Jaunumi

Ripo Zaļi!

Zviedrijas startaps Einride ir iepazīstinājis ar savu nākamās paaudzes autonomo elektrisko kravas automašīnu T-Pod, padarot to komerciāli pieejamu visā pasaulē. Uzņēmums paļaujas uz abonēšanas modeli.

Sākotnējie klienti ir Lidl Sweden, Oatly, Bridgestone un Northvolt.
Einride izziņojis savas nākamās paaudzes kravas automašīnas laišanu tirgū. Transportlīdzeklis, kas paredzēts tikai autonomai ekspluatācijai, un tāpēc tam vairs nav vadītāja kabīnes, jaunajā versijā ir aerodinamiskāks un funkcionālāks, norāda kompānija.

Tajā pašā laikā T-Pod dizains ir pārveidots, lai padarītu to piemērotu liela mēroga ražošanai un komercializācijai. Piemēram, noapaļotas malas aerodinamikai un priekšējais un aizmugurējais apgaismojums tiek minēti kā konstrukcijas elementi, kas ir tikpat funkcionāli, cik raksturīgi.
Atšķirībā no autonomiem vai daļēji autonomiem transportlīdzekļiem, kas klasificēti atbilstoši SAE J3016 standartam ar autonomajiem līmeņiem no 0 līdz 5, Einride izmanto savu klasifikācijas modeli. Kā iemeslu Zviedrijas kompānija min [...]

Amazon piedāvā pirmo īpaši izgatavoto piegādes mikroautobusu, ko uzņēmums ir izstrādājis kopā ar Rivian. Pilnībā elektriskais transportieris veido pasūtījuma bāzi, kas ir ne tikai lielākā Rivian jaunajā vēsturē, bet arī viena no lielākajām pasaulē.

Tiešsaistes mazumtirdzniecības gigants jau kādu laiku ir meklējis iespējas veidot savu loģistikas darbību kā daļu no iniciatīvas ar nosaukumu The Climate Pledge. Kopš tā laika, kad Amazon pirms gada bija pasūtījis vairāk nekā 10 000 e-busu, Rivian sāka darbu. Kopējais pasūtījums līdz 2030.gadam ietver ne mazāk kā 100 000 elektriskos piegādes transportlīdzekļus. Par spīti lielajam ražošanas vilnim, Rivian kopš tā laika ir apgalvojis, ka viņi iekļaujas termiņos. Amazon paredz, ka piegāde sāksies 2022.gadā.

Tādejādi unikālā dizaina prezentēšana šķiet savlaicīga. Furgons, ko iespējams apskatīt Amazon blogā, ir viens no trim dažādiem modeļiem, par kuriem Amazon raksta: “sadarbībā ar Rivian pilnīgi pielāgots transportlīdzeklis, [...]

Saskaņā ar Federālās autotransporta pārvaldes (KBA) datiem, septembrī Vācijā no jauna reģistrēti 21188 elektromobiļi, kas iezīmē jaunu rekordu. Tas ir par 5112 vairāk nekā augustā (16076). Elektromobiļi un hibrīdi kopā pirmo reizi sasnieguši aptuveni 15% tirgus daļu.

Salīdzinājumā ar to pašu mēnesi pērn EV segmentā reģistrēts pieaugums ne mazāk kā par 260,3%. No janvāra līdz septembrim pārdošanā ir 98369 jauni transportlīdzekļi.

Papildus 21188 elektroautomobiļiem KBA septembrī saņēma 54036 reģistrācijas hibrīdautomobiļiem, kas ir 185,2 procentu pieaugums salīdzinājumā ar 2019.gada septembri. Starp hibrīdiem ir arī 20127 spraudņa hibrīdi. Pagājušajā mēnesī šis segments bija kļuvis lielāks par 463,5%.

Attiecībā uz tirgus daļu visi elektriskie pasažieru automobiļi Vācijā septembrī sasniedza 8%, salīdzinot ar 6,4% augustā. Hibrīdautomobiļu īpatsvars bija 20,4 procenti (ieskaitot PHEV). Spraudņa hibrīdi paši par sevi sasniedz 7,6 procentus.

Tikmēr Automobiļu vadības centrs (CAM) ir paaugstinājis [...]

DPD paziņojis, ka līdz 2025.gadam uzņēmums izmantos nulles emisijas un mazemisiju piegādes transportlīdzekļus 225 Eiropas lielākajās pilsētās. Piegādes pakalpojumi ietver elektrofurgonus, kā arī mazos elektromobiļus un kravas velosipēdus.

