VW pārskata trīs zīmolu nākotni saskaņā ar elektrisko stratēģiju
Lai panāktu lielāku apjomradītu ietaupījumu elektrisko automobiļu masveida ražošanā, Volkswagen nodod testam savu Lamborghini, Bugatti un Ducati zīmolu nākotni, teikts ziņojumā plašsaziņas līdzekļiem. Lēmums varētu tikt pieņemts jau nākamajā mēnesī.
Kā apgalvo Reuters, mācoties no augsta ranga korporatīvajām aprindām, Volkswagen vadība sanāksmē novembrī pārrunās grupas nākotnes stratēģiju un strādās pie jauna darāmo darbu saraksta, jo kompānija līdz 2025.gadam mēģinās vairāk nekā dubultot savu vērtību – līdz 200 miljardiem eiro.
Par Ducati nākotni VW koncernā ir bijušas šaubas jau agrāk, jo sinerģija starp automobiļiem un motocikliem ir bijusi kontrolējama gan attīstībā, gan tirdzniecībā. Taču baumas līdz šim nav piepildījušās.
Arī šoreiz vēl nav pieņemts lēmums – pārtraukt ražot vai pārdot zīmolus, bet tā ir viena no iespējām. Lamborghini, Bugatti un Ducati zīmoliem Volkswagen izskata vairākas iespējas, tostarp tehnoloģiju partnerību, restrukturizāciju, bet tostarp arī zīmolu pārdošanu, liecina Reuters informācija. Tas atbilst arī ziņojumam, saskaņā ar kuru Bugatti pārdos Horvātijas EV ražotājam Rimac un Porsche, savukārt Rimac daļu vēlas palielināt no 15,5% līdz 49%.
Reuters uzskata, ka šo trīs zīmolu pārdošanas plāni, cita starpā, ir saistīti ar to, ka arodbiedrība ir bloķējusi Dīsa plānus par galējākiem izmaksu samazinājumiem. Tāpēc VW vadītājam būtu jāmeklē jauni veidi, kā iegūt naudu, lai finansētu uzņēmuma pāreju prom no iekšdedzes dzinējiem”.
VW vadītājs Herberts Dīss (Herbert Diess) intervijā nevēlējās individuāli komentēt augstas veiktspējas zīmolu nākotni, taču uzsvēra, ka koncerns pieliek pūles elektrisko un autonomo automobiļu un kravas automobiļu marku attīstīšanai. “Mēs pastāvīgi skatāmies uz mūsu zīmolu portfeli, tas jo īpaši attiecas uz fundamentālo pārmaiņu posmu mūsu rūpniecībā,” sacīja Dīss. “Ņemot vērā tirgus traucējumus, mums ir jākoncentrējas un jājautā sev, ko tas nozīmē atsevišķām grupas daļām.”
Šajā kontekstā VW vadītājs norādījis stingrus kritērijus zīmolu turēšanai koncernā. “Zīmoliem jābūt vērstiem uz jaunām prasībām. Ar elektrifikāciju, ar transportlīdzekļa digitalizāciju un savienojamību. Ir jaunas manevrēšanas iespējas, un katram zīmolam ir jāatrod sava jaunā vieta.”
VW tirgus novērtējums pašlaik ir 78 miljardi eiro, bet Dīss vēlas sasniegt 200 miljardus eiro. Pēc viņa loģikas, koncerna vērtējums pieaugs, tiklīdz tirgus atzīs, cik ienesīgi ir tās elektromobiļi. “Volkswagen ir stipri nepietiekami novērtēts, skatoties uz tā tehnoloģisko kompetenci un globālo pozicionēšanu, un varbūt arī jāņem vērā, ka mums ir vislabākie tehnoloģiskie priekšnosacījumi salīdzinājumā ar mūsu konkurentiem,” sacīja VW vadītājs.
Informācijas avots reuters.com