Mercedes-Benz sāk pieņemt EQV pasūtījumus

Mercedes atvēris iespēju pasūtīt EQV. Premium elektriskais furgons sākotnēji ir pieejams garās riteņu bāzes versijā. Cena Vācijā šobrīd sākas no 71388,10 eiro.

EQV ir trešais elektriskais mikroautobuss no Daimler un otrais EQ modelis pēc EQC, pēc tam seko eVito un eSprinter, kas vairāk paredzēti komerciāliem klientiem.

Mercedes-Benz Transporter un Vans Germany pasažieru busiņu dēvē par “lielas ietilpības sedanu”.

Lai gan Daimler divi komerciālie modeļi – eVito un eSprinter – izskatās tieši tāpat kā to iekšdedzes dzinēju modeļi, EQV atbilst dažiem EQC dizaina elementiem un tādējādi atšķiras no V-Class, piemēram, radiatora režģis vai melnais dizaina elements, kas ietver radiatora režģi.

EQV ir aprīkots ar 150 kW elektromotoru, spēka elektronika un transmisija ar pārneses koeficientu ir cieši iepakota dzinēja nodalījuma priekšpusē. Litija jonu akumulators ir uzstādīts transportlīdzekļa apakšdaļā, un tāpēc tas neietekmē salona iekšpusi. Bruto jauda ir 100 kWh, no kuras var izmantot 90 kWh. Uzstādītais lādētājs ir no Delfi un nodrošina trīs fāžu maiņstrāvas uzlādi ar jaudu līdz 11 kW. Runājot par līdzstrāvas uzlādes jaudu, Mercedes pieļauj ne vairāk kā 110 kW, un kā uzlādes laiku no 10 līdz 80 procentu apmēram norāda “nepilnās 45 minūtēs”. Lai gan tas nozīmē, ka maksimālā uzlādes jauda tiek ierobežota no noteikta uzlādes punkta, tomēr minētajā SoC diapazonā tā joprojām ir 84 kW.

Provizoriskais ar vienu uzlādi nobraucamais attālums specifikācijā no 405 kilometriem tika palielināts līdz 418 kilometriem pēc pēdējā WLTP apstiprinājuma. Elektroauto standarta patēriņš dots no 19,7 līdz 20,8 kWh/100 km. Maksimālais ātrums standartā ir ierobežots līdz 140 km/h, un to kā iespēju var palielināt līdz 160 km/h.

Salīdzinājumā ar V-Class, busiņa pielietojuma vērtībai jāpaliek tādai pašai, jo akumulators ir pilnībā integrēts auto apakšdaļā. Tomēr ir viena funkcionāla izmaiņa – MBUX sistēmas navigācijā tiek izmantota elektrospecifiskā EQC tālākā attīstība, ko Mercedes sauc par Electric Intelligence. Tas ļauj izmantot navigācijas rīkus, kas nodrošina apkopotu un analizētu informāciju par akumulatora pašreizējo uzlādes līmeni, laika apstākļiem un informāciju par piemērojamo uzlādes infrastruktūru. Šie dati automātiski tiek izmantoti aprēķinos, lai nodrošinātu ātrāko un ērtāko maršrutu ar vismazākajām uzlādes pieturām un visīsāko uzlādes laiku.

Tāpat kā ar EQC, arī EQV Mercedes ražo tajā pašā rūpnīcā, kur attiecīgos iekšdedzes dzinēju modeļus. EQV ražotne atrodas Vitorijā Spānijas ziemeļos. Elektroauto un iekšdedzes dzinēju modeļu kopražojums pieļauj “elastīgu un sinerģisku ražošanu tiešā korelācijā ar klientu pieprasījumu”.

Ar ražošanu saistītā klimata neitrālas ziņā Vācijas transportlīdzekļu ražošanas gigants tagad ir paplašinājis savas ambīcijas. Pirms gada Daimler iepazīstināja ar savu ceļvedi par CO2 neitrālu mobilitāti: Ambition2039. Tas ietver mērķi, ka no 2022. gada visām Daimler ražotnēm Eiropā būtu jāražo transportlīdzekļi klimatneitrālā veidā. Tagad grupa paplašina šo mērķi, iekļaujot uzņēmuma ražotnes visā pasaulē, sākot no 2022.gada. Tas ietver vairāk nekā 30 rūpnīcas visā pasaulē. Svarīgs elements tam ir bateriju ražošana, kam arī no 2022. gada jābūt CO2 neitrālai visā pasaulē.

EQV var pasūtīt nekavējoties par cenām sākot no 71388,10 eiro. Tas ietver apkopes paketi četriem gadiem, kas sedz uzturēšanas darbu izmaksas un Mercedes-Benz akumulatora sertifikātu līdz 160 000 kilometriem vai astoņu gadu garumā. Navigācijas serviss ir iekļauts maksā par pirmajiem 36 mēnešiem, Mercedes me Charge uzlādes pakalpojumi un uzlāde Ionity iekļauti par pirmajiem 12 mēnešiem katrs.

EQV 300 sākotnēji ir pieejams standarta versija, kā Avantgarde Line un ar garo riteņu bāzi. Kā opciju pakas pieejamas arī EQV Design Package Exterior un EQV Design Package Interior. Mercedes pagaidām nav atklājis cenas šīm opciju pakām, kā arī versijai ar īsāku riteņu bāzi.

Informācijas avoti – daimler.com, reuters.com, daimler.com

Back to top