Jaunumi

Ripo Zaļi!

Ja esat domājis par elektriskā velosipēda iegādi, bet vēl vilcināties, tad šobrīd, iespējams, ir labākais laiks, lai veiktu pirkumu.

COVID-19 ir pilnībā mainījis pārvietošanās situāciju ikdienā. Sabiedriskais transports tiek uzskatīts par pārāk bīstamu. Tāpat arī izīrējamie velosipēdi un motorolleri. Visticamāk, cilvēki paliks mājās vai patversies kādā drošā vietā, tāpēc nebūs jāpārvar lieli attālumi un būs daudz laika, lai dotos pastaigā, ieelpojot svaigu gaisu. Pastaigas ir labas – uz kādu laiku. Galu galā atdeve samazināsies, it īpaši, ja visi pieejamie maršruti būs apnikuši. Varētu izvilkt veco divriteni un pavizināties, bet kāpēc nebraukt izmantojot elektrību?

Aplūkosim visus iemeslus, kāpēc e-velosipēdi patiešām ir labākais transporta veids jaunajam pandēmijas laikam un kāpēc šis ir ļoti labs brīdis, lai to iegādātos.

Sociālā distancēšanās: eksperti iesaka palikt vismaz 2 metru attālumā no citiem cilvēkiem, lai līdz minimumam samazinātu infekcijas izplatīšanos. Tā ir asa [...]

Mūsdienu elektroauto uzlādes staciju tehnoloģija joprojām ir uzskatāma par lēnu, salīdzinot to ar degvielas uzpildes standartiem. Ātrāks jauno uzlādes tehnoloģiju testēšanas process varētu to labot.

Bateriju nozare lūkojas mākslīgā intelekta virzienā, meklējot pavedienus, kā uzlabot uzlādes ātrumus vienlaicīgi nepalielinot litija jonu baterijas nolietošanās ātrumu.

Pagājušajā mēnesī komanda no Stenfordas universitātes, Masačūsetas Tehnoloģiju institūta un Toyota pētniecības institūta publicēja savus atklājumus pēc bateriju testu veikšanas, kas mērķēti uz uzlādes laika samazināšanu par 10 minūtēm. Nature portālā publicētais pētījums atklāj, kā mākslīgais intelekts varētu paātrināt testēšanas procesus, kas nepieciešams jaunu uzlādes tehnoloģiju izstrādei.

Pētnieki sastādīja programmu, kas prognozēja kā baterijas uzvedīsies dažādos uzlādes veidos, tādejādi samazinot testēšanas procesa ilgumu no gandrīz diviem gadiem uz 16 dienām, norādīts Stenfordas ziņojumā. Pētnieki stāsta, ka šāda tehnika izmantota, lai izvērtētu 244 iespējamos ātrās uzlādes procesus tikai nedaudz ilgākā laikā kā [...]

Lielbritānijas valdība ir pagarinājusi subsīdiju termiņu elektroautomobiļiem, bet samazināts subsīdiju apjoms. Attiecībā uz citiem elektriskajiem transportlīdzekļiem, piemēram, mikroautobusiem, kravas automobiļiem, taksometriem vai motocikliem, subsīdiju termiņš ir pagarināts, bet likmes paliek nemainīgas.

Proti, tā dēvētā Plug-in Car Grants termiņš tiks pagarināts līdz 2023.gadam, bet elektroautomobiļiem tiks izsniegtas dotācijas 3000 mārciņu vērtībā līdzšinējo 3500 mārciņu vietā. Nosacījumiem atbilst elektroauto, kam noteiktā cena ir līdz 50000 mārciņām. Līdz 2018.gada beigām prēmijas jau bija samazinātas no 4500 līdz 3500 mārciņām. Kopš 2018.gada reformas no subsīdijas ir izslēgti spraudņu hibrīdi (minimālais nobraukuma diapazons ir 70 jūdzes), kas praktiski attiecas tikai uz BEV un FCEV. Jaunās subsīdijas 3000 mārciņu apmērā ir pieejamas uzreiz.

Valdība norādīja, ka samazinātā subsīdiju likme elektriskajiem automobiļiem un cenu ierobežojums “ļaus lielākam skaitam autovadītāju gūt labumu ilgākā laika posmā”. Tas ir viedoklis, kam ne visi [...]

Rad Power Bikes pasaulē atpazīstamību guvis, ražojot vienus no labākajiem elektriskajiem velosipēdiem. Ar tādiem velosipēdiem kā RadWagon, RadRover, RadCity un citiem, kurus iespējams iegādāties par vienotu cenu – $1499, ražotājs ir padarījis elektriskos velosipēdus pieejamākus cilvēkiem visā pasaulē.

