Apvienotā Karaliste līdz 2030.gadam vēlas ieviest 2500 lieljaudas uzlādes vietas
Lielbritānijas Transporta ministrija (DfT) ir izvirzījusi jaunus mērķus elektromobiļu īpaši ātrās uzlādes infrastruktūras paplašināšanai. Plānos paredzēts līdz 2023.gadam izveidot vismaz sešas lieljaudas uzlādes (HPC) vietas gar automaģistrālēm.
Līdz 2030.gadam šis skaitlis pieaugs līdz 2500 lielas jaudas lādētājiem (150 –350kW), un katrai vietai būs vismaz sešas kolonnas. DfT plāno iet vēl tālāk un vēlas palielināt ātrās uzlādes punktu skaitu līdz aptuveni 6000 laikā līdz 2035.gadam. Lai sasniegtu šo mērķi, valdība uzsver, ka tā vēlas cieši sadarboties ar lielāko pakalpojumu jomu operatoriem.
Tomēr DfT vēl nav publicējusi detalizētu informāciju par faktiskajiem finansēšanas pasākumiem savā tā sauktajā “ātrās uzlādes fondā”. Tā ir daļa no 500 miljonu sterliņu mārciņu vērtām saistībām attiecībā uz elektroauto uzlādes infrastruktūru, kas izziņota jaunā budžeta ietvaros martā. Līdz šim jaunākajā paziņojumā tikai pausts viedoklis, ka finansējums ir pieejams, lai finansētu “daļu izmaksu stratēģiskajās teritorijās visā stratēģiskajā autoceļu tīklā, kur savienojumu modernizācija, lai apmierinātu nākotnes pieprasījumu pēc augstas jaudas uzlādes punktiem, ir pārmērīgi dārga un komerciāla”. DfT piebilst: “Termiņš un šī finansējuma piešķiršanas process tiks apstiprināts noteiktā laikā.”
Tomēr sniegtā informācija ir precīzāka ziņojot par to, kā izskatīsies šis lieljaudas lādētāju tīkls. Atrašanās vietas koncentrētas uz Anglijas automaģistrālēm un galvenajiem ceļiem. Automaģistrāles vajadzētu nodrošināt ar vismaz sešām lielas jaudas lādētāju stacijām, kurās ir 10 –12 HPC kolonnas.
Valdība arī pievērš uzmanību lietojamībai un sagaida, ka autovadītāji varēs apmaksu par transportlīdzekļa uzlādi veikt izmantojot debeta vai kredītkaršu maksājumus stacijas, kuras finansē DfT. Turklāt tīklam jābūt atklāti pieejamam un jābūt piemērotam visu veidu elektromobiļiem, tādējādi norādot uz dažādu standartu uzlādes kolonnām. Paziņojumā presei DfT apgalvo, ka “būs pieejama skaidra informācija par cenām”, tādējādi norādot, ka ir vajadzīgs kalibrēšanas standarts. Šīs idejas atbilst ieteikumiem, ko šogad iesniedza Enerģētikas darba grupa.
Paziņojums ir jāskata arī saistībā ar Apvienotās Karalistes apspriedēm par transporta pārejas paātrināšanu no 2035. līdz 2040. gadam, kad Apvienotā Karaliste, iespējams, aizliegs iekšdedzes dzinēju transportlīdzekļu pārdošanu. Valdība uzskata ātrās uzlādes infrastruktūras attīstīšanu par šīs pārejas galveno sastāvdaļu.
DfT atsaucas uz analīzi, ko valdība apņēmusies veikt, lai novērtētu uzlādes punktu skaitu, kas nepieciešams, lai apmierinātu uzlādes vajadzības, ja tiek veikti garāki attālumi. Departaments apgalvo, ka pašlaik autovadītājs nekad neatrodas tālāk par 25 jūdzēm no ātrās (50kW) uzlādes punkta jebkur uz Anglijas galvenajiem autoceļiem. Sākot ar 2020.gada 1.janvāri kopumā atklāti 809 ātrās uzlādes punkti. Šajā statistikā nav iekļauti Tesla superlādētāji. Ieskaitot Tesla superlādētājus, stratēģiskajā autoceļu tīklā ir 792 ātrie un 311 īpaši ātrie uzlādes punkti, apgalvo DfT.
Informācijas avoti – gov.uk, intelligenttransport.com