Mercedes-Benz plāno vēl divus elektriskos SUV
Mercedes šobrīd piedāvā divus elektroauto modeļus EQC un EQV. Galvenais sasniegums sekos 2021.gadā, kad tiks atklāta jauna elektroarhitektūra, kas paredzēta augstākās klases elektriskajiem modeļiem, sākot ar EQS. Daimler apstiprinājis, ka uz jaunās platformas tiks radīti vēl divi e-SUV modeļi.
Elektromobiļu arhitektūra (EVA) nākamgad pirmo reizi tiks izmantota lielajiem sedaniem EQS. Tos var uzskatīt par S klases elektrisko ekvivalentu. Arī mazāks modelis, ko dēvē par EQE (kā elektrisko E-Class līdzinieku), ir tapšanas stadijā, tāpat ceļā ir arī elektriskā luksusa un biznesa sedana prototipi.
Šodien pēc Mercedes-Benz stratēģijas atjaunošanas uzņēmums paziņoja, ka gaidāmi arī divi E-SUV modeļi, kuru pamatā ir jaunā elektroarhitektūra – EVA, katrs kā sporta versija EQS un EQE. Tomēr, runājot ar presi, autoražotājs nesniedza informāciju ne par apzīmējumu, ne par specifikāciju abiem modeļiem, kas nonāks tirgū. Tā kā EQ modeļi atrodas uz savas platformas, tie nebūs saistīti ar pārveidotajām GLE un GLS sērijām.
Tas liecina, ka elektrosērijas nosaukuma došanas sistēma, kas ieviesta ar EQC, jau ir sasniegusi savu robežu: EQC ir SUV, bet līdzīgi nosauktie EQE un EQS ir sedani. Iekšdedzes dzinēju sērijas gadījumā atšķirība ir skaidra: pazīstamie modeļi ar vienu burtu precizē izmēru, piemēram A-Class. Viņu SUV līdziniekiem parauga burta priekšā ir “GL” – tas pats attiecas uz četrdurvju kupejām ar “CL”.
Mercedes nesniedz papildu paziņojumus par jaunajiem elektriskajiem SUV modeļiem, piemēram, par to laišanu tirgū, kas varētu būt arī tāpēc, ka pagaidām autoražotājs vēlas uzmanību pievērst galvenokārt EQS. Daimler cer, ka WLTP diapazons līdz 700 kilometriem ļaus “apmierināt progresīvā sedana prasības S klases segmentā arī šajā ziņā”. EQS mērķis ir optimāli izmantot visas pilnīgi elektriskās arhitektūras priekšrocības attiecībā uz telpu un dizainu.
Stratēģijas atjaunošanas pasākumā Ola Kalenius (Ola Källenius), Daimler AG un Mercedes-Benz AG valdes priekšsēdētājs, izziņojot par jauno elektrisko platformu, apstiprināja ražotāja uzņemto kursu. “Stratēģijas mērķis ir koncentrēt uzmanību uz darbībām, kas ir svarīgas veiksmīgai darbībai: elektriskie transportlīdzekļi uz neatkarīgām platformām un patentēta transportlīdzekļu programmatūra,” virtuālo investoru konferencē sacīja Kalenius. “Mēs pievērsīsimies strukturālajām izmaksām un centīsimies panākt spēcīgu un ilgtspējīgu rentabilitāti.”
Būs ne tikai citi EQ zīmola e-modeļi, bet arī AMG, Maybach un G-Class modeļi, kas acīmredzot ir īpaši izstrādāti to nozīmīguma dēļ. Lai gan AMG būs arī elektrisks augstas veiktspējas zīmols un Maybach piedāvās elektrisko luksusu, EQ zīmols nākotnē pievērsīsies jaunām klientu grupām “ar jauniem augsto tehnoloģiju produktiem, kuru pamatā ir patstāvīgi izstrādātas elektriskās platformas”.
Otrā e-platforma kompaktajai un vidējā izmēra klasei no 2025.gada
Pašlaik luksusa elektriskais sedans veic noslēdzošos testus, lai sāktu sērijveida ražošanu, tostarp Testēšanas un Tehnoloģiju centrā (PTZ) Immendingenā, Vācijā. Līdz šim Mercedes testēja EQS skarbos ziemas apstākļos Skandināvijā vai uz ātrgaitas ceļa Nardo, Itālijā. “EQS jau ir sakrājis krietni vairāk nekā divus miljonus testa kilometru – no Dienvidāfrikas svelmes līdz Zviedrijas ziemeļu aukstumam,” saka Kristofs Staržinskis (Christoph Starzynski), Mercedes-Benz ir atbildīgs par EQ automašīnām. “EQS kļūs par S-klasi elektrisko transportlīdzekļu vidū. Tāpēc tam tiek veikta tāda pati pārbaudes programma kā jebkuram citam transportlīdzeklim, kas var lepoties ar zvaigzni.” Neskatoties uz to, transportlīdzeklim tiks veikti specifiski elektriskie testi attiecībā uz darbības diapazonu, lādēšanu un efektivitāti.
Daimler sniedzis arī īsu atjauninājumu par kompaktajiem elektriskajiem modeļiem. EQA ražošanu paredzēts uzsākt šogad. Nesen ir izskanējušas ziņas, ka aizkavējusies EQA programma, ko Mercedes konsekventi noliedzis. Elektroauto ražošana sāksies gada beigās, un pārdošanas sākums ir nemainīgs – 2021. gadā. EQB ražošanai vajadzētu sākties 2021.gadā. Abu modeļu pamatā ir cita platforma nekā EQS. Pēc Daimler teiktā, jaunā elektriskā arhitektūra ir domāta “Mercedes-Benz luksusa un luksusa klases elektromobiļiem”.
Tātad EQA un EQB būs tas, kas EQS ir dažas klases augstākā kompaktajā klasē – izmēģinājuma modelis, kas ienāks pirms faktiskās platformas. Mercedes paziņojis par otro jaunizstrādāto e-platformu 2025.gadam Mercedes-Benz Modular Architecture (MMA) automobiļiem kompaktajā un vidējā izmēra segmentā.
Informācijas avots daimler.com