Lexus savam pirmajam elektroauto modelim UX 300e piedāvās desmit gadu (jeb viena miljona kilometru nobraukuma) garantiju visām vilces akumulatoru funkcijām. Japānas kompānija arī izplatījusi sīkākas ziņas par akumulatoru un tās gaisa dzesēšanu.
Neparasti ilgā akumulatora garantija UX300e ir tas, ko Lexus dēvē par “zīmola pārliecības mēru savai elektroauto tehnoloģijai”, teikts paziņojumā presei. Attiecībā uz norādīto ilgumu vai nobraukumu Lexus garantē, ka jauda šajā laikā nesamazināsies zem 70 procentiem, ja īpašnieks ievēros tehniskās apkopes programmā noteiktās regulārās pārbaudes. Tajā pašā laikā pats transportlīdzeklis saņem garantiju tikai uz trim gadiem, savukārt atlikušās spēka piedziņas daļas tiek garantētas uz pieciem gadiem, jeb 100 000 kilometru nobraukumu.
Ražotājs UX 300e baterijai izmanto gaisa dzesēšanas sistēmu, sakot, ka tā ir “drošāka un vieglāka nekā ar ūdeni dzesētas sistēmas”. Gaisa dzesēšana nodrošina akumulatora bloka stabilu akumulatora veiktspēju pat [...]
Veidojas kopuzņēmums starp Volkswagen grupu un Zviedrijas akumulatoru ražotāju Northvolt. Partneri nolēmuši, ka plānoto kopējo akumulatoru šūnu ražotnes Northvolt Zwei ēku un infrastruktūru būvēs pats Volkswagen.
Tam vajadzētu dot partneriem iespēju izmantot sinerģiju Zalcgiterā, vietā, kur atrodas Volkswagen Akumulatoru izcilības centrs. Volkswagen nupat paziņoja par plāniem rūpnīcas būvniecībā ieguldīt aptuveni 450 miljonus eiro. Saskaņā ar grupas galvenā biroja sniegto informāciju, kad rūpnīca būs pabeigta, to nomās kopuzņēmums.
2019.gada jūnijā abi uzņēmumi paziņoja, ka akumulatora elementu ražotne Zalcgiterā tiks izveidota no 2020.gada un sāks darboties 2023./2024. gadā. Pirmā gada mērķis ir 16 GWh jauda, turpmākajos gados Volkswagen un Northvolt plāno to palielināt līdz 24 GWh.
Volkswagen kā “nākamo stratēģisko lēmumu” raksturo ēku būvniecību un nepieciešamo infrastruktūru, kas balstīta uz martā iesniegto būvniecības pieteikumu. Turklāt Volfsburgā bāzētā kompānija apstiprina iepriekš izsludināto laika grafiku, saskaņā ar [...]
Jaunais Tesla Roadster neienāks tirgū pirms 2022.gada. Tas ir divus gadus vēlāk nekā Īlons Masks sākotnēji paredzēja 2017.gadā. Tomēr kavēšanās nav saistīta ar vīrusu, ražotājam šobrīd ir pārāk daudz citu prioritāšu.
Viss izklausījās nevainojami 2017.gadā, kad Tesla prezentēja ne tikai Semi kravas automašīnu, bet arī pārveidoto ikonisko Roadster elektroauto. Toreiz Masks potenciālajiem pircējiem solīja, ka 2020.gadā viņi šo elektroauto varēs iegādāties. Tas nenotiks. Tagad Tesla vadītājs podkāstā atklāja, ka Roadster tik drīz vēl nebūs redzams. Lai gan viņš neiezīmēja jaunu laika grafiku, Masks norādīja uz citām starpposma prioritātēm, lielākā daļa no tām ilgs līdz 2021.gadam. Tas pārvirza Roadster līdz 2022.gadam. Masks pastāstīja, ka jaunais Roadster ir kā deserts un, ka visi, kas ir gaidījuši šo auto, to nenožēlos.
Un tiešām, Teslai ir vēl steidzamāki plāni. Tie ietver Model Y ražošanas paplašināšanu, kas nozīmē [...]
Sākotnēji no decembra Polija bija plānojusi sākt izmaksāt iespaidīgas pirkuma prēmijas 8600 eiro apmērā par zemās cenas elektroautomobiļiem. Tad valsts uz nenoteiktu laiku atlika subsīdiju. Tomēr e-auto reģistrācija pieaug – vai tas ir placebo efekts?
