Jaunumi

Ripo Zaļi!

BMW Charging un Mini Charging paplašina savu uzlādes produktu klāstu BMW elektrifikācijas komplekta piektās paaudzes tirgum. Kopā ar iX3 kā pirmo šīs piektās paaudzes modeli tiek ieviesta jauna mobilā uzlādes stacija, un tagad ir arī bonusa punktu sistēma par spraudņa hibrīdiem.

Pirmkārt, BMW Flexible Fast Charger nav ātrās uzlādes stacija, bet gan mobilā uzlādes stacija Go-e Charger, Juice Booster vai NRGKick stilā. Izmantojot Porsche Mobile lādētāju, Porsche piedāvā šādu risinājumu arī saviem PHEV un BEV, savukārt Opel izmanto Universal Charger, Juice Booster sava zīmola dizainā.

BMW Flexible Fast Charger priekšrocība salīdzinājumā ar parasto Schuko avārijas lādētāju ir tā elastīgums: ar dažādiem adapteriem 11 kW uzlādes risinājumu var pielāgot infrastruktūrai, piemēram, ar CEE-32 pieslēgumu industriālai ligzdai vai ar piemērotiem adapteriem sadzīves kontaktligzdām citās valstīs. Kā norāda BMW, iX3 netiks piegādāts ar elastīgo ātro [...]

Toyota un astoņi citi Japānas uzņēmumi ir paziņojuši par Japānas ūdeņraža savienības (JH2A) radīšanu, lai veicinātu ūdeņraža piegādes ķēdes veidošanos un globālas partnerības ūdeņraža nozarē.

Papildus Toyota JH2A partneru starpā ir Toshiba, Kawasaki Heavy Industries, Mitsui un Kobe Steel, savienība tiks dibināta decembra sākumā. Toyota ir izdevusi ļoti vispārīgu paziņojumu par jaunās organizācijas mērķi – tā vēlas veidot “ūdeņraža sabiedrību”, dibinot partnerības ar dažādām interešu grupām, veicinot iniciatīvas un pētniecības projektus, kā arī, protams, piedaloties ūdeņraža industrijas attīstībā.

Uzņēmumi apvienos spēkus, lai “palielinātu pieprasījumu pēc ūdeņraža, uzlabotu ūdeņraža piedāvājuma pieejamību un veicinātu ūdeņraža izmantošanu”, rakstīts paziņojumā. JH2A sevi redz kā saikni starp uzņēmumiem, pašvaldībām un citām atbalsta organizācijām. Papildus H2 vērtības ķēdes izveidei organizācija vēlas arī lobēt finanšu iestādes, piemēram, plaša finansējuma piesaistei.

Lai paātrinātu ūdeņraža uzpildes staciju attīstību Japānā, vienpadsmit uzņēmumi jau [...]

Elektrisko motociklu ražotājs Zero Motorcycles prezentējis savu 2021.gada modeļu klāstu, kurā šoreiz iekļauti gandrīz tikai optiskie atjauninājumi. Jaunie Zero modeļi no kompānijas galvenās mītnes Kalifornijā tiks nekavējoties nosūtīti dīleriem Ziemeļamerikā un Eiropā.

2021.gada līniju virza ražotāja divi jaunākie elektriskie motocikli – Zero SR/S un Zero SR/F. Abi motocikli ir balstīti uz jaunu platformu un piedāvā līdz šim visaugstākos diapazona veiktspējas rādītājus. Tiem abiem ir 14,4 kWh akumulatori un 82 kW motori ar maksimālo griezes momentu 190 Nm, un tie spēj sasniegt ātrumu līdz pat 200 km/h. Motocikli darbojas ar Zero Cypher III operētājsistēmu. Ražotājs ir paziņojis, ka visus jaunos vintāžas modeļus ir aprīkojis ar Cypher II vai Cypher III operētājsistēmu.
Zero izziņoja SR/F jau 2019.gada februārī. Šogad tika palaists SR/S, ko Zero dēvē par “restartēšanu”. Saskaņā ar Kalifornijas uzņēmuma sniegto informāciju SR/S ir uzņēmuma [...]

VW Touareg ir pieejams arī divās dažādās plug-in hibrīdversijās, kas atbilstoši WLTP piedāvā diapazonu līdz pat 47 kilometriem. Abi veiktspējas līmeņi ir jau zināmi no citiem VW grupas SUV modeļiem.
Touareg eHybrid ar sistēmas jaudu 280 kW pieejams Vācijā par cenu sākot no 72 378 eiro, Touareg R ar 340 kW sistēmas jaudu ir pieejams sākot no 84 660 eiro.