Pagājušajā gadā uzņēmums izlaida RadRunner 1, kas ir pieejamāks viena ātruma, mopēda stila e-velosipēds par zemāku cenu – tikai $1299. Šomēnes kompānija samazināja elektriskā velosipēda bāzes cenu vēl par $100. Tā kā Rad Power Bikes izmantojis laiku, lai paspēlētos ar formātu un apkopotu atsauksmes no klientiem, uzņēmums ir atgriezies ar RadRunner Plus.

Jaunais premium piedāvājums aizved RadRunner 1 līdz pilnībai. Ar priekšējo dakšu un uzlaboto spēku Rad Power Bikes standarta septiņu ātrumu komplektam, e-velosipēds padarīts jautrs un funkcionāls, tā bāzes cena – $1699. Tas maksā vairāk nekā jebkurš cits velosipēds, kas atrodas [...]

Līdz šim ABB izmantoja zīmolu Terra savām līdzstrāvas uzlādes stacijām, bet tagad Šveices kompānija ir paplašinājusi savu piedāvājumu ar Terra AC Wallbox maiņstrāvas uzlādes staciju, kas paredzēta elektroauto uzlādei mājās. Jaunajā uzlādes stacijā iespējama uzlādes jauda līdz 22 kW un plānots, ka tā būs pieejama visā pasaulē no 2020.gada maija.

Mājās lietojamajai elektroauto uzlādes stacijai vajadzētu būt saderīgai ar visā pasaulē esošajām māju un ēku elektrosistēmām. Lietotājiem uzlādei būs iespēja izmantot arī pašu ražoto elektroenerģiju, piemēram, saules paneļu ģenerēto elektroenerģiju. Lai to paveiktu Terra AC ir uzstādīta elektroenerģijas uzskaites sistēma, kas var tikt integrēta gudrās mājas enerģijas vadības sistēmās, kā arī tā iespējo modernas slodzes vadības funkcijas.

Uzlādes stacija var tikt vadīta arī attālināti ar mobilo aplikāciju un savienojumu caur mākoņpakalpojumu, Bluetooth, WLAN vai ethernet tīklu. Šādā veidā ir iespējams arī atjaunot [...]

Automašīnu koplietošanas auto parki Eiropā kļūst elektrificēti, jo pilsētu pārvaldes arvien vairāk ierobežo piesārņojošu transportlīdzekļu izmantošanu, kā arī kļūst pieejams arvien plašāks elektrisko automobiļu modeļu klāsts. Turpmākajā rakstā analizēta šīs nozares attīstība.

Secinājumi balstās uz nesen publicēto koplietošanas mobilitātes eksperta Augustīna Frīdela (Augustin Friedel) ziņojumu, kurš strādā arī pie Volkswagen grupas multimodalitātes stratēģijas. Viņa ieskats automobiļu koplietošanas nozarē veido pamatu tam, lai būtu iespējams īpaši izpētīt e-mobilitātes attīstību. Lai gan mazākie dalībnieki veicina inovāciju pārliecības vadīti, tomēr lielāki trendi liek attīstīties arī lielajiem pakalpojumu sniedzējiem.

Visā Eiropas brīvas pārvietošanās auto koplietošanas vidē iespējams novērto, ka pakalpojumu sniedzēji visā kontinentā auto parkus papildina ar elektriskajiem automobiļiem. Nozarē darbojas gan vietējie, gan globālie uzņēmumi. Mūsu veiktā analīze liecina, ka kopumā aptuveni 45 procenti automobiļu koplietošanas pakalpojumu sniedzēju Eiropā jau izmanto 100% elektrisko autoparku, un [...]

Nīderlandes valdība ir apstiprinājusi plānotās subsīdijas privātai lietošanai iegādātiem e-automobiļiem un ir sniegusi sīkāku informāciju.

Hibrīdautomobiļi un transportlīdzekļi, kuru cena ir virs 45 000 eiro, neatbilst nosacījumiem. Tomēr par lietota elektroautomobiļa iegādi gan būs iespēja pretendēt uz subsīdiju.

