Volkswagen ID.5 un ID.5 GTX piedzīvojušas pasaules pirmizrādi. ID.5 piedāvā aizmugures piedziņas sistēmu ar 128 kW vai 150 kW jaudu, bet ID.5 GTX – visu riteņu piedziņu ar 200 kW.
Volkswagen ID.5 un ID.5 GTX – uz MEB platformas veidotas un garām distancēm piemērotas elektriskās SUV kupejas ar standarta komplektācijā pieejamu premium aprīkojumu – piedzīvojušas pasaules pirmizrādi. ID.5 piedāvā aizmugures piedziņas sistēmu ar 128 kW (174 ZS) vai 150 kW (204 ZS) jaudu, bet ID.5 GTX – visu riteņu piedziņu ar 200 kW (299 ZS). ID.5 sniedz plašuma sajūtu ar novatoriskiem vadības risinājumiem, cilvēka un mašīnas saskarsmi (HMI), kas interaktīvi nodrošina informācijas un datu pieejamību automašīnas vadītājam un pasažieriem, kā arī ar informācijas un izklaides un asistentu sistēmām, kas ļauj induktīvi uzlādēt viedtālruni un nodrošināt multivides straumēšanu ar App-Connect funkciju. ID.5 programmatūras atjauninājumi tiek veikti tiešsaistē ar Over-the-Air (OTA), tāpēc nav nepieciešams apmeklēt dīleru centrus klātienē. Volkswagen ID.5 un ID.5 GTX Latvijā būs pieejami sākot no 2022. gada sākuma.
Progresīvas un pilnībā savienotas asistentu sistēmasKopā ar navigācijas un Car-to-X atrašanās vietas datiem mijiedarbība starp adaptīvās kruīza kontroles un Lane Assist sistēmām [...]
26.09.2021.
ID X konceptauto, no kura tiks izstrādāts modelis ražošanai, paātrinās no 0-100 km/h 5,3 sekundēs un tam būs īpašs drifta režīms.
Volkswagen boss Ralfs Brandšteters apstiprinājis, ka jaunais ID X koncepts nonāks ražošanā pēc šā gada, visticamāk, ar nosaukumu ID 3 GTX.
Uzstājoties Minhenes motoršovā, Brandšteters atklāja, ka koncepcija, ko viņš atklājis LinkedIn šā gada sākumā, nodrošinās pamatu četrriteņu elektriskajam augstas veiktspējas hečbekam, kura pamatā ir ID 3. Tas būs otrais modelis jaunajā GTX ģimenē.
Viņš atteicās sniegt sīkākas ziņas par auto specifikāciju, bet piedziņa no lielākā ID 4 GTX, visticamāk, tiks pārnesta arī uz vairumtirdzniecību. Viņš atzina, ka “lielāka veiktspēja nozīmē mazāku nobraukuma diapazonu”, taču norādīja, ka būs pieejams dažāds ID 3 bateriju klāsts.
Tā ir daļa no Volkswagen pastāvīgajām saistībām – ražot automašīnas, kas orientētas uz EV laikmeta entuziastiem. “Jautrība braucot ir vēl viena mobilitātes sastāvdaļa”, sacīja Brandšteters, piebilstot, ka Volkswagen veido ID 3kabrioleta fiziskā koncepta versiju, kas priekšskatīts jau 2020. [...]
23.09.2021.
Harley-Davidson meitasuzņēmums Serial 1 ir paziņojis par tirdzniecības partnerību ar Harley-Davidson Europe, lai, sākot ar šo vasaru, Harley-Davidson dīleriem visā Eiropā nogādātu virkni savu elektrisko velosipēdu.
Serial 1 zīmolu nodibināja Harley-Davidson, un tas tika ieviests 2020. gada rudenī. To uzsāka ar četru pilsētas elektrovelosipēdu klāstu, kuru mērķauditorija bija pilsētas velobraucēji un “neregulārie riteņbraucēji”. Veiktspēja svārstījās no bāzes modeļa MOSH/CTY ar 529 Wh akumulatoru un diapazonu no 56 līdz 168 kilometriem līdz pat RUSH/CTY elektrovelosipēdam ar 706 Wh akumulatoru un diapazonu no 56 līdz 185 kilometriem. Tolaik ziņotās cenas bija no EUR 3499 līdz EUR 4699.