Polijai pagājušā gada 11.decembrī bija jāizsludina pieteikšanās salīdzinoši dāsnajai pirkuma prēmijai (līdz 8600 eiro) par elektrisko automobiļu iegādi. Pirmajā finansējuma kārtā tika paredzēts, ka līdz pat 500 elektromobiļu pircēji saņems atbilstošu subsīdiju, tāpēc daudzi klienti un automobiļu tirgotāji jau laikus sagatavojās paredzētajiem nosacījumiem. Tā kā pirkuma prēmija bija jāpiemēro privātpersonām, kas pērk lētākos elektriskos automobiļus, kuru cena ir līdz 29 000 eiro, tie, kas vēlējās pirkt auto, pasūtīja mazos un vidējos automobiļus, piemēram, Skoda Citigo e iV (no 18 500 eiro), Renault Zoe (no 28 000 eiro), Opel Corsa-e (no 28 000 eiro) vai Nissan Leaf (no [...]
Škoda ir paziņojusi par tehniskām detaļām attiecībā uz pirmo pilnībā elektrisko ražošanas modeli, kura pamatā ir MEB – Enyaq SUV. Būs pieejami pieci dažādi veiktspējas varianti (trīs ar aizmugurējo riteņu piedziņu un divi ar četrriteņu piedziņu) un trīs akumulatoru izmēri.
Sākuma līmeņa modelis ir Škoda Enyaq iV 50 ar aizmugurē uzmontētu 109 kW elektromotoru un akumulatoru ar bruto jaudu 55 kWh (52 kWh neto), kam vajadzētu nodrošināt diapazonu līdz 340 kilometriem. Nākamais variants ir Enyaq iV 60 ar 132 kW izvadu un 62 kWh akumulatoru (58 kWh neto), kas saskaņā ar Škoda sniegto informāciju var nobraukt līdz pat 390 kilometriem. Enyaq iV 80 ar 150 kW elektromotoru ir jaudīgākais no trīs aizmugurējo riteņu piedziņas versijām un piedāvā WLTP diapazonu līdz 500 kilometriem ar savu 82 kWh akumulatoru (77 kWh neto).
82 kWh akumulatoru [...]
Leipcigas transporta iestāde (LVB) ir pasūtījusi pirmos elektriskos autobusus regulāriem pasažieru pārvadājumiem un parakstījusi līgumu ar Nīderlandes ražotāju VDL Bus & Coach. Ražotājam līdz šī gada beigām uz Saksiju jāpiegādā 21 elektriskais autobuss.
VDL elektrisko 12 metru autobusu izmantošana plānota 74., 76. un 89. līnijā. Bez tam, tiek gatavots paplašinājums pagarināto autobusu 60. līnijai. Konkursu par pagarinātajiem elektriskajiem autobusiem paredzēts izsludināt līdz 2020.gada beigām, piegādes ieplānotas 2022.gadā.
LVB paziņojumā neatsaucas uz pasūtīto transportlīdzekļu tehniskajām specifikācijām. Arī uzlādes koncepts nav sīki aprakstīts. Citea SLF Electric ir 12 metrus garš autobuss – šāda tipa transportlīdzekļi jau darbojas, piemēram, Minsterē. Holandes uzņēmums tālākajam konkursam piedāvā 18,1 metru garu elektroautobusu Citea SLFA 181 Electric. Tas tiek lietots, piemēram, Osnabrikā. Citea Electric modeļus var uzlādēt ne tikai ar kabeli depo, bet arī ar pantogrāfu uz ceļa.
“Pēc priekšizpētes LVB [...]
BYD plāno 2020.gadā sākt pārdot elektriskos automobiļus Eiropā. Nav nekāds pārsteigums, ka Ķīnas ražotājs ir izvēlējies sākt ar Norvēģiju kā pirmo valsti, kurā BYD ienāks tirgū ar pilnībā elektrisku SUV Tang EV600.
Galu galā BYD ir Ķīnas lielākais elektrisko automobiļu ražotājs un otrais lielākais pasaulē pēc Tesla, lai gan BYD elektroauto nodaļa ražo arī hibrīdus, savukārt Tesla darbojas tikai ar akumulatoru elektromobiļiem. Tieši elektroauto ir tie ar ko BYD plāno ienākt Eiropas tirgū.
Tang EV600 ir vidējas klases elektriskais SUV, bet ar 4,87 metru garumu tas jau sasniedz segmenta augšējo robežu. Diapazons (diemžēl joprojām norādīts novecojušajā NEDC) ir 520 kilometri, un akumulatoram ir enerģijas saturs 82,8 kWh.
