Volta Zero – piegādes elektriskais kravasautomobilis
Volta Trucks, kas darbojas Zviedrijā un Apvienotajā Karalistē, strādā pie universālās 16 tonnu kravas automašīnas prototipa. Volta Zero ražošanā, kas tiks laists klajā šogad, izmantos augstas tehnoloģijas organiskos materiālus, kas izstrādāti sadarbībā ar Eiropas Kosmosa aģentūru (EKA).
Līdz šim pieejamie dati – Volta plāno, kā e-kravas automobilis veiks darbību ar nulles izplūdes gāzu emisijām. Transportlīdzekļa izmēri ir 9,46 x 2,55 x 3,4 metri un tā lietderīgā slodze ir 8,6 tonnas, tam ir nestandarta elektriskā piedziņa, ko darbina 160-200 KWh akumulatoru bloks. Volta Power sola ar vienu uzlādi nobraukt no 150 līdz 200 km (93-124 jūdzes) ar maksimālo ātrumu līdz 90 km/h (50-56 jūdzes/h) – pietiekami daudz pilsētas braukšanai.
Volta norāda uz motora stāvokli vai, pareizāk sakot, iekšdedzes dzinēja neesamību, kas palīdz operatoram novietot vadītāju centrālā braukšanas pozīcijā ar zemāku sēdekļa augstumu nekā parastajam kravas automobilim. Kabīnes konstrukcija ar stiklu vadītājam nodrošina plašu redzamību 220 grādu leņķī, bet kameras parāda atlikušās neredzamās zonas.
Runājot par dizainu, kravas automašīnas virsbūve ir izgatavota no dabīgā Flax materiāla un bioloģiski noārdāmiem sveķiem. Šveices Bcomp apgādā Volta Trucks ar kompozītu, kas izstrādāts sadarbībā ar Eiropas Kosmosa aģentūru. High-tech Flax sastāv no linšķiedras, kas sajaukta ar bioloģiski noārdāmiem sveķiem (to ražo British Bamp). Rezultāts ir tāds, ko Volta raksturo kā “pilnīgi dabisku, ārkārtīgi vieglu, augstas veiktspējas šķiedru stiprinājumu, kas ir gandrīz CO2 neitrāls visā tā dzīves ciklā”. Vēl vairāk, paneļi “var atbilst oglekļa šķiedras stīvumam un svaram, bet ražošanai izmantot par 75% mazāk CO2”, norāda uzņēmums.
Volta Trucks izpilddirektors Robs Faulers (Rob Fowler) uzskata, ka “ilgtspēja ir kas vairāk nekā tikai izplūdes gāzu emisijas.”
Šobrīd kompānija kopā ar British Prodrive būvē pirmās vienības. Volta Trucks cer pirmo Volta Zero izlaist vēl šogad kopā ar pirmajiem izmēģinājumiem. Potenciālajiem klientiem transportlīdzekli plānots piedāvāt 2021.gada pirmajā ceturksnī. Izmēģinājumi noritēs kā Pioneer programma, saskaņā ar uzņēmuma tīmekļa vietnē sniegto informāciju. Vēl vienā paziņojumā Volta Trucks nosauc Bring and Posten – paku, kravu un pasta izplatītāju Ziemeļvalstu reģionā, kā partneri, lai “ekskluzīvi novērtētu savu gaidāmo Volta Zero”.
Vidējā termiņā viņi cer saražot 2000 elektromobiļu gadā. Volta Trucks vēl nav norādījis kur un kā šie skaitļi tiks sasniegti.
Atjauninājums 2020.gada 3.septembris: Volta Trucks ir sniedzis papildu informāciju par Volta Zero un atjauninājis dažus skaitļus tiešsaistes prezentācijā. Piemēram, no 2022.gada automobilis tiks būvēts Apvienotajā Karalistē – ir zināms, ka pirmssērijas transportlīdzekļus būvē Prodrive un Astheimer. Līdz 2022.gada beigām paredzēts uzbūvēt 500 vienības, bet 2025.gadā palielināt ražošanu līdz 5000 automašīnām gadā – iepriekš šis skaitlis bija 2000 vienības gadā.
Izmēģinājumi tiks sākti ar dažiem pirmssērijas automobiļiem sadarbībā ar Eiropas lielākajām loģistikas kompānijām 2021.gada pirmajā pusē, kā Volta tagad raksta bloga ierakstā. Konkrēti iesaistītie uzņēmumi nav nosaukti, bet acīmredzot ietver dažas no lielākajām paku piegādes un loģistikas kompānijām Eiropā.
Bloga ierakstā Volta tagad ir atklājis arī dažus skaitļus par jauno vadītāja kabīnes dizainu, kas aprakstīts iepriekš. Ar skata līmeni 1,8 metru augstumā vadītājs sēž ievērojami zemāk nekā tradicionālajos kravas auto šāda izmēra klasē. Turklāt vadītāja redzes laukam no centrālā stāvokļa vajadzētu būt 220 grādiem, pateicoties lielajām stikla virsmām. Kameras sistēma nodrošina visu 360 grādu pilnskata režīmu vadītājam.
Attiecībā uz piedziņu Volta apstiprina, ka mērķis ir 150 līdz 200 kilometru diapazons. Tas ir vairāk nekā pietiekami, lai ikdienā to izmantotu kā piegādes transportlīdzekli, un auto ir validēts, izmantojot simulācijas ar slodzi. Baterijām jābūt no 160 līdz 200 kWh. Saskaņā ar bloga informāciju Volta ir izvēlējies LFP akumulatorus. Tie ir modulāri, lai Volta Zero varētu pielāgot operatora īpašajām prasībām. Par LFP tehnoloģiju Volta uzsver akumulatora ilgmūžību, spēcīgu šūnu konstrukciju un paaugstinātu drošību ar termisko stabilitāti.
Volta ir arī sniegusi informāciju par elektromotoru – Volta koncentrējas uz integrētu e-asi, lai vadītu aizmugurējos riteņus. Elektromotors, transmisija un ass ir apvienoti vieglā un kompaktā vienībā. Tam vajadzētu sniegt priekšrocības attiecībā uz uzstādīšanas telpu, ko Volta vēlas izmantot akumulatora uzstādīšanai. Volta vēl nav minējusi e-ass darbības datus, kā arī nav sniegusi informāciju, vai tā būs uzņēmuma iekšējā attīstība vai, iespējams, piegādāta sastāvdaļa.
Informācijas avoti – voltatrucks.com, voltatrucks.com, voltatrucks.com, newatlas.com, voltatrucks.com