Lai sasniegtu iepriekš minēto mērķi, DPD plāno iegādāties 7000 transportlīdzekļus, uzstādīt 3600 uzlādes stacijas un izveidot 80 jaunus depo. Papildus elektriskajiem piegādes furgoniem, piemēram, MAN eTGE, VW e-Crafter un Nissan e-NV200, kā arī dabasgāzes transportlīdzekļiem, kuerjerpakalpojumu sniedzējs pēdējā piegādes posmā paļausies arī uz mazākiem elektrotransportlīdzekļiem, piemēram, Tripl un Paxster, kā arī kravas velosipēdiem. Grupas izpilddirektors Boriss Vinkelmans (Boris Winkelmann) vēsta par investīciju apjomu 200 miljonu eiro apmērā līdz 2025.gadam un par mērķi “būt par ilgtspējīgāko piegādes uzņēmumu Eiropā”.

DPD jau vairākus gadus izlases veidā testē labāko pieeju sūtījumu piegādes elektrificēšanai, piemēram, Londonā, Hamburgā, Varšavā un Dublinā. Tikai Lielbritānijā vien DPD ir elektrificējis desmit procentus [...]

Izraēlas uzņēmums ElectReon Wireless, kas specializējas induktīvā lādēšanā elektromobiļiem, parakstījis saprašanās memorandu ar ceļu būvniecības kompāniju Eurovia. Uzņēmumi kopīgi vēlas būvēt bezvadu uzlādes ceļu sistēmās Vācijā, Francijā un Beļģijā.

Jaunais līgums ar Eurovia, Vinci būvniecības koncerna meitasuzņēmumu, ir nodomu vēstule, kas derīga piecus gadus. Šajā dokumentā partneri piekrīt tālāk tehniski attīstīt “induktīvo elektrisko ceļu” un apgūt projektus ar autoparkiem un tīkla operatoriem.

Eurovia ir apņēmusies komerciāli integrēt uzlādes risinājumu un ņemt vērā visu projektu būvniecības aspektus. Savukārt ElectReon uzņemsies atbildību par savas uzlādes sistēmas apstiprināšanu, uzstādīšanu un darbību. Uzņēmums sniedz arī garantijas pakalpojumus un plāno palīdzēt biznesa attīstībā.

Sistēma sastāv no spolēm, kas iestrādātas astoņus centimetrus zem ceļa virsmas un aktivizējas, kad transportlīdzeklis uzbrauc tām virsū. ElectReon apgalvo, ka risinājums ir saderīgs ar visiem elektrisko transportlīdzekļu veidiem, tostarp autobusiem un kravas automobiļiem. [...]

43% eiropiešu apsver elektroauto iegādi, norādot uz klimata pārmaiņām kā vienu no galvenajiem iemesliem. Tas ir tikai viens no rezultātiem ikgadējam EVBox mobilitātes monitoringam ar respondentiem no sešām Eiropas valstīm.

Nīderlandes uzlādes infrastruktūras pakalpojumu sniedzējs EVBox kopā ar Ipsos katru gadu veic pētījumu par elektrisko transportlīdzekļu ieviešanu un šķēršļiem. Apkopotas atbildes no 3600 Eiropas iedzīvotājiem sešās valstīs: Nīderlandē, Vācijā, Francijā, Beļģijā, Norvēģijā un Apvienotajā Karalistē.

Kopumā, izvērtējot iespēju iegādāties automašīnu, vides apsvērumi ierindojās augstā vietā potenciālo EV vadītāju dienaskārtībā. Tas jo īpaši attiecas uz respondentiem no Vācijas (72%), Beļģijas (69%), Apvienotās Karalistes (68%) un Francijas (66%).

Izvērtējot potenciālo pircēju minētos iemeslus, kāpēc nepirkt elektroauto, EVBox atklāj raizes par uzlādes infrastruktūru un EV cenu, kas joprojām ir lielākie šķēršļi. Tas attiecas uz visām sešām valstīm, izņemot Norvēģiju, kur izmaksas nav galvenais jautājums. Problēmas [...]

ASV EPA (Environmental Protection Agency) ar pārsteidzoši zemām vērtībām novērtējusi ar vienu uzlādi nobraucamo diapazonu visiem Volvo XC40 Recharge un Polestar 2 elektriskajiem modeļiem – 208 jūdzes (335 km) Volvo XC40 Recharge un 233 jūdzes (375 km) Polestar 2.

