Jaunumi

Ripo Zaļi!

Uber sola, ka līdz 2040.gadam visi braucieni, kas rezervēti, izmantojot uzņēmuma braucienu platformu visā pasaulē, tiks veikti ar elektromobiļiem vai mikromobilitātes piedāvājumiem, piemēram, ar e-motorolleriem vai īrētiem velosipēdiem. ASV, Kanādā un Eiropā šis mērķis jāsasniedz līdz 2030.gadam.

Kompānija ziņo, ka tā nodrošinās 800 miljonus dolāru, lai simtiem tūkstošu Uber šoferu līdz 2025.gadam veiktu pāreju uz elektromobiļiem. Tas ietver atlaides elektrotransportlīdzekļiem, ko iegādājas vai nomā no partneru ražotājiem. Lai autovadītājiem piedāvātu pievilcīgus piedāvājumus elektriskajiem automobiļiem, Uber ir noslēdzis divas partnerības ar automobiļu ražotājiem: ar General Motors ASV un Kanādā un Renault Nissan Alliance Eiropā – Apvienotajā Karalistē, Francijā, Nīderlandē un Portugālē.

Ar $800 miljoniem tiks finansētas ne tikai transportlīdzekļu atlaides autovadītājiem, bet arī braukšanas maksa elektriskajiem un hibrīdautomobiļiem. Tam būtu jākompensē transportlīdzekļu vadītāju papildu izmaksas. Tātad Uber vēlas arī pārfinansēt izmaksas klientiem – vismaz tiem, [...]

Dienvidkorejas elektrisko transportlīdzekļu akumulatoru ražotāji no 2020.gada janvāra līdz jūlijam vairāk nekā divkāršojuši savu tirgus daļu. Kopumā koronavīrusa dēļ tirgus gada pirmajos septiņos mēnešos samazinājās par 16,8 procentiem – no 64,1 līdz 53,3 GWh.

Īpašie ekonomiskie apstākļi gada pirmajā pusē pārvērta elektroenerģijas līdzsvaru jau tā dinamiskajā elektrisko transportlīdzekļu akumulatoru tirgū. Jaunais numur viens ir LG Chem ar kapacitāti aptuveni 13,4 GWh, kas tika nodrošināta no janvāra līdz jūlijam ieskaitot. Tas nozīmē pieaugumu par 97,4 procentiem gadā un tirgus daļu, kas atbilst 25,1 procentam. Inside EVs ziņo tikpat daudz, atsaucoties uz SNE Research datiem.

Saskaņā ar šo statistiku, Ķīnas koncerns CATL ir otrajā vietā ar 25,5% samazinājumu līdz 12,7 GWh, salīdzinājumā ar to pašu periodu pagājušajā gadā. Japānas vadošais uzņēmums Panasonic, kas ilgu laiku bija neapstrīdams tirgus līderis, piedzīvoja ievērojamu kritumu par 30,9%, sasniedzot [...]

Land Rover ir paziņojis par jaunā modeļa Defender gadu, ko JLR piedāvās pirmo reizi kā spraudņa hibrīdu. Ar nosaukumu Defender P400e (ar 400 zs) 297 kW PHEV motors jau ir pazīstams no citiem ražotāja modeļiem.
Plug-in hibrīdam Defender būs divu litru četrcilindru benzīna dzinējs un 105 kW elektromotors, kā Range Rover un Range Rover Sport. Abas piedziņas viena otru papildina, lai radītu minēto sistēmu, kuras jauda ir 297 kW, un maksimālo sistēmas griezes momentu 640 Nm. PHEV ir pieejams tikai kā Defender 110, t.i., ar garo riteņu bāzi, klienti var izvēlēties no piecām vai sešām sēdvietām. Defender P400e maksimālā vilces slodze ir trīs tonnas, savukārt statiskā jumta slodze ir 300 kilogrami un dinamiskā jumta slodze ir 168 kilogrami.

Augstsprieguma krātuves blokā maksimālais enerģijas saturs ir 19,2 kWh (neto: 15,4 kWh), vairāk nekā Range [...]

Ultrakondensatoru ražotājs Skeleton Technologies ir paziņojis par sadarbību ar Karlsrūes Tehnoloģiju institūtu (KIT). Partneri kopā strādā pie grafēna akumulatora izstrādes, kura uzlādes laiks ir tikai 15 sekundes.

