Jaunumi

Ripo Zaļi!

Nīderlandes e-velosipēdu ražotājs VanMoof no investoriem prasījis vēl 34 miljonus eiro. B sērijas finansējums piešķirts tikai dažus mēnešus pēc 12,5 miljonu eiro ieguldījuma maijā, un tas ir paredzēts VanMoof globālās paplašināšanās atbalstam.

Mērķis ir nodrošināt uzņēmumam lielāku e-velosipēdu tirgus daļu Eiropā, Ziemeļamerikā un Japānā. Jaunais finansējums rezultātā VanMoof kopējās investīcijas sasniedz 61 miljona eiro apmēru.

VanMoof 2009.gadā dibināja brāļi Tako (Taco) un Tīss Karlieri (Ties Calier) un uzņēmums specializējas elektriskajos velosipēdos. Amsterdamā bāzētā startapa augstvērtīgos velosipēdus jau no sākuma pirka labi, bet ar koronavīrusa saistītais lockdown acīmredzot uzņēmumu novedis pie reāla pasūtījuma buma – globālā izaugsme šajā periodā ir 220 procenti.
No 2020.gada janvāra līdz aprīļa beigām vien uzņēmums pārdevis vairāk e-velosipēdu nekā 2018. un 2019.gadā. Vācija bija lielākais un straujāk augošais tirgus ar pieauguma tempu 323 procenti, aptuveni puse VanMoof pasūtījumu tagad [...]

Porsche elektroauto Taycan prezentācijās visā pasaulē izmanto mobilo uzlādes sistēmu kravas automašīnas piekabes formā, kas ļauj ultra-ātri uzlādēties. Akumulatoru uzglabāšanas speciālistu ADS-TEC Energy radītā sistēma nodrošina līdz 320 kWh jebkuros laikapstākļos, jebkurā laikā.

Porsche izmanto autoparku ar septiņām uzlādes automašīnām Taycan klientu braukšanas programmās. “Mēs esam izmantojuši kravas automašīnas daudzos gadījumos visā Eiropā un veikuši aptuveni 5000 uzlādes operāciju – arī ekstrēmos laikapstākļos, dažkārt pat līdz mīnus 40 grādu salā. Tāpēc viņu veikums ir izmēģināts un pārbaudīts”, stāsta Ragnars Šulte (Ragnar Schulte), Porsche mārketinga direktors.

ADS-TEC, kas bāzēta netālu no Porsche, netālu no Štutgartes, šī gada martā debitēja ar sākotnējo kravas automašīnu konceptu. Kopš tā laika viņi saražojuši septiņas lielas jaudas uzlādes kravas automašīnas ar patentētu uzlādes sistēmu un buferatmiņas bloku tieši priekš Porsche.

Un tehniskā specifikācijas patiešām nerada vilšanos. Ar jaudu 3,2 [...]

Pēc Ultium modulārās akumulatoru sistēmas General Motors ir ieviesis piecu piedziņas bloku un trīs motoru saimi ar nosaukumu Ultium Drive, kas darbinās grupas nākamās paaudzes elektromobiļus.

General Motors apgalvo, ka Ultium Drive nodrošinās ievērojamas priekšrocības salīdzinājumā ar GM iepriekšējiem elektriskajiem transportlīdzekļiem veiktspējas, mērogojamības, ātruma un ražošanas efektivitātes ziņā. Tāpat kā akumulatoru sistēma, arī Ultium Drive ir paredzēts īpaši elastīgs, ļaujot sastāvdaļas uzstādīt dažādos auto segmentos, sākot no kompaktākiem automobiļiem līdz lieliem SUV, piemēram, Cadillac Lyriq vai pikapiem, piemēram, GMC Hummer EV.

Piedziņas blokiem jābūt spējīgiem darbināt transportlīdzekļus ar priekšējo riteņu piedziņu, aizmugurējo riteņu piedziņu un četru riteņu piedziņu, no kuriem pēdējais dažkārt būs ar veiktspējas fokusu, dažkārt ar optimizētiem bezceļa raksturlielumiem atkarībā no kombinācijas. Lai gan GM ir publicējis dažas piedziņas vienību bildes, pagaidām nav atklātas tādas detaļas kā jauda, griezes moments un efektivitāte.

Tomēr ir skaidrs, [...]

Tesla Brandenburgā ir iesniegusi pieteikumu par vēl 100 hektāru meža izciršanu tās Giga Berlin teritorijā. ASV elektroauto ražotājs publiskojis arī būvniecības plānus par savu jaunāko Gigafactory Teksasā.