Serial 1 elektrovelosipēdus pārdos Harley-Davidson dīleri visā Rietumeiropā, tostarp Austrijā, Beļģijā, Čehijā, Dānijā, Somijā, Francijā, Vācijā, Īrijā, Itālijā, Luksemburgā, Nīderlandē, Norvēģijā, Polijā, Portugālē, Spānijā, Zviedrijā, Šveicē un Apvienotajā Karalistē. Cenas Eiropas modeļiem sākas no 3499 eiro par MOSH/CTY, kam saglabāts tas pats akumulators un 56 līdz 168 kilometru diapazons. RUSH/CTY STEP-THRU tiks piedāvāts par cenu 4599 eiro [...]
19.09.2021.
Norvēģijas valdība apsver jaunu direktīvu, saskaņā ar kuru no 2022. gada 1. janvāra lielākajai daļai jauno transportlīdzekļu, ko iegādāsies valsts iestādes, būs jābūt elektriskiem. Pirms priekšlikuma stāšanās spēkā tam būs trīs mēnešu periods konsultācijām un komentāriem.
Ja regulu pieņems pašreizējā redakcijā, valsts iestādēm no 2022.gada sākuma būs jāiegādājas tikai elektriskie automobiļi, mikroautobusi un pilsētas autobusi. Saskaņā ar Norvēģijas elektrisko automobiļu asociācijas Elbil paziņojumu vienīgie divi izņēmumi ir kravas transportlīdzekļi, kam nepieciešams lielāks diapazons, nekā pašlaik pieejams un pilsētas autobusi, kurus darbina biogāze.
Jau ir saņemta kritika par šo priekšlikumu. Unni Berge, Electric Car Association sabiedrisko attiecību speciāliste stāsta: “Mēs jau redzam, ka priekšlikums ir neizprotams attiecībā uz mikroautobusiem, tikai tiem mikroautobusiem, kuru svars nepārsniedz 1,760 kg, ir nulles emisijas prasības.” Berge uzstāj, ka prasībai ir jāattiecas uz visiem mikroautobusiem, kurus var vadīt ar B klases autovadītāja apliecībām. “Ir daudz labu, [...]
17.09.2021.
Ukraina ievēro savu stratēģiju attiecībā uz importētajiem elektriskajiem transportlīdzekļiem un atjauno atbrīvojumu no PVN, ko valdība pirmo reizi apstiprināja 2018. gada sākumā. Prezidents Volodimirs Zeļenskis parakstījis tiesību aktus, kas nozīmē, ka PVN par elektrisko transportlīdzekļu importu vairs nepiemēros līdz 2025. gada beigām.
Ne tikai elektromobiļi, elektriskie autobusi, elektriskie kravas auto, bet arī elektriskās iekārtas gūs labumu no pamatnostādnēm, kas jau tika pieņemtas 2018. gadā un tagad paplašinātas. Līdz 2029. gada janvāra sākumam elektromobiļu ražošanai nepieciešamās sastāvdaļas un iekārtas atbrīvotas no ievedmuitas nodokļa. Uzņēmumiem līdz 2031. gada 1. janvārim nav jāmaksā PVN un nav jāmaksā ievedmuitas nodokļus par vairākām precēm, kas kalpo, lai izveidotu vai modernizētu ražošanas iekārtas videi draudzīgu transportlīdzekļu ražošanai.
Turklāt līdz 2035. gada 31. decembrim to uzņēmumu peļņa, kuri ražo šos transportlīdzekļus, elektromotorus, litija un polimēra akumulatorus un transportlīdzekļu lādētājus, tiks [...]
04.09.2021.