Tehniskie dati atbilst elektriskā SUV ķīniešu versijai. Pagaidām nav apstiprināts, vai BYD tos pielāgos Eiropai – vai tiks piedāvāts 180 kW priekšējās piedziņas modelis un/vai [...]
Apvienotās Karalistes uzņēmuma nesen veiktā pētījuma rezultātā konstatēts, ka Tesla īpašnieki labprāt brauc ar savu transportlīdzekli. Patiesībā, viņi to dara tik lielā mērā, ka nobrauc visvairāk jūdžu gadā, salīdzinot ar citiem specifisko automobiļu zīmoliem. Tas ir vērā ņemams novērojums, kas labi ietekmē visa transporta nozari.
Pirms valstī esošā “lockdown” RAC Foundation veica Transporta ministrijas (MOT) datu analīzi. Saskaņā ar iesniegtajiem datiem pirmo trīs gadu laikā pēc transportlīdzekļa iegādes, Lielbritānijas automašīnu īpašnieki brauc vidēji nedaudz vairāk par 10 000 jūdzēm (16 093 km) gadā. Detalizētāka datu analīze liecina, ka šo vidējo rādītāju daļēji izraisa ar dīzeļdegvielu un gāzi darbināmo auto vadītāju gada nobraukums.
Savukārt pirmo trīs gadu laikā no iegādes brīža, ar dīzeļdegvielu darbināmo auto vadītāji vidēji nobrauc 12 496 jūdzes (20 110 km) gadā. Tas ievērojami kontrastē ar datiem, kas iegūti no ar benzīnu [...]
Spānijas valdība strādā pie jaunās e-mobilitātes subsīdiju programmas MOVES izstrādes 2020.gadam, un, lai gan detaļas oficiāli nav publicējamas līdz maija beigām (vēlākais jūnija sākumam), daļa informācijas jau ir noplūdusi.
Piemēram, subsīdiju programmas budžets šogad ir paredzēts 65 miljoni eiro, kas ir par 20 miljoniem eiro vairāk nekā 2019.gadā. Saskaņā ar plāna projektu, maksimālā piemaksa saglabāsies 5500 eiro apmērā tikai elektriskiem transportlīdzekļiem ar nosacījumu, ka transportlīdzekļa ar iekšdedzes dzinēju, kura vecums ir vismaz desmit gadi, ekspluatācija tiek pārtraukta.
Tomēr Spānijas valdība acīmredzot apsver iespēju padarīt pēdējo punktu par neobligātu. Tas nozīmē, ka vecā iekšdedzes dzinēja transportlīdzekļa ekspluatācijas pārtraukšana vairs nebūs obligāta, lai gūtu labumu no piemaksas par elektriskajiem automobiļiem un citiem transportlīdzekļiem, pretēji pašreizējai situācijai. Nenododot vecu ICE transportlīdzekli, subsīdijas summa elektriskajam automobilim būtu ne vairāk kā 4000 eiro, savukārt ar fosilo degvielu [...]
Vācijā pieteikumus finansējumam uzlādes infrastruktūras attīstībai jau iespējams iesniegt, pieteikuma procesam esot pilnībā tiešsaistē. Jaunums – ir svarīgs izņēmums saistībā ar klientu stāvvietām.
Vadlīnijās sava piektā izsludinātā finansēšanas projekta “Elektrisko transportlīdzekļu uzlādes infrastruktūra Vācijā” ietvaros Federālā ministrija BMVI atbalsta līdz pat 7000 parasto un 3000 ātrās uzlādes punktu izveidi.
Privātie ieguldītāji, pilsētas un pašvaldības no šī brīža līdz 2020.gada 17.jūnijam var iesniegt pieteikumus, izmantojot īpašu tīmekļa vietni. Finansējumu var saņemt par investīcijām, kas saistītas ar aparatūru, kā arī tīkla pievienojuma izmaksām standarta un ātrās uzlādes punktiem.
Noteikumi nosaka, ka federālā valdība segs līdz 50 procentiem no attiecināmajām izmaksām. Kā vienmēr, viens no priekšnoteikumiem ir, ka uzlādes punktiem ir jābūt publiski pieejamiem un jāizmanto atjaunojamo elektroenerģiju.
Šajā uzaicinājumā finansēšanas projektu iesniegšanai tiek izmantots arī tiešsaistes atrašanās vietas rīks, kas identificē pieejamības nepilnības valsts [...]