Mercedes EQS nobraukuma diapazons varētu būt vairāk nekā 700 km
Daimler vadītājs Ola Källenius nesen savā runā ikgadējā sanāksmē atklāja sīkāku informāciju par EQS. Pilnīgi elektriskais luksusa sedans, kura pamatā ir pilnīgi elektriska arhitektūra, ir “jauns Mersedesa laikmets”.
Turklāt Daimler vadības padomes priekšsēdētājs paziņoja, ka ir paredzēts, ka elektriskais S klases transportlīdzeklis sasniedz “vairāk nekā 700 kilometru diapazonu atbilstoši WLTP”. Kad pagājušajā gadā tika prezentēts koncepts Car Vision EQS, WLTP diapazons tika minēts “līdz 700 kilometriem”.
Paliek atklāts, ko īsti nozīmē “nākamais gads” – faktiskā auto laišana tirgū vai tikai faktiskā ražošanas modeļa prezentēšana. Kā paskaidroja Källenius, ražošanas versija noripos no ražošanas līnijas Factory 56 rūpnīcā Sindelfingenā. Akumulatoru komplekti nāks no rūpnīcas Štutgartē. Viņš to uzskata par “simbolu Vācijas kā uzņēmējdarbības vietas turpmākai dzīvotspējai”.
Lai gan ir labi zināms, ka premium konkurents BMW izmanto daudzenergoresursu pieeju un vēlas ražot akumulatoru elektriskos modeļus uz tāda paša pamata kā iekšdedzes dzinējus (tostarp 7. sēriju kā potenciālā EQS konkurentu), Štutgarte paļaujas tikai uz elektrisko platformu. “Tas paver pilnīgi jaunas iespējas – sākot ar akumulatoru novietojumu un beidzot ar automobiļa dizainu,” saka Källenius.
Tā nu, kamēr BMW ir piesiets pie lielā dzinēja nodalījuma V8 benzīna dzinējiem un masīvā dizaina elektriskajā 7. sērijā, Daimler ir gājis savu ceļu Vision EQS izveidē, piemēram, pagarinātais “viena loka” dizains un īsā pārkare priekšpusē. Pagaidām nav zināms, vai EQS ražošanas modelis pieņems arī tādus dizaina elementus kā kombinētie aizmugurējie lukturi, kas sastāv no 229 atsevišķām LED zvaigznēm, vai arī šajā brīdī tas atkal kļūs tradicionālāks.
Daudzi tehniskie dati par EQS nav zināmi. EQS būs pirmais modelis, kura pamatā būs Daimler mērogojamā elektrotransporta arhitektūra (EVA). Skrituļdēļa konstrukcijai vajadzētu ne tikai ļaut elastīgi ražot dažādus modeļus, bet arī dažādus modeļa variantus. Pētījumā Daimler minēja divus elektromotorus, kuru kopējā jauda ir 350 kW. Lādēšanas jaudai arī jābūt 350 kW. Jau ir saņemti ziņojumi par EQS iespējamām AMG versijām.
Informācijas avots – daimler.com