Hyundai Motor UK laidis klajā jaunu universālu mēneša abonēšanas pakalpojumu, kas paredzēts hibrīdiem, plug-inhibrīdiem un pilnībā elektriskiem auto.
Pakalpojums, kura nosaukums ir Hyundai Mocean, piedāvā piekļuvi Hyundai pilnībā elektrificēto modeļu klāstam, apmaiņā pret ikmēneša maksu, kas sedz visas galvenās auto izmaksas. Abonements sākas no £339 mēnesī, minimālais termiņš ir vismaz trīs mēneši, savukārt maksimālais – 24 mēneši. Hyundai raksta, ka liela uzmanība pievērsta piegādes un reģistrēšanās procesa nodrošināšanai, kas aizņem tikai dažus klikšķus.
Pilnībā digitālais process ļauj klientiem izvēlēties sev vēlamo automašīnu, abonēšanas termiņu, ievadīt savu informāciju, un, pēc apstiprinājuma saņemšanas, auto tiks piegādāts dažu dienu laikā. Tāpat lietotāji savu auto var izvēlēties no vietējā Hyundai mazumtirgotāja. Abonements sedz visas regulārās braukšanas izmaksas, ieskaitot apdrošināšanu, palīdzību uz ceļa, ceļu nodokli, kā arī auto uzturēšanu un remontu. Abonements ļauj klientiem pēc 6 mēnešu perioda pārslēgties uz citu transportlīdzekli.
“Mēs esam priecīgi uzsākt Mocean [...]
02.08.2021.
Volkswagen meitasuzņēmums Electrify America pārtrauks CHAdeMO uzlādi savos Ziemeļamerikas uzlādes punktos. Lēmums parādās uzņēmuma investīciju plānā, kas savu trešo posmu noslēgs 2022. gadā, neskarot Kaliforniju.
Lēmums nav pilnīgs pārsteigums, vismaz kopš Nissan nolēma pakāpeniski pārtraukt Japānas uzlādes standartu, ieviešot jauno Ariya SUV Eiropā un ASV. Informācija sniegta Electrify America 3. cikla Nacionālā investīciju plāna 46. lappusē, kurā uzņēmums paskaidro, ka tas vairs neuzstādīs CHAdeMO savienotājus uzlādes stacijās, sākot ar 2022. gada janvāri.
Kalifornija paliks kā izņēmums tāpēc, ka CARB (Kalifornijas Gaisa resursu padome) nav ļāvusi Electrify Americapieņemt šādu lēmumu. Volkswagen izveidoja meitasuzņēmumu, lai ierīkotu uzlādes infrastruktūru visā Ziemeļamerikā pēc “dīzeļgeitas” lietas. Kompānijai jāiegulda divi miljardi ASV dolāri uzlādes infrastruktūrā četros posmos.
Jaunais CCS1 adapteris Tesla transportlīdzekļiem minēts kā vēl viens iemesls, kāpēc CHAdeMO vairs nav nepieciešams. Tā kā tagad ir pieejams CCS adapteris, Tesla īpašniekiem vairs nav jāizmanto CHAdeMO adapteris, lai uzlādētu elektroauto. Tiek baumots, ka drīzumā Tesla izlaidīs arī savu [...]
08.09.2021.
Zviedrijas elektrisko kravas auto jaunuzņēmums Volta Trucks 2022. gada beigās Austrijā uzsāks pirmo elektrisko kravas automobiļu ražošanu sadarbībā ar Steyr Automotive, kas iepriekš zināms kā MAN Truck & Bus Austria. Abi uzņēmumi ir parakstījuši ražošanas līgumu.
Saskaņā ar Zviedrijas uzņēmuma sniegto informāciju, pirms līguma noslēgšanas notika plaša mēroga konkurss ar potenciālajiem piegādātājiem visā Eiropā. Savukārt aprīlī tika vēstīts, ka kompānija apsver sadarbību ar rūpnīcu Spānijā, precīzāk, bijušo Nissan rūpnīcu Barselonā.
