Austrija palielina elektroauto un uzlādes punktu subsīdijas

Austrijas valdība no 1.jūlija palielina pirkuma prēmijas un subsīdijas par uzlādes infrastruktūru nulles emisijai un hibrīdautomobiļiem. Tas ietver nulles emisijas hibrīdautomobiļus, bezemisijas smagos un vieglos kravas automobiļus, nulles emisijas autobusus un elektriskos divriteņu transportlīdzekļus, tostarp e-motociklus, mopēdus, e-velosipēdus un e-kravas velosipēdus.

Subsīdijas automašīnām ar nulles emisiju (BEV, FCEV) pieaugs no 3000 eiro līdz 5000 eiro, savukārt subsīdijas automobiļiem ar pieslēdzamu hibrīdu, kuru darbības rādiuss tiek pagarināts, palielināsies no iepriekšējām subsīdijām 1500 eiro apmērā līdz pat 2500 eiro. Šie jaunie tarifi attiecas uz privātpersonu automobiļiem, kuru bruto cena ir 50 000 eiro pamataprīkojumā, un PHEVs, kuru elektriskais diapazons ir vismaz 50 kilometri. BEVs un FCEV gadījumā automašīnu importētāji maksās 2000 eiro, savukārt 3000 eiro nāks no valsts. Pieslēdzamu hibrīdu gadījumā importētāji un valsts katrs apmaksā pusi no subsīdijas – 1,250 eiro.

Uzņēmumiem, vietējām pašvaldībām un apvienībām maksimālā bruto cenrāža cena ir palielināta līdz 60 000 eiro. Tiks atbalstīta arī vieglo nulles emisiju (BEV, FCEV) un hibrīdautomobiļu (PHEV) iepirkšana: ar 7,500 eiro par transportlīdzekli iepriekšējo 5000 eiro vietā līdz maksimālajam pieļaujamajam kopējam svaram 2,5 tonnu apmērā un ar 12,500 eiro iepriekšējo 10 000 eiro vietā par kopējo svaru virs 2,5 tonnām. Visu kategoriju transportlīdzekļos hibrīdi, kas izmanto dīzeļdegvielu, nav piemēroti subsidēšanai.

Austrijas valdība arī palielina subsīdijas smago komerctransportlīdzekļu segmentā. Piemēram, valdība plāno piešķirt subsīdijas līdz 130 000 eiro (atkarībā no lieluma) elektriskajiem autobusiem, līdz 60 000 eiro elektriskajiem kravas automobiļiem un līdz pat 30 000 eiro līdzstrāvas uzlādes stacijām komerciālajiem transportlīdzekļiem ar vairāk nekā 150 kW jaudu.

Attiecībā uz kravas automobiļiem importētāju daļa subsīdijā ir ievērojami mazāka, izņemot N3 klases elektriskos kravas automobiļus, par kuriem importētāji maksā 5000 eiro, par lielāko daļu komerctransportlīdzekļu klašu importētāji maksā 2000 eiro. Piemēram, N2 kategorijas e-komerciālajam transportlīdzeklim 2000 eiro būtu jāsaņem no importētājiem un 22 000 eiro – no valsts. Lielajiem elektriskajiem autobusiem un atbilstošajai uzlādes infrastruktūrai valsts pārņem visu subsīdiju.

Runājot par privātpersonām paredzēto uzlādes infrastruktūru – Klimata aizsardzības ministrija trīskāršo subsīdijas līdz 600 eiro par mājas sienas kastes uzstādīšanu un 1800 eiro par uzlādes stacijām daudzdzīvokļu ēkās.
Subsīdiju likmes elektriskajiem divriteņu transportlīdzekļiem, tostarp e-motocikliem, e-mopēdiem, e-velosipēdiem un e-kravas velosipēdiem, tiks palielinātas arī privātpersonām: no 700 līdz 800 eiro (L1e klase), no 1000 līdz 1200 eiro (L3e klase) un no 400 līdz 850 eiro elektriskajiem velosipēdiem.

Īpaši uzņēmumiem piemēro subsīdijas elektriskajiem minibusiem 7 +1 konfigurācijā, piešķirot dotācijas, kas ir līdzīgas iepriekš aprakstītajām dotācijām vieglajiem automobiļiem un vieglajiem kravas automobiļiem. Ir arī subsīdijas 24 000 eiro apmērā attiecībā uz M2 klases nulles emisijas minibusiem. Uzņēmumi, kas iegādājas vieglos elektromobiļus, nākotnē var saņemt arī 1,300 eiro, turklāt ir arī īpašs atbalsts elektrisko velosipēdu parkiem. Pretējā gadījumā piemēro tādas pašas e-velosipēdu subsīdiju likmes kā privātpersonām. Visbeidzot, uzņēmumi par publiski pieejamu uzlādes infrastruktūru subsidēs no 300 līdz 15 000 eiro atkarībā no uzlādes jaudas. Iepriekš šis diapazons bija no 200 līdz 10 000 eiro.

Visi iepriekš minētie finansējuma piedāvājumi ir spēkā līdz 2020.gada 31.decembrim vai kamēr ir pieejams budžets. Turklāt Klimata aizsardzības ministrija uzsver, ka finansējuma summas ir vienreizējas likmes, kas nepārsniedz 30 procentus no attiecināmajām izmaksām. Principā var izmantot tikai elektriskos transportlīdzekļus, kurus darbina ar elektroenerģiju vai ūdeņradi no atjaunojamiem enerģijas avotiem. Tāpat kā Vācijā, pirkuma prēmijas veido divi komponenti: valsts daļa un automobiļu vai divriteņu transportlīdzekļu importētāju daļa (Vācijā tas attiecas uz ražotājiem).

Prēmiju palielinājums ir daļa no Austrijas E-mobilitātes plāna 2019+2020, un tā mērķis ir veicināt ekonomiku, saskaroties ar koronavīrusa krīzi. “Mēs vēlamies ieguldīt nākotnē ceļā no koronavīrusa krīzes. Tieši to mēs darām ar e-mobilitātes ofensīvu”, norāda klimata aizsardzības ministre Leonora Geveslere (Leonore Gewessler). Viņa piebilda, ka subsīdiju straujais pieaugums elektriskajiem transportlīdzekļiem radīs reģionālo pievienoto vērtību un būtiski veicinās klimata aizsardzību. “Šādā veidā mēs pakāpeniski strādājam pie pārejas uz mobilitāti.”

Informācijas avoti – ots.at, umweltfoerderung.at

Back to top