Nio ienāks Eiropas tirgū 2021.gadā
Ķīnas elektroauto starptaps Nio vēlas savus paplašināšanās plānus īstenot ātrāk, nekā sākotnēji plānots. Līdz šim Nio darbojas tikai Ķīnā – tagad pirmie ražotāja transportlīdzekļi tiks piedāvāti Eiropā jau 2021.gada otrajā pusē.
Kompānijas vadītājs Viljams Li paziņojis, ka zīmols līdz 2023. un 2024. gadam būs pārstāvēts svarīgākajos pasaules tirgos. Eiropā Nio sākotnēji plāno konkurēt atsevišķās valstīs, bet vēl nav atklājis, kuras valstis tās būs.
Paātrinātie plāni varētu būt saistīti ar labajiem uzņēmējdarbības rādītājiem par 2020.gada otro ceturksni. Bilance ir daudz pozitīvāka nekā gaidīts – salīdzinot ar šo pašu periodu pērn, pārdošanas apjomi pieauguši par gandrīz 190 procentiem, savukārt apgrozījums audzis par gandrīz 150 procentiem.
Diezgan iespējams, ka Nio varētu piedāvāt savus modeļus par ievērojami izdevīgām cenām Eiropā. Līdz šim startaps piedāvā savus ES8, ES6 un EC6 Ķīnā. Nio nesen izveidoja akumulatoru kā servisa paketi, lai Nio transportlīdzekļus varētu iegādāties pēc izvēles bez akumulatora. Tas auto padara ievērojami lētākus, turklāt akumulators tiek īrēts, ieskaitot akumulatora pakalpojumus. Jaunā piedāvājuma īstenošanai Nio ir nodibinājis savu kompāniju Battery Asset Company sadarbībā ar CATL un vēl diviem partneriem. Jaunais uzņēmums pirks baterijas un iznomās tās, izmantojot BaaS biznesa modeli.
Lētākais Nio auto pēc subsīdijām ir ES6 SUV, tā cena – 273 600 juaņas ($39 553 vai 33 420 eiro) bez īpašuma tiesībām uz akumulatoru paketi, pretstatā 343 600 juaņām ($49 700 vai 41 970 eiro), ieskaitot akumulatora paketi. “Mēs ticam BaaS, arvien vairāk benzīna automašīnu pircēju apsvērs elektromobiļus,” teica Li.
Akumulatoru maiņas priekšrocība ir tā, ka, lai gan elektromotori darbojas jau vairāk nekā simts gadus, akumulatoru tehnoloģija strauji mainās. Tāpēc transportlīdzekļiem vajadzētu būt daudz ilgtspējīgākiem par akumulatoru. Akumulatori ne tikai nolietojas, bet arī nepārtraukti progresē ar jaunu tehnoloģiju, kurai klienti vēlēsies piekļūt, neiegādājoties pilnīgi jaunu transportlīdzekli.
Pagājušā gada nogalē Nio paziņoja par sava pirmā akumulatoru apmaiņas staciju tīkla pabeigšanu. Šī gada sākumā tika uzbūvētas astoņas stacijas vairāk nekā 1000 kilometru garumā uz G2 automaģistrāles starp Pekinu un Šanhaju. Akumulatorus no Nio elektromobiļiem šajās stacijās trīs minūšu laikā var aizstāt ar pilniem akumulatoriem. Elektroauto ražotājs plāno otru koridoru ar tālākām stacijām, kas stiepjas starp Pekinu un Šeņdžeņu. Saskaņā ar aktuālo informāciju Nio tagad ir uzstādījis 143 šādas apmaiņas stacijas 64 Ķīnas pilsētās.
Saskaņā ar Li teikto BaaS piedāvājums jau sen ir izplānots saistībā ar Nio noņemamo akumulatoru stratēģiju. Nav skaidrs vai Nio plāno īstenot šo stratēģiju starptautiskā mērogā.
Informācijas avoti – bloomberg.com, autonews.com