Lotus kļūst elektrisks
Geely zīmols Lotus savu pirmo elektrificēto SUV radīs ar pilnībā elektrisku piedziņu, nevis hibrīdpiedziņu kā ziņots iepriekš. Luksusa automobilis ir izstrādāts ar iekšējā koda nosaukumu Lambda, lai to laistu tirgū 2022.gadā.
Izdevums Autocar ziņojis par plāniem, neatklājot avotus. Saskaņā ar ziņojumu transportlīdzekļa darbības diapazons būtu vismaz 580 kilometri un jauda – 550 kW. Elektriskie SUV plāni tika izstrādāti jau bijušā Lotus direktora Žana Marka Gales (Jean-Marc Gales) vadībā, tolaik vēl zīmola fani, sporta auto piekritēji, izteica pārmetumus. Tagad, sākot no 2022.gada, elektriskais SUV atbalstīs mātesuzņēmuma Geely plānus – atjaunot Lotus par vadošo pasaules luksusa zīmolu.
Pāreja uz elektropiedziņu notika jau pagājušajā vasarā. Pēc elektriskā hiperauto Evija prezentācijas Lotus vadītājs Fils Pofams (Phil Popham) deva mājienus, ka zīmols varēt izlaist hibrīdu ražošanu ceļā uz elektrifikāciju. Pofams teica, ka abu piedziņas tehnoloģiju uzstādīšana uzliktu pārāk lielu svaru sporta automobilim. Izpilddirektors atstāja atvērtu jautājumu par to, vai viņš domā tādus divvietīgos auto kā Evora un Elise vai SUV modeļus.
E-piedziņas sistēmas maiņas iemesls ir uzņēmuma saistība ar Geely Group. Ķīnā ir liels pieprasījums pēc augstākās kvalitātes elektriskajiem SUV, un septembrī izziņotā SEA platforma šādam transportlīdzeklim nodrošina piemērotu elektrisko bāzi. Ar SEA Geely plāno būvēt elektriskos automobiļus no A līdz E segmentam un pat vieglus kravas automobiļus dažādiem zīmoliem. Lynk & Co, iespējams, piedāvās lielu elektrisko korsoveru 08, Volvo plāno zem XC40 ar XC20 uzbūvēt nelielu elektrisko SUV.
Savukārt Polestar koncepta auto Precept ražošanas versija varētu balstīties uz SEA – Geely priekš Polestar plāno jaunu Ķīnas rūpnīcu.
Kā tika ziņots, iepazīstinot ar elektrisko platformu Auto China tirdzniecības gadatirgū septembra beigās, platformai jābūt spējīgai apstrādāt akumulatorus ar kapacitāti līdz 100 kWh un diapazonu līdz 700 kilometriem. SEA būs divi elektromotori uz katras ass, četri uz pilnpiedziņas versijas un divi uz aizmugurējās riteņu piedziņas versijas. Šie vismaz bija galvenie dati par Zero Concept no Lynk & Co. Šķiet iespējams, ka transportlīdzeklim A-segmentā, kas balstīts uz SEA, būs tikai viens motors.
Ar elektrisko SUV Lotus plāno ievērojami palielināt pārdošanas apjomus, kas dažos pēdējos gados ir pastāvīgi samazinājušies. Sākotnēji pārdošanas apjoms ir vairāk nekā trīskāršojies – no aptuveni 1500 vienībām līdz vairāk nekā 5000 transportlīdzekļiem – un pēc tam palielinās. Atliek gaidīt, kur var būvēt elektrisko SUV. Lotus rūpnīca Hethel, Anglijā, šobrīd tiek modernizēta un ir projektēta līdz pat 10 000 transportlīdzekļu ražošanai gadā, bet tās pamatā ir sporta automašīnas, kuras paredzēts būvēt Hethel. Tā kā Geely acīmredzot vēlas apmierināt pieprasījumu Ķīnā un ASV, arī ražošana Ķīnā šķiet iespējama.
Autocar īpaši piemin nesen pabeigto Geely rūpnīcu Uhaņā. Rūpnīca ir paredzēta 150 000 vienībām gadā, un liela daļa jaudas ir paredzēta Geely transportlīdzekļiem vietējam tirgum. Ziņu vietnē vēstīts, ka Lotus SUV ražošanai varētu uzstādīt īpašu konstrukciju. Pastāv arī iespēja, ka Lotus SUV varētu tikt salikts pie dažādās Geely rūpnīcās visā pasaulē, atkarībā no pieprasījuma.
Informācijas avots autocar.co.uk