Tādējādi Touareg kļuvis par lētāko lielo PHEV SUV pārstāvi no koncerna. Audi otrdien paziņoja, ka Q8 PHEV maksā 75 351,26 eiro vai 92 800 eiro 340 kW versijā. Porsche Cayenne un Cayenne Coupé ir pieejami tikai 340 kW versijā, sākot ar 90 440 eiro.

Abos veiktspējas līmeņos Touareg PHEV izmanto 250 kW V6 turbokompresijas benzīna dzinēju, kas apvienots ar astoņu ātrumu automātiskās transmisijas korpusā uzstādītu elektromotoru. Tas rada līdz pat 100 [...]

Audi prezentējis Q8 ar plug-in hibrīdpiedziņu, padarot to par septīto PHEV modeli, kas izdots kopš 2019.gada vidus. Ražotājs piedāvā Q8 kā PHEV ar elektromotoru divos jaudas līmeņos.

Q8 pamatā izmantotas daļēji elektriskas piedziņas, ko Audi jau piedāvā Q7, bet ar nedaudz atšķirīgiem tehniskajiem datiem. Q8 55 TFSI e quattro nodrošina 280 kW (381 PS) sistēmas jaudu un diapazonu līdz pat 47 kilometriem atbilstoši WLTP. Q7 maksimālais diapazons ir 43 kilometri.

Jaudīgākais Q8 60 TFSI e quattro sasniedz 340 kW (462 PS) sistēmas jaudu, un to var darbināt līdz pat 45 kilometriem tikai elektriski, izmantojot WLTP mērīšanas metodi. Q7 šīs versijas sistēmas jauda ir tikai 335 kW. Pati piedziņa tiek izmantota arī Porsche Cayenne un Cayenne Coupé, kā arī VW Touareg R. 280 kW versija nav pieejama no Porsche un to piedāvā VW [...]

Mercedes-Benz ir prezentējis bezceļu elektroautomobili, kura pamatā ir ražotāja EQC sērijas modelis ar EQC 4×4² konceptu. Vairākas šasijas modifikācijas pārveidojušas elektrisko SUV par bezceļa elektroauto.

Transportlīdzeklis, ko Daimler dēvē par “elektrisko automobili asu izjūtu cienītājiem”, visticamāk, netiks nodots sērijveida ražošanā. EQC 4×4 ² ir paredzēts, lai ar šo auto pārbaudītu ierobežojumus un parādītu, ka e-mobilitāte ir iespējama ne tikai pilsētas, bet arī bezceļa apstākļos. Unikālo spēkratu izstrādāja starpnodaļu komanda, ko vadīja attīstības inženieris Jirgens Eberle (Jürgen Eberle), kurš uz riteņiem uzlicis arī E 400 All-Terrain 4×4².

Papildus radītajām riepām pirmajā acu uzmetienā pamanāms paaugstinātais auto klīrenss un paplašinātās riteņu arkas. Ar 293 milimetriem EQC sērijas klīrenss (140 milimetri) ir vairāk nekā divkāršots, padarot to augstāku pat par pašreizējo G-Class. Lai gan EQC 4×4² šasija ir savienota ar tādiem pašiem virsbūves stiprinājuma punktiem [...]

Francija plāno jaunu prēmiju vecākiem elektromobiļiem. Jaunā subsīdija 1000 eiro apmērā, par kuru paziņoja satiksmes ministrs Žans Batists Džebarī (Jean-Baptiste Djebbari), ir paredzēta lietotu ar akumulatoru darbināmu elektromobiļu iegādei.

Līdz šim Francijas valdības subsīdiju programmā ir iekļautas tikai dotācijas jauniem elektroautomobiļiem. Subsīdijas, kas tika palielinātas koronavīrusa krīzes laikā, no nākamā gada atkal tiks samazinātas. Francijā septembrī pirmo reizi apspriesta piemaksa par lietotiem elektroautomobiļiem kā daļu no plaša mēroga pasākumu kopuma ekonomikas atdzīvināšanai.

Žans Batists Džebarī šodien intervijā laikrakstam Le Parisien un Twitter paziņoja, ka jaunā subsīdija 1000 eiro apmērā par lietotiem elektroautomobiļiem ir apstiprināta. Subsīdiju piešķirs bez līdzekļu pārbaudes. Saskaņā ar Džebarī sniegto informāciju – ieviešot 100 miljardu eiro lielu ekonomikas stimulēšanas paketi, Francija rezervēs 2 miljardus eiro videi draudzīgām automašīnām.