Tie, kas vēlēsies iegādāties elektromobili Nīderlandē, tagad varēs saņemt subsīdiju 4000 eiro apmērā jaunu elektromobiļu iegādei ar noteikto cenu no 12 000 līdz 45 000 eiro un minimālo nobraukuma diapazonu 120 kilometru garumā. Jaunās subsīdiju likmes sevī ietver arī 2000 eiro prēmiju par lietota elektroautomobiļa iegādi. Nomas līgumiem piemēro šādus noteikumus: ja līzinga līgums tiek izbeigts četru gadu laikā, subsīdija arī tiek pārtraukta un izmaksāta ikmēneša maksājumos. Īpašniekiem, kuri trīs gadu laikā iegādāsies citu automašīnu, būs jāatmaksā daļa subsīdiju.

Lai novērstu ļaunprātīgu rīcību, subsīdija ir pieejama tikai tad, ja auto pērk vai nomā no [...]

Porsche nupat paziņoja, ka tās uzlādes tīkls Porsche Destination Charging līdz šī gada beigām paplašināsies par aptuveni 900 jaunām vietām. Pašlaik tīklā ir 1035 maiņstrāvas uzlādes punkti aptuveni 20 valstīs. Porsche klienti ar Taycan vai plug-in hibrīdmodeli var tos izmantot bez maksas.

Porsche uzstāda uzlādes punktus viesnīcās, lidostās, muzejos, iepirkšanās centros, sporta klubos un piestātnēs, starp citu, līdzīgi Tesla lādētāju tīklam.

“Pateicoties Porsche Destination Charging, mēs mūsu uzlādes tīklam pievienojam īpaši populāras vietas, vienlaikus norādot arī uz to, ka esam elektriskās mobilitātes paplašināšanas dzinējspēks. Līdz 2020.gada beigām vēlamies nodrošināt 2000 uzlādes vietu,” stāsta Martins Uršels (Martin Urschel), kompānijas Smart Mobility Sales & Operations viceprezidents. Līdz 2020.gada beigām tīklam būtu jāpalielinās līdz 2000 uzlādes vietām.

Programma tiks piedāvāta visos valsts tirgos, kur tiek pārdoti plug-in hibrīdmodeļi un pilnībā elektrificēti auto no Porsche, skaidro premium ražotājs. [...]

Tesla aprīlī plāno svinēt “Bateriju dienu”, tā ceturtā ceturkšņa ieņēmumu apskatā paziņoja Īlons Masks. Izpildirektors ziņoja, ka uzņēmumam ir sagatavots “neatvairāms stāsts” par lietām, kas “satricinās cilvēku prātus”. Šādi paziņojumi rada interesi ne tikai elektroauto interesentu lokā, bet arī brīdina par jaunumiem, kas var radīt katastrofu tradīcijām bagātajiem auto ražotājiem, kas mēģina pietuvoties Tesla elektroauto nišā.

Baterijas ir atslēga kā palikt elektroauto segmenta augšgalā un Tesla ir līderis šajā jomā, skatoties uz izmantotajām baterijām un energoefektivitāti. Šādu apgalvojumu apstiprina tādas organizācijas kā Consumer Reports un pat konkurenti, kas veic apjomīgas investīcijas kā arī samazina savu darbinieku apjomu, lai sasniegtu Tesla aparatūras, programmatūras un bateriju tehnoloģiju līmeni.

Pēc Tesla “Bateriju dienas”, acīm redzamais var kļūt vēl skaidrāks. Tesla var vēl vairāk palielināt atšķirību starp pārējiem auto ražotājiem, ne tikai kā Model 3, Model [...]

Ar Concept i4 BMW prezentējis savas elektriskās Gran Coupé tuvākās sērijas versiju, ko plānots tirgū izlaist 2021.gadā. Vācu autoražotājs apgalvo, ka Concept i4 “aizved elektrisko piedziņu līdz BMW zīmola kodolam un vēsta par jaunu ēru”.

Šis viedoklis ir ievērojams divu iemeslu dēļ: pirmkārt, ražotājs atzīst, ka septiņu gadu laikā nav spējis i3 uzskatīt par galveno produktu. Otrkārt, saskaņā ar šo formulējumu, gaidāmais iX3, kura ražošana sāksies 2020.gadā, arī diez vai būs zīmola pamatprodukts.

Atgriežoties pie Concept i4 – projektā ietverti vairāki Concept 4 dizaina elementi, ko BMW parādīja IAA 2019.gadā. Visuzkrītošākais, protams, ir varenais “radiatora režģis”, kur divas markai raksturīgas “nieres” pat iestiepjas priekšējā dzinēja pārsegā. “Dizains ir dinamisks, tīrs un elegants.

Īsumā – ideāls BMW, ar nulles emisiju,” saka Adrian van Hooydonk, BMW grupas dizaina vadītājs. Savukārt elektriskajā automobilī “radiatora” atveres ir slēgtas [...]

Back to top