Piëch Automotive piesaista izcilus vadītājus
Šveices elektroauto startaps Piëch Automotive piesaistījis pamanāmus papildspēkus, vadītājus no Porsche, BMW un Tesla. Par kompānijas uzraudzības padomes priekšsēdētāju kļuvis bijušais Volkswagen koncerna boss Matiass Millers (Matthias Müller).
Matiass Millers pievienojas Piëch Automotive apmēram divarpus gadus pēc tam, kad aizgājis no Volkswagen vadības, kur bija arī Porsche vadītājs. “Abu startapa dibinātāju misija mani iedvesmoja, jo tā ir konsekventāka un vizionārāka par jebkuru jaunu pieeju, ar ko esmu saskāries savā darba laikā autobūves nozarē,” saka Millers. Uzņēmumā Volkswagen Millers galvenokārt strādāja ar dīzeļdegvielas krīzi, kā arī ar MEB platformas izstrādi, kuru viņš vadīja kopā ar tā brīža zīmola vadītāju un viņa vēlāko pēcteci Herbertu Dīsu. Porsche Millers bija atbildīgs par lēmumu uzbūvēt Taycan uz atsevišķas elektriskās platformas.
Uzņēmuma līdzdibinātājs Toni Piëch stāsta: “Mums ir izdevies pārliecināt ilggadēju un veiksmīgu autobūves nozares vadītāju par mūsu iespaidīgo pieeju. Viņš būs pieredzējis padomnieks un mūsu kontaktpersona.”
Pēdējos četrus gadus Piëch Automotive tehnoloģiju nodaļu vadījis bijušais BMW M inženieris Klauss Šmits (Klaus Schmidt), kurš tagad ticis paaugstināts par līdzvadītāju. Andreass Henke (Andreas Henke), bijušais Porsche mārketinga vadītājs un vēlāk Burmester izpilddirektors, gatavojas pievienoties kā otrais līdzvadītājs. Henke un Millers viens otru pazīst jau no aizvadītajiem laikiem Porsche. “Klausa Šmita un Andreasa Henkes dubultā vadība stiprina mūsu mērķi ne tikai radīt ļoti inovatīvus transportlīdzekļus, bet arī izveidot zīmolu un pilnībā pārdefinēt attiecības ar mūsu esošajiem un potenciālajiem klientiem,” saka Rea Stārka, viena no startapa dibinātājiem.
No Tesla Piëch Automotive iegūs jaunu pārdošanas direktoru Jochen Rudat, kas bijis Tesla direktors Eiropā, kā arī tirdzniecības vadītājs Automobili Pininfarina. Piëch projektā piedalījies arī ievērojamais vācu investors Pēters Tīls (Peter Thiel).
Piëch Automotive, ko dibināja Toni Piëch un Rea Stārka, pagājušajā gadā prezentēja elektrisko sporta automobili Mark Zero, kuru plānots pārdot 2022.gada beigās vai 2023.gada sākumā, un tam sekos vairāki citi transportlīdzekļi. Mark Zero vajadzētu izmantot jaunu šūnu tipu.
Elektroauto startaps ir paziņojis par finansējuma otro kārtu, kuru tuvāko mēnešu laikā vajadzētu uzsākt UBS bankas vadībā. Tirdzniecības gadatirgū Ženēvā Toni Piëch novērtējis kompānijas finansēšanas prasības aptuveni 500 miljonu eiro apmērā, līdz brīdim, kad Mark Zero būs gatavs sērijas ražošanai. Citā ziņojumā līdzvadītājs Henke teicis, ka pietiktu ar mazāku summu.
Šveices elektroauto startaps nesen prezentējis e-sporta auto dizainu un uzbūvējis prototipu. Nākamais posms sākt izmēģinājumus. Piëch Automotive modulārajai transportlīdzekļa koncepcijai būtu jānodrošina vairāki virsbūves varianti un piedziņas sistēmas, kā arī nepārtraukta aparatūras un programmatūras modernizācija.
Elektriskā sporta automobiļa kodols ir īpašs akumulators, kas spēj uzlādēt līdz pat 80% no tā ietilpības tikai 4:40 minūtēs, kas atbilst 400 kilometru diapazona pieaugumam – WLTP diapazonā jābūt ne vairāk kā 500 kilometriem. Mark Zero sporta automobilim sekos vēl divi transportlīdzekļu koncepti, kas balstīti uz to pašu modulāro arhitektūru.
Informācijas avots: handelsblatt.com