Vairāki automobiļu rūpniecības pārstrukturēšanas plāna instrumenti jau uzrāda efektu. Pēc tam, kad [...]

Spāņu uzlādes iekārtu ražotājs Wallbox prezentējis savu pirmo ātrās uzlādes staciju publiskai uzlādei pilsētās. Kolonna Supernova nodrošina uzlādes ātrumu līdz 65 kW ar jaudīgākām ierīcēm, kas sekos vēlāk.

Wallbox paredz, ka ražošana sāksies 2021.gada otrajā ceturksnī un pārdošana sāksies vispirms Eiropā, tai sekos Ziemeļamerika un citas valstis. Ar Supernova palīdzību uzņēmums pirmo reizi savam produktu klāstam pievieno aparatūru publiskai uzlādei. Līdz šim Wallbox ar saviem lādētājiem koncentrējās uz privātu un daļēji publisku lādēšanu.

Attiecībā uz jaunās stacijas projektēšanu ražotājs runā par deviņiem neatkarīgiem moduļiem, kas kopā darbojas kolonnas iekšpusē. Vairāki moduļi nāk no Wallbox divvirzienu lādētāja Quasar. Saskaņā ar Wallbox sniegto informāciju modulārais dizains atvieglo uzstādīšanu, apkopi un transportēšanu. “Supernova ir mūsu risinājums pieaugošajām EV lietotāju vajadzībām un pilsētām, kurās viņi dzīvo,” sacīja Wallbox līdzdibinātājs un galvenais produktu speciālists Eduards Kastaņeda (Eduard Castañeda).
“Mēs esam [...]

Eiropas Komisija ir sākusi pārskatīt tipa apstiprinājuma direktīvu attiecībā uz mehāniskajiem transportlīdzekļiem. Pārskatīšana varētu izbeigt ierobežojošo regulējumu attiecībā uz tādiem e-velosipēdiem kā ātrie elektrovelosipēdi ar pedāļiem un pat kravas velosipēdi.

Eiropas vieglo elektromobiļu asociācija LEVA-EU jau kādu laiku rīko kampaņu par Direktīvas 168/2013 pārskatīšanu. Kopš 2017.gada janvāra visiem e-velosipēdiem jāatbilst Eiropas saskaņotajiem tehniskajiem noteikumiem, kas noteikti tipa apstiprinājuma tiesību aktos. Nākotnē tas var mainīties.

Jau tagad ar pedāļiem darbināmi elektrovelosipēdi ar ātrumu līdz 25 km/h un maksimālo nepārtraukto nominālo jaudu 250 W ir atbrīvoti no tipa apstiprinājuma, kas parasti attiecas, piemēram, uz mopēdiem, tas nozīmē, ka tie nāk no laika pirms ātrajiem elektrovelosipēdiem ar pedāļiem (maksimālais ātrums 45 km/h) vai kravas e-velosipēdiem ar motoriem, kas piegādā 500 vatu vai vairāk. Tas nozīmē, ka tirgus ir sarežģīts vai pat traucēts.

LEVA skaidro: “Vieglajiem [...]

Pamatojoties uz pārdošanas rādītājiem 2020.gada pirmajā pusē, PSA grupa, Volvo, FCA un BMW grupa jau sasnieguši ES mērķi attiecībā uz vidējām CO2 emisijām no jauniem automobiļiem, kā liecina Transport & Environment (T&E) analīze.

Renault, Nissan, Toyota Mazda flotei un Ford atliek tikai censties tikt līdzi par diviem gramiem CO2 uz km, savukārt lielāka atšķirība ir Volkswagen (5 g), Hyundai-Kia (7 g-3 g), Daimler (9 g) un Jaguar Land Rover (13 g).
Lai sasniegtu visa gada izvirzītos mērķus, PHEV un elektroauto ir daudz lielāka nozīme nekā automobiļiem ar ekonomiskākiem iekšdedzes dzinējiem. Kā aprēķinājis T&E, Renault Zoe pārdošana vien 2020.gadā vidēji ietaupīs ap 15 gramiem CO2, tādējādi nodrošinot ierobežojumu ievērošanu. Lai gan Renault rezultāti joprojām ir nedaudz virs pirmā pusgada robežas, pieprasījuma pieaugumam, ko izraisījusi inovācijas prēmija, vajadzētu nodrošināt pietiekamu e-pārdošanas apjomu gada [...]

Back to top