Jaunais uzņēmuma izpilddirektoru Essa Al-Saleh stāsta, ka “tika pieņemts lēmums veikt ražošanu Steyr. Steyr Automotive izvēlēts ņemot vērā viņu plašo pieredzi komerciālo transportlīdzekļu ražošanā, esošo ražošanas infrastruktūru un no tās izrietošo ātrumu.”
“Steyr Automotive komanda ir pierādījusi spēju ražot Volta Zero ar savu desmitgades pieredzi augstākās klases kravas automašīnu būvē,” teicis uzņēmuma līdzdibinātājs un galvenais tehnoloģiju speciālists Kjells Valojens (Kjell Waloen). “Mūsu kravas automašīnu būvniecība Austrijā paātrinās to nonākšanu tirgū, un [...]
01.09.2021.
Nīderlandes e-velosipēdu ražotājs VanMoof no investoriem saņēmis vēl 128 miljonus ASV dolāru (aptuveni 108,5 miljoni eiro). Saskaņā ar uzņēmuma sniegto informāciju tas ir “lielākais C sērijas ieguldījums, kāds jebkad veikts saistībā ar Eiropas e-velosipēdu zīmolu”.
Kopā ar divām iepriekšējām finansējuma kārtām, kuras notika pagājušajā gadā, VanMoof rīcībā tagad ir finansējums 182 miljonu ASV dolāru (aptuveni 154 miljoni eiro) apmērā. Pēdējā finansējuma kārtā lielāko ieguldījumu devis Hillhouse Investment, kas ir Āzijā bāzēta privātā kapitālsabiedrība. Vēl viens jauns investors ir Gillian Tans, bijušais Booking.comizpilddirektors. Piedalījās arī esošie investori Norwest Venture Partners, Felix Capital, Balderton Capital un TriplePoint Capital.
Nīderlandes uzņēmums plāno izmantot jaunos līdzekļus, lai palielinātu ražošanas jaudu, turpinātu jaunu tehnoloģiju izstrādi un uzlabotu velosipēdu specifikācijas un uzticamību. “Mēs pārizgudrojam, projektējam un pārbūvējam katru velosipēda sastāvdaļu. Tas nekad iepriekš nav darīts un mainīs divriteņa izgatavošanas, pārdošanas un apkalpošanas veidu uz visiem laikiem,” paziņoja Tako Karliers (Taco Carlier), VanMoof līdzdibinātājs. [...]
2021. gada 3. ceturksnī tika reģistrēti 266 elektroauto un tie ieņēma 3.6% no jauno automašīnu reģistrācijām. Kopā Latvijā ir reģistrēti 1872 bateriju elektroauto.
Kopējais auto tirgus ir atgriezies pirms Covid pandēmijas līmenī. Šajā ceturksnī kopā bija 4020 jaunu transportlīdzekļu reģistrācijas, kas ir vienā līmenī ar 2018. un 2017. gada rādītājiem. Elektroauto reģistrācijas šajā ceturksnī bija par 154% vairāk nekā 2020. g. 3. ceturksnī. Kopējais elektroauto reģistrāciju skaits ceturksnī (266) ir lielākais Latvijas vēsturē.
2021. gada 1. oktobrī Latvijā uzskaitē bija 2’803 elektriskie transportlīdzekļi (ETL). Starp tiem ir 1’872 bateriju elektroauto (BEV) (+82%, salīdzinot ar pagājušo gadu (YoY)), 761 elektromopēdi (+53% YoY), 52 elektriskie vieglie kravas transportlīdzekļi (+189% YoY), 41 elektroautobusi (+413% YoY), 40 elektromotocikli (+90% YoY) un 37 elektrokvadricikli (+19%). Kopumā ETL pieaugums gada griezumā ir +74%.
Šajā ceturksnī EV pieaugums bija par 266 vienībām, kas ir lielākais līdz šim reģistrētais, un visiem ETL par 327 (otrs lielākais reģistrāciju pieaugums aiz pagājušā ceturkšņa). 108 BEV [...]