Tier un Voi prezentē jaunus elektroskrejriteņus
Vācu elektroskrejriteņu nomas kompānija Tier iepazīstina ar jaunu modeli, kas aprīkots ar nomaināmu akumulatoru. Zviedru konkurents Voi savā klāstā iekļauj arī jaunu e-skrejriteņa modeli – Voiager 4, kuram ir rādītāji. Tas ir pirmais savā klasē.
Jāsāk ar to, ka Tier vēlas izlaist savu jauno modeli, kam ir maināmas baterijas apvienojumā ar īpaši izstrādātām uzlādes stacijām. Berlīnē dibinātais startaps nosauc vietējos uzņēmumus, piemēram, kafejnīcas un pārtikas veikalus, kas ir mobilitātes koncepcijas (MaaS) mērķa grupa. Saskaņā ar paziņojumu presei uzlādes staciju izveide partneriem neradīs nekādas izmaksas. Tier rūpējas par visu līdz pat elektrības izmaksām.
Izmantoto uzlādes tehnoloģiju izstrādāja Londonā bāzēts aparatūras startaps Pushme, ko Tier pārņēma gada sākumā. Komanda ir saistīta ar bijušo Tesla inženieri Džordžu Kaligerosu (George Kalligeros), kurš attīsta pārmiju tehnoloģiju – koncepciju, ko Taivānas Gogoro jau kādu laiku izmanto saviem lielajiem skrejriteņiem. Tikai šajā gadījumā lietotājiem pieder elektroskrejriteņi un par akumulatoru jāmaksā kā par pakalpojumu.
Jaunajam elektriskajam skrejriteņa modelim ir salokāma ķivere un rādītāji uz stūres stieņiem un aizmugures spārniem. Tier ir saglabājis lielo priekšējo riteni, platāku cokolu, dubulto piekari, dubulto statīvu un dubultās trumuļa bremzes. Jaunie modeļi no 1.septembra sākotnēji tiks izmantoti Tamperē, Somijā. Tur tiks ierīkots 1000 transportlīdzekļu parks apvienojumā ar 50 uzlādes stacijām, kas atradīsies visā pilsētā. Nākamajos mēnešos Tier plāno ieviest jauno modeli, tajā skaitā arī uzlādes stacijas, visās Eiropas valstīs, kur uzņēmums jau ir aktīvs. Mērķis ir šo plānu īstenot līdz 2021.gada beigām. Tomēr berlīnieši joprojām meklē partnerus projektam.
Principā jaunā pieeja taupa Tier laiku, kas patērēts elektrisko skrejriteņu laikietilpīgai uzlādei. Lietotājiem uzņēmums to piedāvā risināt ar stimulu – kas nomaina akumulatorus stacijā, saņem bezmaksas braucienus. Lorenss Leišners (Lawrence Leuschner), Tier izpilddirektors un līdzdibinātājs, runā par aktīvu lomu, ko lietotāji varētu uzņemties nākotnē, izstrādājot klimata ziņā neitrālu mobilitāti un veidojot labākas pilsētas. “Integrējot šī jaunā veida pārvietojamo bateriju tehnoloģiju, mēs veidojam Eiropas mēroga uzlādes tīklu, kas ļauj lietotājiem aktīvi iesaistīties, pieņemot klimata ziņā neitrālus ceļojumus un veidojot labākas pilsētas. Tajā pašā laikā, uzturot maksas punktus vietējos uzņēmumos, mēs palīdzam tiem atgūties no lokauta. (..) Mūsu plāns ir, ka ar laiku mūsu uzlādes tīkls apkalpos ne tikai e-skrejriteņus, bet arī citus transportlīdzekļus,” saka Leišners.
Tikmēr elektrisko skrejriteņu nomas kompānija Voi arī ievieš jaunu modeli, Voiager 4, kas, pēc zviedru kompānijas domām, ir tālāk attīstīts transportlīdzeklis īpaši drošības ziņā. Tam ir rādītāji, augstāka savienojamības pakāpe un GPS tehnoloģija, “kas ļauj izsekot skrejriteņus līdz viena metra precizitātei”. Iebūvētajām AI sastāvdaļām jābūt tādām, kas varētu labāk paredzēt nepieciešamo apkopi, lai uz ceļa būtu vairāk funkcionējošu elektroskrejriteņu.
Pirmo reizi Voi transportlīdzeklim ir arī NFC lasītājs, kas ļauj cilvēkiem bez viedtālruņa atslēgt skrejriteni ar karti. Iedomājieties to izmantot kopā ar savu Oyster karti Londonā kā papildinājumu sabiedriskajam transportam. Uzņēmums cer, ka tādējādi tiks atvērta jauna mērķa grupa. Visbeidzot, sadarbībā ar Advanzia Bank uzņēmums ievieš savu Mastercard kredītkarti, ar kuras palīdzību var iekasēt un izpirkt punktus bezmaksas braucieniem, izmantojot integrētu premiālo sistēmu.
Apvienotajā Karalistē, kur Voi ir viens no pirmajiem uzņēmumiem, kas izīrē e-skrejriteņus, Zviedrijas jaunuzņēmumam noslēdza līgumu ar Northemptnonšīras Grāfistes padomi par ekskluzīvu transportlīdzekļa izmēģināšanu Northemptonā un Keteringā.
Tā kā Vestminsteras valdība ir ātri virzījusi uz priekšu un atvērusi plānotos izmēģinājumus, lai ieviestu jaunus tiesību aktus, vairāk nekā 50 padomes un reģionālās iestādes īsteno e-skrejriteņu pilotprogrammu, kas var darboties gadu. Liverpūle, Rietummidlenda (tostarp Birminghema, Koventrija, Volverhemptona un Dadlija), Ņūkāsla un Sauthemptona bija tās pilsētas, kas izrādīja interesi piedalīties pilotprogrammā. Kebridžšīra un Pīterboro jau ir izvēlējušās Zviedrijas uzņēmumu veikt 12 mēnešu skrejriteņu un e-velosipēdu izmēģināšanu.
Informācijas avoti – tier.app, voiscooters.com, voiscooters.com