Harley-Davidson laiž klajā elektrisko velosipēdu zīmolu
Harley-Davidson paziņojis, ka ienāk elektrisko velosipēdu tirgū ar jaunu zīmolu. Jaunā uzņēmuma Serial 1 Cycle Company pirmo produktu līnija tiks uzsākta 2021.gada pavasarī, arī Eiropā.
Kamēr uzņēmums nav Harley-Davidson pilnībā piederošs meitasuzņēmums, tā dibināšanā iesaistījies motocikla zīmols. Kā liecina kompānijas paziņojums – elektriskā velosipēda projekts kā slepenais projekts tapis Harley-Davidson produktu izstrādes centrā. Neliela grupa strādāja, lai izstrādātu un attīstītu Harley-Davidson vārda cienīgu elektrovelosipēdu.
Pat pirms pandēmijas elektrisko velosipēdu tirgū valdīja uzplaukums. Tagad ar bažām par veselību un valdībām, kas vēlas atkāpties no pilsētām, micromobility tirgus izaugsme tiek pārnesta citā līgā. Pagājušajā mēnesī jau ziņots, ka Nīderlandes elektrisko velosipēdu startaps VanMoof ir piesaistījis vēl 34 miljonus eiro no investoriem, lai atbalstītu VanMoof globālo paplašināšanos. Tas nāk tikai dažus mēnešus pēc 12,5 miljonu eiro investīcijām maijā. Harley-Davidson nav palaidis garām šīs nozares uzplaukumu. Savā paziņojumā presei ASV motociklu ražotājs norādījis, ka tiek lēsts, ka pasaules elektrisko velosipēdu tirgus 2019.gadā pārsniedzis $15 miljardus. Tiek prognozēts, ka šis strauji augošais tirgus no 2020. līdz 2025.gadam pieaugs par vairāk nekā 6% gadā.
Ārons Frenks (Aaron Frank), Serial 1 Cycle Company zīmola direktors, stāsta, ka šī nozare ir “pasaules mobilitātes revolūcijas priekšplānā”. “Ir īstais brīdis e-velosipēdiem,” apgalvo Frenks. “Litija jonu baterijas kļūst arvien labākas, tās kļūst vieglākas, tās kļūst uzticamākas, tās kļūst lētākas.”
Harley-Davidson iepazīstināja ar trīs e-velosipēdu dizainiem 2019.gada vasarā, un viens no tiem ir ļoti līdzīgs e-velosipēdam, ko tagad prezentē ražotājs. Uz 1.sērijas velosipēda rāmja redzams uzraksts Harley-Davidson.
Vēlāk tika nolemts pārveidot e-velosipēdu biznesu jaunā struktūrvienībā, saglabājot tuvumu Harley-Davidson. Daži no attīstības grupas dalībniekiem pēc tam pārgāja uz Serial 1 Cycle Company. Džeisons Hārdners (prezidents), Bens Lunds (viceprezidents un produktu attīstītājs), Ārons Frenks (zīmola direktors) un Hanna Altenburga (mārketinga vadītāja) – daudziem Serial 1 Cycle Company izpildītājiem ir pieredze darbā Harley-Davidson.
Tāpat pasvītrojot ciešo saikni starp elektrisko motociklu mātesuzņēmumu un elektrisko velosipēdu ražotāju Serial 1 Cycle Company, uzņēmuma nosaukums ir cēlies no Serial Number One – vecākā Harley-Davidson motocikla segvārda. “1903. gadā, kad Harley-Davidson pirmo reizi iedarbināja motociklu, tas mainīja pasaules kustību uz visiem laikiem,” saka Frenks. “Pateicoties Harley-Davidson dibinātāju uzņēmējdarbības vīzijai, mēs ceram vēlreiz mainīt to, kā riteņbraucēji pārvietojas pa pasauli ar 1. sērijas e-velosipēdu.”
Informācijas avoti: electrek.co, fastcompany.com, serial1.com