Abi elektromobiļi nāk no vienas un tās pašas CMA platformas, ko izstrādājuši Volvo un Geely. EPN piešķīrtais Polestar 2 diapazona reitings ir daudz zemāks par prognozēto un ievērojami zemāks par Eiropas reitingu sistēmas WLTP noteikto reitingu. Oficiālais EPN noteiktais diapazons 2021.gada Polestar 2 ir 233 jūdzes (375 km), bet Eiropas WLTP reitings – 292 jūdzes (470 km). Tas nozīmē, ka EPA reitings ir par 20% zemāks nekā WLTP.
EPN rezultāti ne vienmēr ir tādi, kādus tos sagaida. Tesla Model 3 LR AWD tika novērtēts ar 322 jūdzēm, kas ir +38% no gaidītā, [...]

Mercedes šobrīd piedāvā divus elektroauto modeļus EQC un EQV. Galvenais sasniegums sekos 2021.gadā, kad tiks atklāta jauna elektroarhitektūra, kas paredzēta augstākās klases elektriskajiem modeļiem, sākot ar EQS. Daimler apstiprinājis, ka uz jaunās platformas tiks radīti vēl divi e-SUV modeļi.
Elektromobiļu arhitektūra (EVA) nākamgad pirmo reizi tiks izmantota lielajiem sedaniem EQS. Tos var uzskatīt par S klases elektrisko ekvivalentu. Arī mazāks modelis, ko dēvē par EQE (kā elektrisko E-Class līdzinieku), ir tapšanas stadijā, tāpat ceļā ir arī elektriskā luksusa un biznesa sedana prototipi.

Šodien pēc Mercedes-Benz stratēģijas atjaunošanas uzņēmums paziņoja, ka gaidāmi arī divi E-SUV modeļi, kuru pamatā ir jaunā elektroarhitektūra – EVA, katrs kā sporta versija EQS un EQE. Tomēr, runājot ar presi, autoražotājs nesniedza informāciju ne par apzīmējumu, ne par specifikāciju abiem modeļiem, kas nonāks tirgū. Tā kā EQ modeļi [...]

Šveices elektroauto startaps Piëch Automotive piesaistījis pamanāmus papildspēkus, vadītājus no Porsche, BMW un Tesla. Par kompānijas uzraudzības padomes priekšsēdētāju kļuvis bijušais Volkswagen koncerna boss Matiass Millers (Matthias Müller).

Matiass Millers pievienojas Piëch Automotive apmēram divarpus gadus pēc tam, kad aizgājis no Volkswagen vadības, kur bija arī Porsche vadītājs. “Abu startapa dibinātāju misija mani iedvesmoja, jo tā ir konsekventāka un vizionārāka par jebkuru jaunu pieeju, ar ko esmu saskāries savā darba laikā autobūves nozarē,” saka Millers. Uzņēmumā Volkswagen Millers galvenokārt strādāja ar dīzeļdegvielas krīzi, kā arī ar MEB platformas izstrādi, kuru viņš vadīja kopā ar tā brīža zīmola vadītāju un viņa vēlāko pēcteci Herbertu Dīsu. Porsche Millers bija atbildīgs par lēmumu uzbūvēt Taycan uz atsevišķas elektriskās platformas.

Uzņēmuma līdzdibinātājs Toni Piëch stāsta: “Mums ir izdevies pārliecināt ilggadēju un veiksmīgu autobūves nozares vadītāju par [...]

Ziņojumi par problēmām ar pilnībā elektrisko Polestar 2 sākās pēc transportlīdzekļu piegādes pirms dažām nedēļām. Polestar apstiprināja, ka konstatēta programmatūras kļūda akumulatora jaudas vadības modulī, kas ļoti retos gadījumos un bez brīdinājuma var izraisīt piedziņas zudumu.
Šī informācija vispirms tika nosūtīta klientiem Ziemeļvalstīs, arī Polestar Vācijas nodaļa ziņu izplatījusi auto īpašnieku fanu forumā, kopš tā laika ir saņemts apstiprinājumu no Polestar.

Ražotājs sākotnēji minēja, ka ietekmēti tiek ierobežota skaita 2021.gada Polestar 2 modeļa transportlīdzekļi. Tomēr Zviedrijas portāls Dagens Industri ziņoja, ka tiks atsauktas visas līdz šim piegādātās Polestar automašīnas, kas nozīmē gandrīz 2200 elektromobiļus, kurus būvējis Volvo meitasuzņēmums.

Pēc informācijas pieprasījuma Polestar to apstiprināja: “Kopumā tiek atsaukti 2189 reģistrētie klientu transportlīdzekļi. Ietekmētās valstis ir sākuma tirgi, kuros ir uzsāktas piegādes – Ķīna, Zviedrija, Norvēģija, Beļģija, Nīderlande, Vācija un Apvienotā Karaliste.”

Vācijas [...]

Back to top