Ārkārtīgi īsais uzlādes laiks apvienojumā ar simtiem tūkstošu uzlādes ciklu padarīs SuperBattery par ideālu risinājumu e-mobilitātei, pārliecināti apgalvo ražotājs. Akumulatora pamatā ir Skeleton patentētais oglekļa materiāls, ko uzņēmums sauc par Curved Graphene, kas nodrošina ultrakondensatoru augstu veiktspēju un ilgu kalpošanas laiku arī grafēna akumulatorā kopā ar materiāliem, kas īpaši izstrādāti KIT.

“Superbattery tehnoloģijas ir izšķirošs faktors autobūves industrijai,” saka Tāvi Madiberks (Taavi Madiberk), Skeleton Technologies rīkotājdirektors. Neskaitot 15 sekunžu uzlādes laiku, Igaunijas kompānija, kas vada rūpnīcu Saksijā, Vācijā, nav sniegusi nekādus sīkākus datus par grafēna akumulatoru.

Kāds uzņēmuma pārstāvis skaidro, ka minēto uzlādes laiku var sasniegt ne tikai laboratorijā, bet arī reālos pielietojumos. Taču nav [...]

BMW 7. un 5. sērijas elektriskā versija jau ir oficiāli apstiprināta. Saskaņā ar britu plašsaziņas līdzekļu ziņojumu, beidzot būs arī BEV atvase 3. sērijai, bet ne tuvākajos gados.

Saskaņā ar Autocar sniegto informāciju elektriskajai 3. sērijai ir jābūt balstītai uz BMW i4, un tā var pieņemt modeļa apzīmējumu i3, ja tiek pabeigta šī brīža i3 ražošana. Žurnāls atsaucas uz “avotiem, kas pārzina ražošanas plānu”. Saskaņā ar BMW jaunāko paziņojumu par pašreizējo i3 nākotni, tas saņems vēl vienu akumulatora atjauninājumu un “to turpinās būvēt līdz 2024.gadam”.

Tādējādi jauns i3, kas balstīts uz 3. sēriju, iespējams, nebūs iespējams līdz 2024. vai 2025.gadam. Pirmkārt, tas droši vien būtu 3. sērijas sedans, saskaņā ar ziņojumu “informācijas avots nenoliedz iespējamu 3. sērijas universāļa modeli.”

Plānots arī tīri elektriskais BMW i1, kas konkurēs ar VW ID.3. X1 gadījumā [...]

Citroën turpina elektrizēt savus kravas automobiļus un šogad autoražotājs ir paziņojis par darba uzsākšanu pie ë-Jumper . Sekojot mazākajam  ë-Jumpy (un tā pasažieru furgonam ë -Spacetourer), lielais furgons tagad būs pieejams elektriskā versijā.

Tehnoloģiju ziņā nav pārsteigumu, jo identiskā Peugeot e-Boxer dati jau ir zināmi un arī Opel Movano ar šo tehnoloģiju radīs elektrisko versiju. Elektromotoram ir 96 kW jauda ar divām akumulatoru versijām. Mazākajam akumulatoram ar 37 kWh būs aptuveni 200 kilometru nobraukuma diapazons ar vienu uzlādi atbilstoši WLTP, lielākajam akumulatoram ar 70 kWh būs aptuveni 340 kilometru nobraukuma diapazons ar vienu uzlādi, lai gan abi vēl ir provizoriskie rādītāji.

Tomēr praksē šis diapazons, visticamāk, būs ļoti atkarīgs no kravas un braukšanas profila; ë-Jumper var pārvadāt līdz 17 kubikmetriem vai kravas svaru līdz 1890 kilogramiem. Salīdzinājumam, mazākie ë-Jumpy var sasniegt WLTP [...]

Lielveikalu ķēde Aldi Süd paziņojusi par vēl 1500 uzlādes staciju būvniecību savu veikalu stāvlaukumos. Tas nozīmē, ka vairāk nekā 75 procentiem veikalu būtu vismaz viens uzlādes punkts.

Līdz šī gada beigām jaunas uzlādes stacijas paredzēts ierīkot 200 veikalos. Pēc tam katru gadu jābūvē un jāsāk ekspluatēt aptuveni 300 uzlādes stacijas. Šādā tempā izsludinātā paplašināšanās tiktu pabeigta 2024. vai 2025.gadā.

