Volkswagen mērķis ir elektriskais universālis 2023.gadā
VW paziņojis, ka elektromodelis Aero tiks būvēts arī Emdenā no 2023.gada. Uzņēmuma izpilddirektors Ralfs Brandšteters (Ralf Brandstätter) ir atklājis sīkāku informāciju: modelis tiks izlaists kā Aero B un Aero B Shooting Brake divus gadus vēlāk, nekā sākotnēji plānots.
Aero B Shooting Brake būs pirmais elektriskais variants tirgū, liecina Brandštatera sniegtā informācija. “Cēls un plašs kā Phaetons, kā arī ar milzīgu bagāžas nodalījuma apjomu. Un ar 700 kilometriem, tas ir īsts diapazona varonis”, stāsta Brandšteters. It īpaši Aero B Shooting Brake ļoti atgādina ID pētījumu Space Vizzion, kuru VW atklāja 2019.gada novembrī, gatavojoties LA auto šovam. Tajā laikā bija runa par sērijas startu 2021.gadā, bet tagad Volkswagen ir paziņojis par Aero B 2023.gadā, kas nozīmē, ka ir vismaz divu gadu aizkavēšanās.
Volkswagen palielinājis standarta diapazonu. Savulaik ID. Space Vizzion tika solīts WLTP diapazons 590 kilometri (ar MEB akumulatora variantu 82 kWh bruto/77 kWh net), Brandšteters tagad ziņo par 700 kilometru diapazonu. Tomēr VW vadītājs nesniedz nekādus tālākus tehniskos datus par modeli. Līdz ar to nav skaidrs, vai Volkswagen vienkārši vēlas uzstādīt lielāku akumulatoru vai palielināt diapazonu ar citiem līdzekļiem (Brandšteters min “augstāko cW vērtību”).
VW zīmola boss norāda, ka tā ir dažādu faktoru kombinācija: “Aero B ir mūsu interpretācija par ilgtspējīgu premium,” saka Brandšteters. “Tas darbojas visos elektriskās veiktspējas aspektos: pateicoties mūsu pastāvīgi uzlabotajam MEB, to var uzlādēt superātri un tas piedāvā nedaudz vairāk no visa: vairāk vietas, vairāk diapazona, lielāks paātrinājums un lielāks ātrums”. Branšteters neprecizēja savu “superātrās uzlādes” definīciju. Līdz šim MEB modeļi lādējas ar maksimālo 125 kW jaudu, izmantojot 77 kWh akumulatoru.
Tas atstāj tikai datus no pētījuma 2019.gadā, kad vācu autoražotājs norādīja cW vērtību 0,24. Ar 4.96 metru garumu universālis izlaužas cauri vidējās klases barjerai (Mercedes E-Class ir apmēram tikpat garš) un pārsniedz pašreizējo Passat par veseliem 19 centimetriem. Tajā pašā laikā kravas tilpums 596 litri bija mazāks nekā Passat Variant 650 litri.
Drīzumā ID.4 paredzēts būvēt Emdenā, pašreizējā Passat ražotnē. Aero B kā sedans un Shooting Brake sekos 2023.gadā, kā tika paziņots pagājušajā nedēļā, kad tika izsludināts investīciju plāns. “To darot, mēs uzņemamies skaidru apņemšanos attiecībā uz atrašanās vietas nozīmi un uz nodarbinātību nākotnē,” sacīja Brandšteters. Savukārt Passat ražošanai būs jāpāriet uz Slovākijas rūpnīcu Bratislavā. Turpmāk Passat tur tiks būvēts kopā ar Skoda Superb. Arī lielais Skoda modelis tiks pārcelts uz Slovākiju, jo uzņēmumam vajag čehu rūpnīcas citiem modeļiem.
Ir arī jauns paziņojums no Volkswagen par ID.4. Elektriskais SUV pagaidām paliek Volfsburgā bāzētā uzņēmuma vienīgais “pasaules klases automobilis”. VW pagaidām neieviesīs ID.5 kupejas versiju, kas bija plānots 2021.gadā visā pasaulē. “Tas vēl būtu par agru. Un pašlaik nav nekādu plānu to darīt,” vācu izdevumam Automobilwoche pastāstīja VW e-mobilitātes valdes loceklis Tomass Ulbrihs (Thomas Ulbrich). “Visā pasaulē pirmais ir pamatmodelis, un tas ir ID.4.”
Savukārt ID.5 ir jābūvē un jāpārdod tikai Eiropā. Kā spekulē Automobilwoche, SUV kupeju varētu būvēt Cvikavā paralēli ID.3 un ID.4. Turpmāk ID.4 ražos arī Emdenā papildus Cvikavas rūpnīcai. Turklāt Ķīnā ir sākta divu ID.4 versiju ražošana (katra no tām ir no SAIC-VW un FAW-VW), un no 2022.gada ID.4 tiks uzbūvēts arī ASV Čatanūgas rūpnīcā.
Divu ID.4 ķīniešu versiju ražošanai Volkswagen Group Components ir uzsācis elektrisko transportlīdzekļu piedziņas ražošanu Ķīnā. Tianjin sastāvdaļu ražotne, kas darbu uzsāks nekavējoties, ražos piedziņu APP 310, balstoties uz modulāro elektrisko transportlīdzekļu piedziņas sistēmu (MEB). Tā tiek izmantota partneru FAW (ID.4 Crozz) un SAIC (ID.4 X) Volkswagen ID.4 modeļa variantos. Arī turpmākos MEB modeļus Ķīnai ražos uz vietas. APP 310 piedziņa pašreizējiem un turpmākajiem MEB modeļiem Eiropā un Ziemeļamerikā tiek ražota Kaselē.
Informācijas avoti: linkedin.com, automobilwoche.de, volkswagen-newsroom.com