Giga Berlin atrašanās vietā Brandenburgā, Vācijā, Tesla jau ir izcirtusi 90 hektārus meža. Tagad sekos vēl 100 hektāri, un uzņēmums ir iesniedzis pieteikumu, kā to apstiprināja Brandenburgas Vides ministrija. Joprojām nav skaidrs, vai pieteikuma izskatīšanas laikā būs jāveic arī vides audits, kas sarežģīs procedūru. Sākotnēji Tesla plānoja izcirst tikai pusi no 300 hektāriem. Tomēr jūnijā uzņēmums iesniedza pārskatītus plānus, saskaņā ar kuriem izciršanas teritorija aptver 190 hektārus.

Sakaņā ar Teslamag sniegto informāciju, ir iesniegts arī otrs pieteikums, bet nav sniegta konkrēta papildu informācija par tā saturu. Ziņojumā teikts, ka Tesla Giga projekta vadītājs Evans Horetskis pagājušajā nedēļā skaidri norādījis, ka šis pieteikums jau varētu būt [...]

Kia ir publicējusi jaunumus par savu elektrifikācijas stratēģiju, kas balstās uz janvārī prezentēto plānu. Korejas uzņēmums prezentēja pirmo elektrisko sedana skici, ko paredzēts laist pārdošanā 2021.gadā.
Pēc tam, kad Hyundai 2019.gada decembrī prezentēja savu “Stratēģija 2025”, tā māsas zīmola Kia pārstāvji janvārī sekoja ar savu Plan S. Šis plāns paredzēja, ka līdz 2025.gadam “videi draudzīgie transportlīdzekļi” veidos 25% no pārdošanas apjoma un vienpadsmit bateriju elektroauto tika solīti līdz 2025.gadam. Pirmajam no šiem elektriskajiem modeļiem būtu jāparādās jau nākamgad, un tas, iespējams, būs Imagine by Kia ražošanas versija.

Lai gan Kia pašreizējam paziņojumam presei bija devusi nosaukumu “Uzņēmuma pārveides par vadošo zīmolu elektriskajos transportlīdzekļos paātrināšana”, izvirzītie Plan S mērķi pēc astoņiem mēnešiem faktiski atkal tika mīkstināti: tagad līdz 2027.gadam ir runa tikai par septiņiem jauniem specializētiem bateriju elektroauto. Citiem vārdiem sakot, vienpadsmit [...]

Peugeot ir prezentējis 508 PSE, kas ir pirmais uz augstu veiktspēju orientētais spraudņa hibrīda modelis. Rudenī 265 kW PHEV būs pieejams kā sedans un universālis.

508 PSE sērijas versija (Peugeot Sport Engineered, kas aizstāj GTI līniju) seko koncepcijai, ko Francijas kompānija aizsāka Ženēvas motoršovā 2019.gada pavasarī. Tāpat kā konceptā, tagad prezentētais modelis balstās uz labi zināmo PSA EMP2 platformas PHEV piedziņas sistēmu, kas cita starpā ir uzstādīta arī Opel Grandland X Hybrid 4.

Tādējādi 508 PSE ir nepastāvīgā pilnpiedziņa, jo benzīna dzinējs ir apvienots ar diviem elektromotoriem. Viens elektromotors atrodas pie iekšdedzes dzinēja auto priekšpusē, savukārt otrs ir uzstādīts uz aizmugurējās ass. Sistēmas jauda palielināta no 220 līdz 265 kW. 1,6 litru benzīna dzinēja jauda joprojām ir noteikta 147 kW, un divu elektromotoru jauda (citiem PSA hibrīdiem ir 80 kW katram) ir [...]

DB Cargo ir parakstījis pamatlīgumu ar Siemens Mobility par līdz pat 400 hibrīdlokomotīvju piegādi. Sākotnēji kravas dzelzceļš DB pasūtīs simts 248.klases lokomotīves.

Hibrīda lokomotīves jeb, kā DB Cargo tos dēvē, divu degvielu lokomotīves ir DB Cargo pamata un aizstājēj flotes transportlīdzekļi, kas var darboties gan elektriski, gan ar dīzeļdzinēju. Saskaņā ar Dzelzceļa nodaļas paziņojumu pamata līguma ieguldījumu apjoms pārsniedz vienu miljardu eiro.