Vācijas satiksmes ministrs Andreass Šeuers (Andreas Scheuer) deva starta signālu projektam ar simbolisku pirmo uzlādes staciju Pasavā. Kā norāda Aldi Süd, projekts sācies jau šī gada jūlijā. Ar filiālēm Landava Pfalcā un Ķelnē, šķiet, jau ir pirmās vietas ar augstas jaudas lādētājiem.
Aldi Süd darbosies saskaņā ar līdzīgu loģiku kā iepriekš – ātrie uzlādes punkti ir jāuzstāda galvenokārt atzaros, kas atrodas netālu no lielceļiem vai lielākās pilsētās. Lētāki AC lādētāji plānoti lauku [...]

Francijas autobūves koncerns PSA ar savu Vācijas meitasuzņēmumu Opel un Francijas enerģētikas koncernu Total ar meitasuzņēmumu Saft tagad ir parakstījis vienošanos izveidot kopuzņēmumu Automotive Cells Company (ACC).

Ar šo kopuzņēmumu partneri plāno apvienot savas zināšanas elektrisko transportlīdzekļu akumulatoru izstrādē un ražošanā. Kā februārī paziņoja Opel vadītājs, partneru ražotās šūnas varētu piedāvāt arī ražotājiem ārpus PSA. Total un Saft dalīsies ar savām zināšanām pētniecībā un attīstībā, kā arī industrializācijā, savukārt PSA un Opel liks lietā zināšanas par automobiļu tirgu un ražošanas pieredzi.

PSA vadītājs Jans Vinsents iecelts par jaunās kompānijas izpilddirektoru, viņš īstenos un attīstīs kopuzņēmumu. Uzraudzības padomi vadīs Gislēns Lescuyer no Saft, tādējādi saglabājot līdzsvaru starp abiem partneriem.
Pētniecības un attīstības centrs Bordo un izmēģinājuma vieta Nersac (Francija) jau ir uzsākuši darbu pie jauno litija jonu šūnu tehnoloģiju izstrādes. Šī R&D [...]

Ar elektrību darbināmi kravas automobiļi: 2021.gadā Opel piedāvās arī sava Movano busiņa elektrisko versiju. Nākamgad būs pieejama arī Opel Combo Cargo elektriskā versija. Tikmēr jaunais Opel Vivaro-e, kuru jau iespējams pasūtīt, tiks piegādāts no oktobra.

Tas nozīmē, ka no nākamā gada uzņēmums, kas atrodas Riselsheimā, Vācijā, piedāvās arī pilna vieglo kravas automobiļu klāsta elektriskās versijas. “Elektrifikācija ir īpaši svarīga vieglo kravas automobiļu segmentā,” saka Opel vadītājs Maikls Lohšellers (Michael Lohscheller). “Vai nu kā pēdējā posma piegādes transportlīdzeklis, vai kā transportlīdzeklis amatniekiem: ar Combo, Vivaro un Movano mēs piedāvājam saviem klientiem iespēju bez emisijām braukt pilsētas centros ar daudziem dažādiem variantiem.”

Īss apraksts: Combo, Vivaro un Movano ir pieejami no Opel “simtiem veidos”, sākot ar mazajiem komercauto, uzbrauktuvēm, pašizgāzējiem, platformām, divrindu kabīnēm un kārbu korpusiem un beidzot ar speciāli būvētiem transportlīdzekļiem. Kā transportlīdzeklis [...]

1000 publisko uzlādes punktu būvniecība elektroautomobiļiem Vīnē, kas sākās 2018.gada sākumā, ir nonākusi noslēguma posmā. Saskaņā ar Wien Energie sniegto informāciju līdz šim ir izveidoti gandrīz 800 zaļās elektroenerģijas uzlādes punkti, un septembrī vairākos Vīnes rajonos tiks pievienotas vēl 50 uzlādes stacijas.

Pēc izpilddirektora Maikla Strebla (Michael Strebl) teiktā, Wien Energie ir fināla posmā. “Nākamajos mēnešos mēs atkal pievērsīsimies gāzei, lai pabeigtu 1000 elektrības uzlādes punktus Vīnē,” sacīja Strebls. Pēc enerģijas piegādātāja domām, tam būtu jāatrisina uzlādes infrastruktūras problēma Austrijas galvaspilsētā.

Wien Energie kopumā pārvalda vairāk nekā 1600 uzlādes punktu Vīnē, puse no tiem atrodas publiskās, otra puse daļēji publiskās vietās – pazemes autostāvvietās, lielveikala autostāvvietās vai vilcienu stacijās. Uzņēmums arī reģistrē pieaugošo pieprasījumu. Pašlaik reģistrēti līdz pat 10 000 uzlādes procesi mēnesī. Pirms gada šis skaitlis bija aptuveni 5000, kas nozīmē, [...]

Back to top