Volkswagen būvē akumulatoru elementu ražotni Zalcgiterā

Veidojas kopuzņēmums starp Volkswagen grupu un Zviedrijas akumulatoru ražotāju Northvolt. Partneri nolēmuši, ka plānoto kopējo akumulatoru šūnu ražotnes Northvolt Zwei ēku un infrastruktūru būvēs pats Volkswagen.

Tam vajadzētu dot partneriem iespēju izmantot sinerģiju Zalcgiterā, vietā, kur atrodas Volkswagen Akumulatoru izcilības centrs. Volkswagen nupat paziņoja par plāniem rūpnīcas būvniecībā ieguldīt aptuveni 450 miljonus eiro. Saskaņā ar grupas galvenā biroja sniegto informāciju, kad rūpnīca būs pabeigta, to nomās kopuzņēmums.

2019.gada jūnijā abi uzņēmumi paziņoja, ka akumulatora elementu ražotne Zalcgiterā tiks izveidota no 2020.gada un sāks darboties 2023./2024. gadā. Pirmā gada mērķis ir 16 GWh jauda, turpmākajos gados Volkswagen un Northvolt plāno to palielināt līdz 24 GWh.

Volkswagen kā “nākamo stratēģisko lēmumu” raksturo ēku būvniecību un nepieciešamo infrastruktūru, kas balstīta uz martā iesniegto būvniecības pieteikumu. Turklāt Volfsburgā bāzētā kompānija apstiprina iepriekš izsludināto laika grafiku, saskaņā ar kuru būvniecības projektam jāsākas līdz kārtējā gada beigām un akumulatoru šūnu ražošana jāsāk 2024.gada sākumā.

“Akumulatoršūnu ražošana Zalcgiterā ir svarīgs solis, lai pārietu uz e-mobilitāti,” norāda Volkswagen grupas komponentu meitasuzņēmuma vadītājs Tomass Šmalls (Thomas Schmall). “Mēs Zalcgiteras ražotnē apvienojam zināšanas ar ražošanas iespējām un Akumulatoru izcilības centru, un tādā veidā virzām uz priekšu akumulatoru elementu izstrādi, izstrādājot jaunus standartus un novirzot tos tieši uz ražošanas procesu”.

Septembrī Zalcgiterā nelielā mērogā jau sākta pilotražošana. Tomēr kopumā VW joprojām būs jāiepērk elementi no piegādātājiem plašā mērogā, neraugoties uz savām ražošanas iekārtām – ar vidējo akumulatora jaudu 50kWh VW transportlīdzekļos 16GWh pietiek 320 000 elektromobiļiem, kas ir apmēram tāda pati jauda kā Cikavas elektrisko automobiļu rūpnīcai. Lai grupa varētu īstenot savus plānus Eiropā un Āzijā, tās bateriju elementu gada ietilpībai ir jābūt vairāk nekā 300 gigavatstundām. Volkswagen šobrīd uztur stratēģiskas piegādātāju attiecības ar LG Chem, Samsung un SK Innovation for Europe un CATL Ķīnā un Eiropā. SK Innovations piegādās akumulatora šūnas arī ASV tirgum.

Informācijas avots – volkswagen-newsroom.com

Back to top