Siemens Mobility piegādās Vectron Dual Mode tipa lokomotīves ar īpašiem pielāgojumiem DB Cargo plānotajam pielietojumam. Vienību piegāde no saistošā pasūtījuma 100 lokomotīvēm paredzēta 2023.gadā. “Šī lokomotīve mums piestāv, jo tā ir tāda pati kā mēs DB Cargo – liela, zaļa un jaudīga “, saka DB Cargo ražošanas vadības valdes loceklis Ralfs Ginters Kloss (Ralf Günter Kloß). “Tādējādi uzņēmums ir izcēlis dzelzceļa draudzīgumu videi,” turpina Kloss.

Vectron Dual Mode ir paredzēti izmantot kravas [...]

Velcid Motors beidzot ir pilnībā iepazīstinājis ar sava pirmā automobiļa ražošanas versiju Lucid Air, luksusa elektrisko sedanu, kas veidots tā, lai būtu salīdzināms ar jebkuru elektrisko Mercedes S-klasi vai Tesla.
Daži dati jau bija zināmi, jo tika nopludināta Lucid tehniskā informācija pirms plānotā Air elektriskā sedana debijas datuma.

Prezentētais luksusa elektroauto paredz 517 jūdžu vai 832 kilometru nobraukuma rādiusu 588 kW jaudīgajā Grand Touring versijā. Tikai Dream Edition ir vēl jaudīgāks ar 794 kW, bet jauda mazliet samazina vienas uzlādes nobraukuma diapazonu līdz 503 jūdzēm (809 kilometriem). Zemākā līmeņa Lucid Air Tour ar 456 kW un 653 kilometru EPA diapazonu joprojām ierindojams pie abiem augstākajiem modeļiem. Pamata modelim, ko sauc par Lucid Air, vēl nav veiktspējas un diapazona specifikāciju, kas būs pieejamas vēlāk.

Abiem jaudīgākie modeļi būs pieejami piegādei 2021.gada otrajā [...]

Peugeot strādā pie jauna mini SUV 2008 modeļa paspārnē, kas aizstās kompakto 108 un iemantos tīri elektrisku piedziņu. Neapstiprināta informācija vēsta, ka jaunais Peugeot e-1008 tiks laists klajā 2021.gada beigās vai 2022.gada sākumā.

Vietējo mediju ziņās tiek uzskatīts, ka Peugeot vēlas atsvaidzināt vismazāko segmentu, gan elektrificējot, gan sniedzot tam pēc iespējas vairāk kompakta SUV izskata virsbūvi. Ja ziņas ir patiesas, tad nākošais 1008 būtu garāks par pašreizējo 108 (3,47 m), bet paliktu mazāks par 208 (4,05 m) un 3008 (4,45 metri).

Elektrifikācija Peugeot ir salīdzinoši vienkārša. E-1008 varētu izmantot tādu pašu modulāro CMP platformu kā 208 un 2008. Tas būtībā padarītu to par DS 3 Crossback (4,12 metrus garu) un Opel Mokka (4,15 metrus garu) līdzinieku. Abi modeļi ir daļa no PSA grupas elektriskajiem auto, kas darbojas ar 100 kW elektromotoru no [...]

Norvēģijas ziemeļu pilsēta Būdē pasūtījusi 31 elektroautobusu no Volvo. Līgums ietver arī maksas infrastruktūru un tehnisko apkopi. Kad 2021.gada jūlijā ekspluatācijā tiks nodoti autobusi, tie būs pasaulē vistālāk ziemeļos esošie elektriskie autobusi un pirmie, kas tiks nodoti ekspluatācijā uz ziemeļiem no Ziemeļu polārā loka.

Kā vienu no saviem mērķiem klimata jomā Norvēģija ir izvirzījusi, ka līdz 2025.gadam visiem valsts pilsētu autobusiem jābūt bez emisijām. Tas, ko var labi īstenot valsts dienvidos, kļūs par izaicinājumu tālāk uz ziemeļiem. Kā Volvo norāda paziņojumā par pasūtījumu, vienošanās tika panākta tikai pēc īpaši rūpīgas Būdē pilsētas neparasto priekšnosacījumu analīzes elektrificētā autobusa ekspluatācijai.

“Ikviena pilsēta ir unikāla, un, lai radītu optimālu risinājumu, ir vitāli svarīgi, lai viss būtu pareizi veidots atbilstoši vietējiem apstākļiem un vajadzībām,” skaidro Svenn-Åge Lökken, Volvo Buses pārdošanas vadītājs Norvēģijā. “Šī iemesla dēļ mūsu [...]

Back to top