobrauc visvairāk jūdžu gadā, salīdzinot ar citiem specifisko automobiļu zīmoliem. Tas ir vērā ņemams novērojums, kas labi ietekmē visa transporta nozari.
Pirms valstī esošā “lockdown” RAC Foundation veica Transporta ministrijas (MOT) datu analīzi. Saskaņā ar iesniegtajiem datiem pirmo trīs gadu laikā pēc transportlīdzekļa iegādes, Lielbritānijas automašīnu īpašnieki brauc vidēji nedaudz vairāk par 10 000 jūdzēm (16 093 km) gadā. Detalizētāka datu analīze liecina, ka šo vidējo rādītāju daļēji izraisa ar dīzeļdegvielu un gāzi darbināmo auto vadītāju gada nobraukums.
Savukārt pirmo trīs gadu laikā no iegādes brīža, ar dīzeļdegvielu darbināmo auto vadītāji vidēji nobrauc 12 496 jūdzes (20 110 km) gadā. Tas ievērojami kontrastē ar datiem, kas iegūti no ar benzīnu darbināmiem automobiļiem, kur vidējais nobraukums sasniedz tikai 7 490 jūdzes (12 054 km) gadā. Šī atšķirība nav tik pārsteidzoša, daļēji tāpēc, ka dīzeļdegviela parasti ir daudz lētāka par benzīnu, padarot to ideāli pielietojamu gariem braucieniem. Pārsteidzoši ir dati, kas redzami par elektroauto vadītājiem.
Elektrisko transportlīdzekļu vadītāji Apvienotajā Karalistē vidēji nobrauc 9 435 jūdzes (15 184 km) gadā, tādejādi tiem atrodoties tieši starp ar dīzeļdegvielu un benzīnu darbināmo auto vadītājiem. Aplūkojot zīmolam raksturīgos datus, kļūst vēl interesantāk. Tesla īpašnieki, piemēram, pirmo trīs gadu laikā pēc auto iegādes vidēji nobrauc 12 459 jūdzes (20 051 km) gadā. Nobraukums gadā ir gandrīz identisks ar visa dīzeļdegvielas segmenta vidējo nobraukumu un augstāks nekā jebkuram citam auto ražotājam savā segmentā.
Tas ir ļoti pārliecinošs piemērs plašākai elektrisko automobiļu pieņemšanai. Agrāk tādus elektromobiļus kā Nissan Leaf patērētāji pirka kā automobiļus, kas tiek izmantoti tikai nelielu attālumu veikšanai, ņemot vērā to ierobežoto darbības rādiusu un lēno uzlādes laiku. Tas neattiecas uz Tesla elektriskajiem transportlīdzekļiem, ar kuriem iespējams nobraukt garas distances un kas piemēroti ātrās uzlādes tīkliem. Savā ziņā RAC Foundation analīze parādīja, ka Tesla patērētāji pērk kā pilnvērtīgu alternatīvu tradicionālajiem transportlīdzekļiem, un tās faktiski arī daudz tiek pielietotas uz ceļiem.
Šie rezultāti ir mazliet ironiski, ņemot vērā, ka viens no iepriekšējiem stereotipiem, kas tika veltīts elektroauto, ir tas, ka ar viņiem nav īpaši patīkami braukt, jo viņiem, iespējams, trūkst dvēseles, kas atrodama augstas veiktspējas ar benzīnu darbināmos automobiļos. Šķiet ka tieši pretēji ir ar Tesla automašīnām, jo šķiet, ka tie ir transportlīdzekļi, kurus īpašnieki vienkārši mīl vadīt. Savā ziņā liekas, ka Tesla šoferi no jauna atklājuši patiesu mīlestību pret braukšanu. Vienkārši gadījās, ka to viņi atrada pie stūres ar akumulatoru darbināmai automašīnai.
Daudz kas no tā, visticamāk, izskaidrojams ar pašu Tesla elektromobiļu kvalitāti un veiktspēju. Tesla automobiļi ir pazīstami ar savu neprātīgo jaudu, ar tādiem flagmaņiem kā Model S un Model X, kas var pārspēt pat superauto īsajos sprintos. Gan Model 3, gan Model Y ir relatīvi pieejami, kurus apskatnieki ir nodēvējuši par prasmīgiem kanjonu iekarotājiem, pateicoties to zemajam smaguma centram. Īlons Masks jau agrāk ir teicis, ka Tesla automašīnas ir veidotas tā, lai tās būtu visizklaidējošākās lietas, ko cilvēki varētu iegādāties. Ja auto īpašnieku vidējais nobraukums gadā ir kāda norāde, šķiet, ka Maska vārdi ir patiesi.